שתף קטע נבחר

כושר בגן הציבורי. עצלנים, נגמרו התירוצים

עוד ועוד גנים ברחבי הארץ כוללים גם מתקני כושר, שמאפשרים לערוך אימון בחינם, באוויר הפתוח, ואפילו בזמן שהילדים מתגלשים ממש לידכם. יצאנו לבדוק איך עושים את זה חכם (במיוחד אם הילדים ביחד אתכם). קדימה, למה אתם מחכים?

       

ביקשנו מקרן כהן, מאמנת כושר, המלצות והנחיות לשימוש נבון במכשירי הכושר. 

 

איך פועלים מכשירי הכושר בגנים?

חלק ניכר מהם פועלים בעזרת משקל הגוף. ככל שהמשקל גדול יותר, התרגיל יהיה קשה יותר.

 

האם יש משהו שחשוב לדעת לפי שמתחילים?

בכל אימון, בין אם הוא מתבצע בחדר כושר ובין אם במתקני הכושר בגנים ציבוריים, יש להקפיד לבחור את רמת העומס המתאימה, לשמור על הגב ולאסוף את הבטן פנימה כדי לייצב את הגוף. יש להעלות עומסים בהדרגה ולבצע את התרגיל בקצב מבוקר, על ידי תנועה איטית ונשימה נכונה.

 

אתם עלולים לגלות שבחלק מהמכשירים קשה לכם להרים את עצמכם, ולכן הקפידו לבצע מספר חזרות מועט בהתחלה, עד שתחושו שאתם מסוגלים ליותר. חשוב להקשיב לגוף ולא להגיע לתחושת כאב מוגזמת. מאידך, אם אתם מרגישים שאתם יכולים יותר, העזרו בילדיכם כבמשקולות: הושיבו אותם עליכם, ומשקלם יוסיף לדרגת העומס של האימון. 

 

חייבים בגדי ספורט?

מומלץ להתאמן בבגדים נוחים ונעליים מתאימות, אבל גם אם אתם לא מצויידים בכאלה (למשל, כי מצאתם את עצמכם ממשיכים לגינה עם הילדים מיד לאחר העבודה), אפשר להתאמן בבגדים רגילים. זו לא סיבה להימנע מפעילות מבורכת זו!

 

צריך חימום לפני שמתחילים?

מומלץ להתחיל בחימום קצר של 5-6 דקות באמצעות מכשירי האירובי המצויים במקום. אפשרות נוספת היא לנצל את השהות עם הילד, ולרוץ, לקפוץ או לשחק איתו בכדור וזאת על מנת להעלות את הדופק מעט, להזרים את הדם, לחמם את השרירים וגם, כמובן, ליהנות ביחד.

 

האם כדי שהאימון יהיה אפקטיבי, הוא חייב להימשך פרק זמן מינימלי?

כל משך זמן שמוקדש לאימון גופני, גם אם מדובר בדקות בודדות, ישפר את היכולת הגופנית שלכם, ואל תוותרו על הזדמנות כזו. אם אפשר, נסו לערוך אימון כמו בחדר כושר: שניים-שלושה סבבים של פעילות על כל מכשיר, כשבכל סבב ("סט") מבצעים 10 עד 15 חזרות על הפעולה, ובין סט לסט נחים 90-30 שניות.

 

אפשרות נוספת היא לבצע את האימון בצורה מחזורית: לקיים סבב של פעילויות שמשלב החלפות בין תחנות כוח ותחנות אירוביות. לדוגמא: 30 שניות בתחנת כוח (כמו משקולות), אחרי 30 שניות בתחנה אירובית (כמו "סטפר"), וחוזר חלילה.

 

נאלצתי להפסיק לרגע את הפעילות באמצע התרגיל. להתחיל מההתחלה?

כן. אם מפסיקים באמצע, יש להתחיל את ה"ספירה" מחדש. המטלות ההוריות קודמות, ואחרי שסיימתם לנדנד או לסובב בקרוסלה, שובו למתקן והחלו שוב מהתחלה. 

 

הקליקו כאן כדי לגלות מה מחכה לכם בגיליון השבוע של "לאשה"

 


 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
עוד פעמיים ודי
צילום: יהונתן צור
לאשה בפייסבוק
מומלצים