שתף קטע נבחר

מינוי השופטים מוקפא: "צריך לפתוח את הפקק"

לפי עמדת נשיאת העליון, בזמן ממשלת מעבר לא ניתן למנות שופטים. חברי ועדת המינויים לא מרוצים, אבל יכולים רק לשחרר קיטור: "מצרים על הסחבת, זה חבל מאוד"

ועדה קרועה: דורית ביניש מתעקשת שלא למנות שופטים, וגם בכירים במערכת המשפט - בהם נשיאת בית המשפט המחוזי בפתח תקווה, השופטת הילה גרסטל - מתריעים על ההשלכות הקשות. חברי הוועדה לבחירת שופטים, שלא יכונסו כנראה בתקופת ממשלת המעבר, נאלצים לקבל זאת בהכנעה, ובין הפוליטיקאים שבהם יש גם מי שמנסה לנצל זאת לתעמולה לקראת הבחירות.

 

"אני מצרה על הסחבת שתיגזר על מערכת המשפט ועל עינוי הדין שעשויים לעבור אזרחים", אמרה ל-ynet חברת הוועדה, ח"כ אורית נוקד (העבודה).

 "למרות זאת, מהרגע שבו נקבע תאריך לבחירות כלליות, הוועדה למינוי שופטים אינה יכולה חוקית ומוסרית לקבל החלטות אופרטיביות. אני מכבדת את עמדת ביניש ושופטי בית המשפט העליון".

 

לעומתה, השר וחבר הוועדה, גדעון עזרא, מתעקש ש"צריך למנות שופטים כדי לאכוף את החוק ומאוד מקווה שיפתחו את הפקק. אשמח מאוד אם יבינו כי גם באין ממשלה צריך למנות שופטים וחבל שזו הייתה עמדת שופטי העליון".

 

חבר הכנסת גלעד ארדן, החבר בוועדה למינוי שופטים הגיב: "למיטב הבנתי, לא נצליח למנות שופטים בשבוע הבא. ואולם, אני בטוח כי מיד כשהליכוד יחזור לשלטון לאחר הבחירות הקרובות נפעל בדחיפות לאייש את כל התקנים במערכת המשפט כדי שהתורים בהם יקוצרו באופן משמעותי".

 

ומה חושבים עורכי הדין החברים בוועדה? "יש בכל זאת למנות שופטים", אומר יורי גיא-רון, יו"ר לשכת עורכי הדין, ומונה את הסיבות: "החשיבות העצומה של פיתרון העומס בבתי המשפט;

 העובדה שאי בחירתם של שופטים חדשים כעת תדחה את תחילת כהונתם של שופטים חדשים עד סתיו 2009; והעובדה שהגוף הממנה איננו גוף פוליטי, אלא גוף שיש בו רוב מקצועי, וכן בשל המשקל הפוליטי היחסית נמוך בגוף הממנה".

 

עם כל זאת, לדברי גיא-רון, "לנוכח עמדת הנשיאה דורית ביניש ושאר שופטי העליון החברים בוועדה, אני לא אשתף פעולה בכינוס ועדה בלעדיהם וללא שיתוף פעולה איתם". גם עו"ד פנחס מרינסקי מחזיק בדעה דומה: צר לי, אך מאחר שזאת עמדת השופטים, אין מקום לקיים את הדיונים בהרכב מצומצם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שלום בר טל
ביניש. קיפאון
צילום: שלום בר טל
נוקד. חוקית ומוסרית - אי אפשר
צילום: זאב ינאי
ארדן. "אנחנו נפעל בדחיפות"
צילום: חיים צח
מומלצים