שתף קטע נבחר

לבני על "המורים חמורים": לא אתן החינוך לש"ס

מנהיגה הרוחני של ש"ס קרא שוב למורים החילונים "חמורים" והכעיס את כולם. יו"ר קדימה, ציפי לבני, אמרה כי "מי שרוצה שהחינוך יהיה בידיים של ש"ס, שלא יבחר בי". שרת החינוך, יולי תמיר: "ש"ס, המתיימרת לדרוש את תיק החינוך, פוגעת בתשתית החינוכית עליה מבוססת המערכת כולה"

שרת החינוך, יולי תמיר, הביעה הבוקר (יום א') מחאה עזה על התבטאותו של הרב עובדיה יוסף, שכינה בדרשתו השבועית את מורי משרד החינוך "חמורים". לדברי תמיר, "מדובר בהתבטאות גסה, חסרת יסוד, הפוגעת בעשרות אלפי עובדי ציבור, העושים עבודה קשה ונאמנה".

 

שרת החינוך הוסיפה, כי "ש"ס, המתיימרת לדרוש את תיק החינוך, פוגעת

בתשתית החינוכית עליה מבוססת המערכת כולה". היא הדגישה כי ההתבטאות פוגעת בציבור המורים בישראל ודרשה מהרב עובדיה יוסף "התנצלות ציבורית באופן מיידי על דבריו המכוערים".

 

גם יו"ר קדימה, ציפי לבני, התייחסה לנושא בכנס ישראל לצעירים. "שמעתי מה ש"ס אומרים על החינוך, והם רוצים את תיק החינוך", אמרה. "אני יודעת איך זה יראה בידיים שלהם ואני אומרת לא. יש מי שייתן להם, אני לא. מי שרוצה שהחינוך יהיה בידיים של ש"ס, שלא יבחר בי".

 

יו"ר העבודה, אהוד ברק, ניצל אף הוא את ההזדמנות להזדעזע מההתבטאות. "אין דרך שלא לגנות את ההתבטאות כלפי מורי ישראל", אמר בישיבת סיעתו. "הם מופקדים על הדבר הכי יקר שלנו, על הנכס הכי חשוב של המדינה, שזה החינוך של הדור החדש, החינוך של הצעירים. כל התייחסות כזאת היא לא ראויה, לא נכונה וראוי לגנות אותה ולהוקיע אותה".

 

ח"כ זבולון אורלב, המתמודד על ראשות תנועת "הבית היהודי", אמר בתגובה כי "ש"ס ראויה לתיק החינוך כמו שיהדות התורה ראויה לתיק הביטחון". לדברי אורלב, "מי שמשתמט מחינוך ממלכתי וציוני לא יכול להיות שר החינוך במדינת ישראל, כפי שמי שמחנך להשתמטות מצה"ל לא יכול להיות שר הביטחון".

 

בתגובה לדברי ח"כ אורלב אמר יו"ר ש"ס, השר אלי ישי: "עם ישראל לא שכח מי החל בהרס הבית היהודי, עד היום ש"ס נלחמת לתקן את נזקיו. ביחס לאורלב, שמתבטל בפני כל ומבטל את מקורותינו, עליו נאמר שהוא בבחינת ברכה לבטלה".

 

מדי פעם בפעם נוהג מנהיגה הרוחני של ש"ס להשתלח

בציבור המורים החילוני, ובדרשה השבועית האחרונה שלו כינה את המורים החילונים "חמורים". הוא הוסיף כי יש "ילדים מסכנים שההורים שלהם שמו אותם בחינוך החילוני".

 

לפני כשנה השתמש הרב בדיוק באותו תיאור. "לא ישלח את ילדו לאיפה שיש מורים חילונים שלא יודעים הלכות. המורים החילונים הם לא מורים הם חמורים", הבהיר בדרשתו השבועית ששודרה בלווין מבית הכנסת בביתו ועסקה בהלכות חנוכה.

 

בהכנת הידיעה השתתפו אטילה שומפלבי, יהלי מורן זליקוביץ', אמנון מרנדה ורונן מדזיני
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
תמיר. "הוא פגע במורים"
צילום: מוקי שוורץ
הרב יוסף. לא בפעם הראשונה
צילום: גיל יוחנן
מומלצים