שתף קטע נבחר

בורסות אסיה נסגרו במגמה מעורבת

ניקיי ירד ב-3.5%, האנג סאנג עלה ב-3.29%, באוסטרליה ירדה הבורסה ב-2.37% וקוספי עלה ב-3.41%

המסחר בבורסות המזרח הרחוק נסגר היום (ו') במגמה מעורבת. ככל שיותר חברות ענק חותכות את תחזיות הרווח שלהן, נעשית מגמת המסחר שלילית יותר, במיוחד על רקע המשך הצניחה במחירי הסחורות, שסוחפת איתה כלפי מטה את מחירי מניות חברות הכרייה, המחצבים והנפט - בעיקר בבורסת טוקיו.

 

 

למרות שבשבועות האחרונים רואים אור בקצה המנהרה בדמות שיעורי ריבית בין-בנקאית נמוכים יותר, עדיין קיים זרם בלתי פוסק של חברות הממשיכות לדווח על ירידה בהיקף ההכנסות והרווחים. על פי דיווח של בנק UBS, חברות אסיאתיות (ללא יפן) צפויות לדווח על ירידה ממוצעת של 9% ברווחיהן בשנה הקרובה, בהשוואה לעלייה של 10% ברווח הנקי שהיה צפוי בתחילת השנה.

 

סקטור הרכב במצוקה

מניית טויוטה נפלה במסחר בבורסת טוקיו ב-9.7% - הנפילה החדה ביותר ב-20 השנים האחרונות. זאת, בעקבות דיווחי החברה כי תיאלץ לחתוך בחצי את תחזיות רווחיה לשנה החולפת. על פי פירסומי טויוטה, צפוי הרווח הנקי להיות נמוך ב-68% מהרווח ברבעון השלישי אשתקד.

 

תנאי אשראי קשים וסנטימנט שלילי בקרב הצרכנים הפילו את היקף מכירות הרכב בארצות-הברית לשפל שלא נראה מאז שנת 1991. טויוטה לא לבד במצוקותיה; גם מניית הונדה, שהורידה את תחזית הכנסותיה השבוע, נפלה ב-8.7% במסחר בבורסת טוקיו. מניית יצרנית הרכב ניסאן, שגם היא הורידה תחזיות רווח השבוע ואף ביטלה את תוכניותיה לחלוקת דיבידנד, ירדה ב-7%.

 

המפולת ממשיכה לצבור תאוצה בקרב חברות המייצרות חלקים לתעשיית הרכב. מניית Tokai rika היפנית שמייצרת, בין היתר, כריות אוויר, נפלה ב-18% על רקע ציפיות לירידה בביקוש למוצריה. כך גם מניית חברת Denso, יצרנית חלקי החילוף לתעשיית הרכב הציבורית הגדולה בעולם, שנפלה ב-15%.

 

אוסטרליה

מצוקת האשראי באה לידי ביטוי מכיוון לא צפוי. רשת ABC Learning , המפעילה פעוטונים וגני ילדים, עברה לכינוס נכסים לאחר שלא עמדה בתשלומי הריבית על הלוואות שלקחה. ארבעת הנושים הגדולים של החברה הם ארבעת הבנקים הגדולים באוסטרליה, שהשתלטו על נכסי הרשת. על פי דיווחים בתקשורת, חייבת להם הרשת כחצי מיליארד דולר.

 

סין

לנובו, יצרנית המחשבים האישיים הגדולה בסין, דיווחה על ירידה של 78% ברווח הנקי שלה, שהסתכם ב-23 מיליון דולר בלבד ברבעון החולף. ירידה זו מגיעה על רקע צמצום הביקוש מארצות-הברית לאור ההאטה שם.

 

מאקרו

הבנק המרכזי של קוריאה הוריד את שיעור הריבית ב-0.25% ל-4% , בפעם השלישית בתוך חודש, ואותת כי הוא מוכן לפעול בכל דרך אפשרית על מנת למנוע מכלכלת המדינה לגלוש למיתון הראשון בעשור האחרון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים