שתף קטע נבחר

בכירי אפריקה ישראל גיבשו תוכנית התייעלות

ל"כלכליסט" נודע שהקבוצה מתכננת מימוש מיידי של קניון רמת אביב לפי שווי של 800 מיליון שקל ושל אפריקה תעשיות לפי שווי הגבוה פי שלושה משווייה בבורסה

אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב, שוקדת בימים אלה על תוכנית הצלה שנועדה לסייע לקבוצה לצלוח את המשבר החמור שאליו נקלעה, בעקבות המפולת בשווקים הפיננסיים.

 

משבר כלכלי: סיקור מיוחד ב-ynet

לב לבייב: טייקון ממושכן

לבייב בצרות, מה עושים עם הרכבת הקלה?

 

פרטים ראשונים על התוכנית הגיעו לידי "כלכליסט", ומהם עולה כי החברה מתכננת מימוש מיידי של נכסים מהותיים, הקפאת השקעות חדשות עד להודעה חדשה, קיצוצי שכר גם בקרב שדרת הניהול הבכיר והתייעלות בהיקף ניכר. כן נשקלת ברצינות רכישה חוזרת של אג"ח שהנפיקה החברה במאות מיליוני שקלים, באופן שיצמצם את היקף החוב של אפריקה.

 

על התוכנית שוקדים בעל השליטה ויו"ר הדירקטוריון לבייב, סגנו נדב גרינשפון והמנכ"ל איזי כהן. ל"כלכליסט" נודע שלבייב הבהיר בדיונים בתוך הקבוצה שבמידת הצורך הוא לא יהסס להזרים הון נוסף של מאות מיליוני שקלים, בדומה להזרמת ההון שביצע לפני כחצי שנה בהיקף של כ־750 מיליון שקל.

 

עוד נודע כי בניגוד לנכסים אחרים של החברה, שבעצם כולם נמצאים על המדף, אין כוונה למכור את נכסי הנדל"ן ברוסיה של החברה־בת אפי פיתוח, אלא לצרף שותף אסטרטגי - מקומי או זר.

 

מה ימכרו קודם?

עוד נודע כי שלושת הנכסים שנמצאים בקדמת המדף, ושלגביהם מתקיימים מגעים למכירה הם קניון רמת אביב והחברות־הבנות אפריקה מלונות ואפריקה תעשיות.

 

לגבי הנכס הראשון, מתקיימים מגעים שקטים למכירת הקניון לחברת הביטוח מגדל, שכבר מחזיקה ב־27% ממנו. המגעים מתנהלים לפי שווי של 800–900 מיליון שקל, פחות משווי העסקה - שהתפוצצה בחודש אוגוסט - למכירת הקניון לדוד עזריאלי לפי שווי של כ־1.1 מיליארד שקל.

 

לגבי אפריקה מלונות, המחזיקה בשלושה בתי מלון באילת ובמלון ברוסיה, המגעים מתקיימים מול קבוצה רוסית וקבוצה הולנדית.

 

מימן שוקל לרכוש את אפריקה תעשיות

באשר לאפריקה תעשיות, קבוצת מימן בוחנת את החברה, אך טרם החליטה אם להיכנס למשא ומתן על רכישתה. ל"כלכליסט" נודע שהמחיר שדורשת אפריקה ישראל תמורת החברה הוא כ־100 מיליון דולר, פי שלושה משווייה הנוכחי בבורסה.

 

תוכנית ההצלה אמורה להגיע לאישור הדירקטוריון של אפריקה ישראל בשבועות הקרובים, לקראת אישור הדו"חות הכספיים של הרבעון השלישי. התוכנית נערכה בתיאום עם רואי החשבון של החברה ולפי דרישתם, כחלק מהדיווח הרבעוני. באותה ישיבת דירקטוריון תעלה לדיון גם האפשרות לרכישה חוזרת של האג"ח.

 

מאפריקה ישראל נמסר בתגובה: "בימים אלו שוקדת הקבוצה על הכנת תוכניות העבודה ל־2009, שכמובן מושפעות מהמצב השורר כיום בשווקים בארץ ובעולם.

 

 במסגרת הכנת תוכניות העבודה, הקבוצה שוקלת בין השאר צעדי התייעלות בכל חברות הקבוצה, בארץ ובעולם, לרבות בנושאי כוח אדם, הוצאות הנהלה והוצאות כלליות אחרות, אשר יבואו לידי ביטוי בשבועות הקרובים". בשנה האחרונה איבדה מניית אפריקה ישראל הנסחרת בתל אביב 93% מערכה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לב לבייב: נערך למימוש נכסים
צילום: ישראל ברדוגו
מומלצים