שתף קטע נבחר

בכורה לא נעימה: אייברסון ודטרויט הפסידו לנטס

הרכש שהגיע מדנבר קלע 24, אבל הפיסטונס ספגו הפסד בכורה העונה. עוד מכה לספרס: פארקר נפצע בתבוסה למיאמי, סלואן חגג ניצחון 1,000 ביוטה

בכורה ביד שמאל. ימים ספורים אחרי הטרייד המתוקשר, במהלכו עבר מדנבר לדטרויט תמורת צ'ונסי בילאפס ואנטוניו מקדייס, אלן אייברסון ערך לפנות בוקר (ש') את משחקו הראשון במדים החדשים, אבל הוא והפיסטונס ספגו הפסד בכורה, 103:96 בניו ג'רזי.

 

 

אייברסון אמנם קלע 24 נקודות והליך את קלעי קבוצתו, אבל מי שגנב לו את הכותרות היה דווין האריס,

 שכיכב עם 38 ועזרל קבוצתו לחזור מפיגור 14 נקודות במחצית הראשונה. "הנקודות לא מעניינות אותי, כל מה שרצינו זה לנצח ושיחקנו אגרסיבי כדי להשיג את זה", סיכם הכוכב הגדול של הערב.

 

22 של ריפ המילטון ו-19 (ו-11 ריבאונדים) של טיישון פרינס לא עזרו למנוע הפסד ראשון העונה של הפיסטונס והנטס חגגו ניצחון ראשון על דטרויט, אחרי שבעה הפסדים ברצף. וויל ביינום לא שותף במפסידה.


ג'רי סלואן וקירילנקו. ניצחון 1,000 למאמן בג'ז (צילום: AP)

 

יוטה המשיכה את פתיחת העונה המרשימה  שלה והיא כבר עם מאזן 0:5, אחרי 97:104 ביתי על אוקלהומה. הסיפור של הערב היה נצחונו ה-1,000 בקריירה של מאמן הג'ז, ג'רי סלואן, שגם היה לראשון אי-פעם העושה זאת עם אותה קבוצה. "רציתי שזה ייגמר כמה שיותר מהר כדי לצאת משם", אמר המאמן הצנוע, שהובך מכך שאוהדי הג'ז צעקו "ג'-ר-י ס-ל-ו-א-ן" במשך שתי הדקות האחרונות במשחק. קרלוס בוזר קלע 21 למנצחת, קווין דוראנט 24 למפסידה.

 

גם אטלנטה המפתיעה עדיין מושלמת 

פרט ללוס אנג'לס לייקרס, הקבוצה השלישית ללא הפסד עדיין העונה, גם אטלנטה נותרה מושלמת (0:4) לאחר 92:110 קליל על טורונטו. מייקי ביבי (19) וג'ו ג'ונסון (17) הוליכו חמישה קלעים בדאבל פיגרס להוקס, אחת ההפתעות הנעימות של העונה. 26 של כריס בוש לא הספיקו לראפטורס, בערב חלש של אנתוני פארקר, שקלע 4 ב-2 מ-9 מהשדה. גם אקס נוסף של מכבי תל אביב, וויל סולומון, קלע 4 (2 מ-4 מהשדה).


מייק ביבי וההוקס מושלמים מפתיחת העונה (צילום: AFP)

 

האלופה בוסטון עלתה ל-1:5, אחרי 89:101 ביתי על מילווקי. כפי שקרה להם לא פעם העונה, הסלטיקס פתחו חלש, פיגרו ב-11 ברבע הראשון, אבל הצליחו לחזור ולנצח בפער גדול. "אחרי שמתרגלים לנצח, יודעים כל הזמן בראש שאפשר לחזור מפיגורים ולהפוך את המשחק", סיכם פול פירס, שהצטיין עם דאבל-דאבל (18 נק' ו-10 ריב'). ריצ'רד ג'פרסון קלע 20 לבאקס, שהתגעגעו למייקל רד הפצוע.

 

עם כבר בפציעות עסקינן, אז מכה קשה נוספת לסן אנטוניו. הספרס, שפתחו את העונה ללא מאנו ג'ינובילי שייעדר עד חודש דצמבר, התבשרו הלילה כי גם טוני פארקר ייעדר בין שבועיים לארבעה, אחרי שנפצע בקרסול בתבוסה הביתית 99:83 למיאמי.

