שתף קטע נבחר

הונגריה: נופצו חלונות בית כנסת

ביום השנה לליל הבדולח, קיבלו מאות הישראלים שלומדים בדברצן אימייל: "נופצו חלונות בבניין הקהילה היהודית". אחד מהם סיפר ל-ynet: "לא הופתענו, אבל אין פחד"

בים בו מציינים 70 שנה לליל הבדולח  בגרמניה - עוד דיווח על אנטישמיות באירופה: "אתמול בלילה נזרקו אבנים ונופצו חלונות בבניין הקהילה היהודית באזור הפיאץ" - כך נכתב היום (א') בהודעת אימייל שנשלחה למאות סטודנטים ישראלים הלומדים באוניברסיטת דברצן שבהונגריה.

 

"באירופה יש יותר ניאו-נאצים מאשר יהודים"

 

בהודעה, ששלחה אגודת הסטודנטים הישראלים באוניברסיטה, נכתב עוד: "הנושא מטופל על ידי המשטרה והעירייה. רצינו להביא זאת לידיעתכם ולהזכיר לכם להיות ערניים. שבוע טוב ולימודים פוריים". הבניין שהושחת הוא בית כנסת, שמשמש כמרכז הקהילה.


חלון שנופץ בבית הכנסת בדברצן. "לא נפסיק לדבר עברית"

 

"זה קרה ממש מתחת לאף שלנו", סיפר אחד הסטודנטים ל-ynet, וביקש שלא להזדהות. "אתמול היה נשף גדול לכבוד השנה הראשונה בלימודי רפואה וכולם היו בנשף, כך שאף אחד לא שם לב, למרות שהרבה מאתנו גרים קרוב".

 

לדברי סטודנט אחר בדברצן, אין זה המקרה הראשון על רקע אנטישמי לו נחשפו הוא וחבריו מאז עברו להונגריה. "זה לא שכל יום אנשים עושים פה בלגן, אבל ביום שישי אחד ראינו המון גלוחי ראש ברחובות. פעם אחרת, מישהו בחנות סירב למכור לי כי אני ישראלי", הוא מספר.

 

"צריך לזכור שאנחנו נמצאים במזרח אירופה, לכן אנחנו לא מופתעים.

אבל אנחנו בערף 400 ישראלים פה, אז אנחנו לא חוששים או שנפסיק לדבר בעברית", הוסיף הסטודנט.

 

אוניברסיטת דברצן סמוכה לרומניה ומהווה בשנים האחרונות מוקד למאות סטודנטים ישראלים המבקשים ללמוד רפואה או רוקחות, ואינם מצליחים לעמוד בתנאי הקבלה המחמירים בישראל. היא מקבלת לשורותיה כמאה סטודנטים ישראלים מדי שנה.

 

המידע הראשוני הגיע במייל האדום.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים