שתף קטע נבחר

המתנחלים מגיבים: "דמנו הותר במסע הסתה"

אחרי שראש השב"כ הזהיר מרצח פוליטי על רקע אלימות הימין הקיצוני, מנהיגי המתנחלים עונים לממשלה שהחליטה לפעול ביד קשה: "גם מילים שבאות משמאל לימין יכולות להרוג"

"המתנחלים זה שעיר לעזאזל נהדר, הם אשמים בהכל, גם בקסאמים שנורים מעזה, ואפילו בירידת הדולר. זה טרף טוב. לקראת הבחירות מנסים לרקוד על דם המתנחלים, אבל הם לא יצליחו" - כך אמר ל-ynet הרב אליקים לבנון מאלון מורה, כתגובה להתבטאויות החריפות בממשלה היום (א') בעקבות גל אלימות הימין הקיצוני בשטחים.

 

בקרב מנהיגי ציבור המתנחלים ניכר זעם רב על "מסע הסתה", לדבריהם, שנועד לקדם אינטרסים פוליטיים. ראשי היישובים ביהודה ושומרון מזהירים שאותן התבטאויות - לא רק שיגבירו את הקיטוב, אלא גם עלולות להוביל לפגיעה בחייהם.

 

"גם הערבים קוראים את ההסתה נגדנו", אומר יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין. "גם ככה יש להם מוטיבציה לפגוע בנו, אבל כשהם רואים שדמנו מותר גם משם, יכול לבוא הרצח הבא כלפינו".

 

מנכ"ל המועצה, פנחס ולרשטיין, מציין את אירועי הזיכרון ליצחק רבין: "כל שנה בתחילת נובמבר מסע ההסתה מתחיל נגד המתנחלים. רוצח ראש הממשלה יצא מהרצליה ואני עדיין לא חושב שכל תושבי הרצליה הם רוצחי ראש ממשלה".

 

בדיון בממשלה היום הזהיר ראש השב"כ מרצח פוליטי נוסף, והתקבלה החלטה על הפסקת התמיכה במאחזים. לפני כן, אמר ראש הממשלה, אהוד אולמרט: "יש קבוצה לא קטנה של אנשים שפרקו כל עול, זה דבר בלתי נסבל שאיננו מתכוונים להשלים עימו", ואילו המשנה לראש הממשלה, חיים רמון, אמר: "מדובר בכמה מאות אנשים שהכריזו למעשה מרד בשלטון הלגיטימי של מדינת ישראל והם מסרבים לקבל את החלטות הממשלה והכנסת".

 

"פרובוקציה ממשלתית בערב בחירות"

הרב לבנון, רבה של אלון מורה, רב הישיבה בהתנחלות וחבר בהנהלת מועצת יש"ע המורחבת, מדגיש גם הוא ש"הממשלה מנסה להרחיב את הקיטוב, זו פרובוקציה ממשלתית על מנת לעורר שוליים לרקוד על הדם - גם בנושא המאחזים ששנים נמצאים פה ופתאום שר הביטחון טוען, בערב בחירות, שצריך לטפל בהם".

 

ולרשטיין מפנה אצבע מאשימה: "לא כל השרים מואשמים במעשה מגונה. ובאותו הקשר, העליהום התקשורתי על התושבים שנעשה באופן עקבי על ידי חיים רמון גורם להסתה חסרת רסן כלפי החלוצים תושבי יהודה ושומרון. אם יש עבריינים, יש לפעול באותם כלים שהחוק מעמיד. השימוש הנלוז בהכללות או במעצרים מנהליים רק יגביר את הלהבות".

 

לפי דיין, "זה תהליך שיטתי של התרת דמם של תושבי יהודה ושומרון. היום מדברים דברים טובים על רן כהן שהודיע שהוא פורש מפוליטיקה אבל רק לפני כשלושה שבועות הוא דיבר על המתנחלים כעל ערפדים,  והדברים עוברים בשתיקה. על המתנחלים מותר להגיד כל דבר. גם מילים שבאות משמאל לימין הורגות, ואני חרד".

 

אחת הפעילות המרכזיות למען הקמת מאחזים נוספים, ראש מועצת קדומים לשעבר, דניאלה וייס, מתעקשת שהצעדים רק יחזקו את המתיישבים.

 "בעבר קיבלה המשטרה משימה 'לחסל את נוער המאחזים', אז חשבו שמדובר בכמה עשרות, אחר כך כמה מאות ועכשיו מבינים שזה אלפים ורבבות, וזה גורם לממשלה להיכנס לפאניקה. אפשר להחזיק מעמד גם בתנאים קשים, זה רק יחשל אותנו", אמרה וייס, שהואשמה לאחרונה בתקיפת שוטר

 

יוסי דגן, מ"חומש תחילה" מצטרף לתגובה הנחרצת: "זהו מסע רצח אופי חסר תקדים נגד 300 אלף אזרחים, הנושא לשווא את שם שלטון החוק ומנצלו בצורה צינית לסתימת פיות של חצי עם, ולרווחים פוליטיים לקראת הבחירות".

 

היום נפגשו נציגי ארגוני ימין והחליטו להקים את "הליגה נגד השמצה", ארגון גג שיפעל להפסיק, לדבריהם, את ציד המכשפות בדרכים משפטיות, ציבוריות ותקשורתיות. "אם יש פורעי חוק צריך לטפל בהם, אבל לא על-ידי הכללה והסתה נגד המתנחלים", אמר נחי אייל, מנכ"ל הפורום המשפטי ואחד ממארגני הגוף החדש.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: זום 77
הרב לבנון. "המתנחלים טרף טוב"
צילום: זום 77
ולרשטיין. "חיים רמון מסית"
צילום: גיל יוחנן
דניאלה וייס. "זה יחשל אותנו"
צילום: עידו ארז
מאחז "שבות עמי"
באדיבות ארגון זכויות האדם "יש דין"
מומלצים