שתף קטע נבחר

ת"א מציגה: כך קוצצו 10 מטרים מבריכת גורדון

בעקבות המאבק הציבורי נגד כוונת ראש העיר, רון חולדאי, להרוס את הבריכה המיתולוגית - החליטה העירייה לחדש את המתחם ובמסגרתו תוקם בריכה שבה יקוצרו כמה מהמסלולים מ-50 ל-40 מטר. המתנגדים: העירייה כופפה אותנו. יקימו לנו בריכה עם נכות

עיריית תל-אביב הודיעה אתמול (ד') כי בכוונתה לפתוח את "בריכת גורדון" המחודשת לקהל הרחב בחודש מרס הקרוב. עם זאת, מראה הבריכה החדשה לא יזכיר את מראה הבריכה המיתולוגית, שהיתה במשך שנים הבריכה האולימפית הציבורית היחידה בעיר ובה נהגו לשחות ותיקי העיר. 

 

החלטת העירייה באה על רקע המאבק הציבורי שניהלו תושבים, אישי ציבור ואנשי תרבות נגד כוונת ראש העיר, רון חולדאי, להרוס את הבריכה. מתנגדי הרעיון יצאו למאבק ציבורי נגד חולדאי ואף פנו לערכאות משפטיות. כמו כן, יש לציין כי בעוד פחות משבועיים יתקיימו הבחירות המוניציפאליות בהן מתמודד חולדאי מול מספר מועמדים, שהמרכזיים שבהם ח"כ דב חנין ויו"ר הירוקים פאר ויסנר.  


הדמייה של בריכת גורדון החדשה (באדיבות עיריית תל-אביב) 

 

המתחם החדש יכלול שלוש בריכות: בריכת שחיה בעלת ארבעה מסלולים באורך 50 מטרים ושלושה מסלולים באורך 40 מטרים, בריכת ילדים בשטח של 200 מ"ר ובריכת פעוטות. את הבריכות יקיף משטח דק מעץ ושטח ציבורי פתוח שיהווה המשך לטיילת. כמו כן, ייסלל סמוך לבריכה שביל אופניים. מחיר הכניסה לבריכה יהיה זהה לתעריפים המקובלים בשאר הבריכות העירוניות.

 

"נכון שבסוף חולדאי הסכים להשאיר לנו את הבריכה ואנחנו מעריכים זאת, אבל זה עלה לנו בדמים ובפשרות", אמרה האדרכלית מאירה מור, שהייתה מראשי המתנגדים להריסת בריכת גורדון. "בסופו של דבר העירייה כופפה אותנו. במסגרת המשא ומתן הסכמנו להקטין את שטח המים וירדנו כל הזמן בדרישות שלנו.


בריכה בזיג-זג. (הדמייה באדיבות עיריית תל-אביב)

 

"היה דבר אחד שהיה 'קו אדום' מבחינתנו והוא שהבריכה האולימפית תישאר בשלמותה, כי היא זו שמשמשת לשחייה. בסופו של דבר גם בזה העירייה 'חתכה' לנו שלושה מסלולים מתוך שבעה לאורך של 40 מטרים.

 למעשה הם יצרו לנו בריכה עם נכות. זאת לא בריכה שעיר כמו תל-אביב יכולה להתגאות בה. חבל מאוד שלתל-אביב לא תהיה בריכה אולימפית ציבורית אחת בכל העיר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
העבודות בבריכה
צילום: יעל צור
מומלצים