שתף קטע נבחר

הכנסת אישרה: פיקוח על מכוני הכנה לפסיכומטרי

מכוני הפסיכומטרי ייאלצו לעמוד מעתה בשורת הגבלות, ויחוייבו להשיב דמי הרשמה לתלמידים שיבטלו השתתפותם בקורס. "הדבר ישים סוף להפקרות המכונים", אמר יוזם החוק, ח"כ שלום

בשורה לסטודנטים לעתיד: מליאת הכנסת אישרה היום בקריאה שנייה ושלישית את החוק לפיקוח על מכוני ההכנה לבחינה הפסיכומטרית. הצעת החוק, אותה יזם חבר הכנסת סילבן שלום (ליכוד) מטילה שורת הגבלות על המכונים, וקובעת את האופי והתנאים שבהם יוכלו לפעול.

 

 

על פי הצעת החוק, מכוני הבחינות יאלצו לעמוד מעתה בתנאים ברורים שמגדיר החוק כדי שיהיו זכאים לקבל תשלום מהקרן לחיילים משוחררים.

 

אחד מסעיפי ההצעה נוגע לזכות הביטול לאחר הרישום לקורס, שעד כה גררה בחלק מהמכונים קנס כספי גבוה: מעתה, צעירים הלומדים לבחינה הפסיכומטרית יוכלו לקבל את כספם חזרה אם ייבחרו לבטל את השתתפותם בקורס עד חודש לפני מועד קיומו. ממועד זה ועד ליום פתיחת הקורס - ישלמו המשתתפים דמי ביטול בגובה 10 אחוזים, ובמקרה של ביטול ההשתתפות בקורס לאחר תחילתו ישלם התלמיד 40 אחוזים מהעלות המקורית.

 

ח"כ שלום, שיזם את החוק בו לקח חלק גם ח"כ אלכס מילר, אמר היום כי ההצעה שאושרה תשים סוף "להפקרות ולעושק של מכוני הפסיכומטרי". "מהיום מכוני הפסיכומטרי יתנהלו בצורה שקופה והוגנת. זו בחינת חובה לכל צעיר שמעוניין בלימודים אקדמיים. כל צעיר הוא

בבחינת 'לקוח שבוי' של מכון הפסיכומטרי לכן, יש לוודא שהמסננת הקיימת לא מנצלת לרעה ולא מקשה על ציבור הצעירים", טען.

 

יושב ראש ועדת החינוך, ח"כ מיכאל מלכיאור, הוסיף כי החוק החדש יאפשר למדינה להגן על אלפי חיילים משוחררים וסטודנטים לעתיד המשקיעים אלפי שקלים בבחינה החשובה. "החוק יאפשר לסטודנטים לקבל שירות משופר ממכוני ההכנה, ואף לקבל את כספם חזרה במידה שלא יהיו מרוצים מן השירות שניתן להם. זהו צעד חשוב בתחום ולאחר עבודה קשה אני שמח שהצלחנו להעביר את הצעת החוק החשובה הזו", אמר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שלום. סוף להפקרות
צילום: גיל יוחנן
לומדים לבחינה. "לקוחות שבויים"
צילום: אוהד אבידן קינר
מומלצים