שתף קטע נבחר

סודן וצ'אד חידשו היחסים הדיפלומטיים ביניהן

חצי שנה לאחר שניתקו את היחסים ביניהן על רק מתקפות מורדים, סיכמו שגרירי סודן וצ'אד כי חידוש היחסים הוא בבחינת צעד ראשון לפיתרון המשבר בחבל דרפור

סודן וצ'אד הודיעו אמש (יום א') על חידוש היחסים הדיפלומטיים בין שתי המדינות וחזרתם של השגרירים לחרטום ולנג'מנה לאחר יותר מחצי שנה של נתק ומגעים שהתקיימו בתיווך לוב והאיחוד האפריקני.

 

רשת החדשות הבריטית BBC דיווחה כי במסיבת עיתונאים משותפת אמרו שגרירי שתי המדינות כי חידוש היחסים הוא בבחינת צעד ראשון לפיתרון המשבר בחבל דרפור. במסגרת ההסכם התחייבו שני הצדדים שלא לסייע לארגוני המורדים ולהפסיק את ההסתה שהן מנהלות זו כנגד זו באמצעי התקשורת.

 

היחסים בין סודן לצ'אד מעורערים מאוד בשנים האחרונות לנוכח הלחימה באזור הגבול ביניהן. שתי המדינות האפריקניות מאשימות זו את זו בתמיכה בארגוני מורדים הפועלים בחבל דרפור ומבצעים מתקפות על עיירות באזור הגבול. ב-2006 נותקו היחסים בין המדינות לארבעה חודשים.

 

בחודש מאי תקפו מורדים את בירת סודן אך נהדפו. הרשויות בחרטום דיווחו כי במתקפה, שהיא הגדולה ביותר שבוצעה אי פעם על בירת סודן, נהרגו לפחות 220 בני אדם. מתקפה דומה על בירת צ'אד אירעה כשלושה חודשים לפני כן. המורדים הסודנים הצליחו להיכנס לנג'מנה ונהדפו רק סמוך לארמונו של נשיא צ'אד, אידריס דבי.

 

שגריר צ'אד בסודן, בחרדין הארון איברהים, אמר כי שתי המדינות "סיכמו על חיזוק היחסים ביניהן והסכימו לחיות זו לצד זו בשלום תוך קיום קשרים בתחומים נרחבים". שגריר סודן בצ'אד, עבדאללה אל-שייח, אמר כי מטרתו העיקרית מעתה תהיה לשמר את היחסים בין המדינות ובין העמים. 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חבל דרפור (ארכיון)
צילום: איי אף פי
מומלצים