 

הרכז הצרפתי, שכיכב עם 55 נקודות בניצחון היחיד של הספרס העונה, על מינסוטה, ראה את קבוצתו מפסידה בפעם הרביעית בחמישה משחקים. "אני לא יודע מה קורה, אין לי מה להגיד", סיכם בפשטות טים דאנקן (22 נק', 11 ריב'). רוג'ר מייסון, אקס הפועל ירושלים, היה מהבודדים בספרס שתיפקדו (18 נק', 6 אס' ו-5 ריב'), אך לא מנע מהטקסאנים להמשיך לשקוע בפתיחת העונה הכי גרועה שלהם מאז 1996. דוויין ווייד, שהוליך את ההיט עם 33 נק', הצטער: "חבל שעוד שחקן גדול נכנע לפציעה. זה ביש מזל, אין מה לעשות".


טוני פארקר נפצע. עוד מכה לספרס בפתיחת העונה האיומה (צילום: AP)

 

צ'ונסי בילאפס חזר לדנבר וניצח

אייברסון הפסיד בבכורה שלו בדטרויט, אבל צ'ונסי בילאפס, שחזר לעירו דנבר, קלע 15 וחגג ניצחון עם הנאגטס, 105:108 על דאלאס. כרמלו אנתוני קלע 28 והשווה את מאזן קבוצתו (3:2) לזה של המאבס, שקיבלו כמעט טריפל-דאבל מג'ייסון קיד (22, 10 ו-9 אסיסטים).

 

יוסטון, שפתחה את העונה עם 0:3, התאוששה משני ההפסדים הרצופים שהגיעו לאחר מכן עם 83:92 בלוס אנג'לס על הקליפרס. רון ארטסט הוליך את קלעי הרוקטס עם 23, וגם קרל לנדרי (20), יאו מינג (16) ולואיס סקולה (14) פיצו על ערב עגום ואפס נקודות של טרייסי מגריידי (0 מ-5 מהשדה). 23 של בארון דייויס לא מנעו הפסד שישי ברצף לקליפרס מפתיחת העונה.


רון ארטסט ויוסטון חזרו למסלול הנצחונות (צילום: AP)

 

בן גורדון (23) ודריק רוז (18) הוליכו את שיקגו בולס ל-83:100 קליל על פיניקס סאנס, שלמרות 26 של אמארה סטודמאייר, לא הצליחו למנוע הפסד שני העונה.

 

יתר התוצאות

שארלוט בובקאטס 92 (ריצ'רדסון ופלטון 20 כ"א)

ניו אורלינס הורנטס 89 (פול וסטויאקוביץ' 20 כ"א)

 

וושינגטון וויזארדס 108 (באטלר 30)

ניו יורק ניקס 114 (קרופורד 23)

 

קליבלנד קבאלירס 111 (ג'יימס 27)

אינדיאנה פייסרס 107 (גריינג'ר 33)

 

סקרמנטו קינגס 121 (מרטין 26)

מינסוטה טימברוולבס 109 (לאב 20)

 

גולדן סטייט ווריורס 104 (ג'קסון 27)

ממפיס גריזליז 109 (גיי 23)

 

 

הניקס הודיעו: אלן יוסטון מצטרף להנהלה

לאחר שניסה פעמיים לחזור למגרשים לשווא, החליט הפעם אלן יוסטון כי הוא מוותר על חידוש קריירת המשחק, כשהניקס הודיעו בשישי שהשחקן הוותיק יצטרף להנהלת הקבוצה, כשישמש כסגן הנשיא.

כזכור, יוסטון פרש באוקטובר 2005 לאחר פציעה טורדנית. "לאלן יש ידע רב, והוא מכיר ומבין מצוין את המועדון ואת הליגה", אמר הג'נרל מנג'ר של הניקס, דוני וולש. "אני בטוח שהוא יוסיף המון לקבוצה בפיתוח שחקנים. תמיד הערכתי אותו כשחקן".

 

"אני מעריך מאוד את האמון שנתנו בי דוני וולש והניקס", אמר יוסטון. "מאוד מרגש אותי לקחת חלק במועדון עם כל כך הרבה מסורת. מאמן הקבוצה, מייק ד'אנטוני, הוא אחד המוחות הגדולים במשחק היום. זכיתי בכבוד להיכנס להסטוריה של הניקס, ואני יודע שאוהדי הקבוצה בכל מקום בעולם מחכים לחזרתה לפרונט של הכדורסל".

 

כרגע עומד יוסטון במקום הרביעי ברשימת קלעי הניקס בכל הזמנים, כשרק אגדות כמו וולט פרייזר, וויליס ריד ופטריק יואינג לפניו. כמו כן שיחק הגארד בשני משחקי אול סטאר, וזכה עם נבחרת ארה"ב במדלית הזהב בסידני 2000. יוסטון מדורג במקום השמיני ברשימת קלעי הקבוצה בפלייאוף בכל הזמנים.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים