שתף קטע נבחר

הפרקליטות: אין מניעה למו"מ בממשלת מעבר

המדינה מסתמכת על פסק דין של בג"ץ מ-2000, שקבע כי לא קיימת שום הגבלה פורמלית על סמכותה של ממשלת מעבר לקיים משא ומתן וקבע כי זוהי שאלה פוליטית

מותר לממשלה לנהל משא ומתן מדיני גם בתקופת ממשלת מעבר - כך טענה היום (ב') פרקליטות המדינה בתשובתה לבית המשפט העליון, בעתירה שהגישה ח"כ לימור לבנת (ליכוד).

 

לבנת עתרה בתחילת החודש נגד ראש הממשלה, ממשלת ישראל והיועץ המשפטי לממשלה, בטענה שעל אהוד אולמרט ומממשלתו להפסיק לאלתר כל משא ומתן, בין אם מדובר בסוריה או ברשות הפלסטינית - עד להקמת ממשלה חדשה שתיהנה מאמון הכנסת.

 

פרקליטות המדינה טענה בתגובה כי ניתן להמשיך את המשא ומתן, בגלל שמדובר במשא ומתן מדיני שהמניעים בו הם פוליטיים, ולכן ההכרעה בהם צריכה להיעשות בשיח הפוליטי ולא בבית משפט.

 

הפרקליטות מפנה לבג"ץ משנת 2000, שם דן בית המשפט בהרכב של שבעה שופטים - האם חלות מגבלות על פעילותה של ממשלת מעבר וניהול משא ומתן מדיני על ידי ממשלת מעבר? בית המשפט קבע בזמנו, כי לא קיימת שום הגבלה פורמלית על סמכותה של ממשלת מעבר וקבע כי זוהי שאלה פוליטית.

 

בתשובת המדינה אף נכתב כי להערכת הגורמים המוסמכים בעניין, יש חשיבות עליונה להמשיך ולשמר את ערוצי ההידברות, הן בערוץ הפלסטיני והן בערוץ הסורי ולקדם את הדיון בהם. "הפסקתם של ערוצי הידברות אלה בעת הזו תקשה על חידושם בעתיד ותזיק ליחסים המדיניים של מדינת ישראל עם טורקיה ועלולה להביא לפגיעה בתדמיתה של מדינת ישראל בקרב מדינות הקהילה הבינלאומית".

 

עוד נטען בהודעה, בהתייחס לאי מינוי שופטים - כי דינם של מינויים בתקופת בחירות "אינו כדינם של מהלכים מדינים ביטחוניים והיקף ההתערבות של בית המשפט בנושאים אלו שונה לחלוטין". עוד מצויין בהודעה כי למרות כל זאת, על הרשויות המוסמכות לנהוג באיפוק הראוי למעמדה של ממשלה יוצאת, אולם אין בדברים אלו משום נקיטת עמדה בהיבטים של סוגיה זו ויש לדחות את העתירה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יוכלו להמשיך להיפגש? אולמרט ואבו-מאזן
צילום: משה מילנר, לע"מ
לבנת. עתרה
צילום: דודי ועקנין
מומלצים