שתף קטע נבחר

ח"כ ישראל חסון עובר מליברמן ללבני

המפלגות הגדולות ממשיכות במסע הרכש. מספר 2 ברשימת ישראל ביתנו, ח"כ ישראל חסון, ייפגש הבוקר עם יו"ר קדימה, ציפי לבני, ויודיע על הצטרפותו לקדימה

נוטש את אביגדור ליברמן: מס' 2 ברשימת ישראל ביתנו, ח"כ ישראל חסון, ייפגש הבוקר (יום ה') עם יו"ר קדימה, ציפי לבני, ויודיע על פרישתו מהמפלגה והצטרפותו לקדימה.

 

חסון, המשנה לראש השב"כ לשעבר, יתמודד במסגרת הפריימריז הקרובים בקדימה. הבוקר אמר: "הגעתי לפוליטיקה על מנת לשרת את המדינה ואעשה זאת בכל מסגרת שבה אוכל להיות מעורב אמיתי בקבלת ההחלטות ובעיצוב המדיניות, ובכל מקום בו אוכל לתרום מנסיוני המדיני והביטחוני. כשם שמוטלת החובה מעת לעת על הבוחר להחליט מהי הדרך שנראית לו נכונה, כך חובה זו מוטלת גם על הנבחר, וחובת הנבחר היא כלפי מדינת ישראל, ציבור הבוחרים ועקרונותיו. וזו החלטתי".


מצטרף לקדימה. חסון ולבני (צילום: ירון ברנר)

 

בפגישה שנערכה בין חסון ללבני, אמר יו"ר קדימה: "אנחנו מכירים מזה זמן רב, ניהלנו שחות ארווכת בנושאים שוטפים שעומדים על סדר יומה של מדינת ישראל . קדימה מייצגת אידאולוגיה מדינית של מרכז, קידום תהליך מדיני שמטרתו לעגן ולקבע את האינטרסים הלאומיים, הביטחוניים והאסטרטגיים של ישראל. הדרך השנייה שמוצגת לציבור לא מייצגת שום תהליך, והיא תביא לקיפאון מוחלט ולחץ בינלאומי שיכפה על ישראל יוזמות ותוכניות. הבחירות הללו הן על אנשים ועל הדרך איתה ישראל תלך, לכן אני מאמינה שאנשים שיכולים לתרום לדרך שלנו וששואפים לתפיסה הזו יצטרפו אלינו".

  

חסון היה שותף למו"מ של הסכם טאבה, הסכם חברון, הסכם וואי והמו"מ בקמפ-דיוויד, היה מחותמי "המפקד הלאומי" לקביעת קווי המתאר של הסכם הקבע בין ישראל לרשות הפלסטינית והיה שליח אישי של כמה מראשי ממשלות ישראל למנהיגות העולם הערבי.

 

בכנסת האחרונה היה ממובילי המאבק בהשתמטות והעביר את החוק למימון המדינה את נסיעות משפחות החטופים והנעדרים לחו"ל. הוא כיהן כיו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת והיה חבר בוועדת חו"ב ובועדת המשנה לשירותים החשאיים. 

 

בעקבות ההצטרפות, אמר ח"כ גלעד ארדן (ליכוד): "ישראל חסון הוא אדם ראוי, אך יש לזכור שמאז ומעולם היה איש שמאל שהיה חבר בגופים ציבוריים, התומכים בחלוקת ירושלים ומסירתה

לפלסטינים. הצטרפותו לקדימה מוכיחה שוב את היות קדימה מפלגת שמאל

מובהקת".

 

מאז שהוכרז כי הבחירות יתקיימו ב-10 בפברואר, הודיעו השר לשעבר בני בגין ודוברת צה"ל לשעבר מירי רגב – כי יתמודד על מקום ברשימת הליכוד. גם חברי כנסת לשעבר בתנועה הודיעו כי ינסו להתמודד על מקום ברשימה לכנסת ה-18. לקדימה כבר הצטרף דובר צה"ל לשעבר, נחמן שי.

 

בהכנת הידיעה השתתף אמנון מרנדה
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ישראל חסון
צילום: ירון ברנר
מומלצים