שתף קטע נבחר

אולמרט לרייס: המערב מתחיל לדבר עם חמאס

בפגישה בוושינגטון, הזהיר ראש הממשלה, אהוד אולמרט, את מזכירת המדינה, קונדוליזה רייס, כי גורמים מערביים מנסים לעקוף את הקוורטט ולדבר עם חמאס. הוא הצהיר כי בכוונתו להמשיך לקדם את המשא ומתן המדיני לפי מתווה אנאפוליס

ביקור פרידה בוושינגטון: ראש הממשלה, אהוד אולמרט, נועד הערב (יום ב') עם מזכירת המדינה האמריקנית, קונדוליזה רייס, ועם בכירי המועצה לביטחון לאומי ובפיו מסר מדאיג על כך שגורמים מערביים מנסים להידבר עם חמאס, למרות שהארגון לא מילא את תנאי הקוורטט - אינו מכיר בישראל, לא התנער מאלימות ולא מכיר בהסכמים החתומים.

 

אולמרט הצהיר בפגישה כי בכוונתו להמשיך ולקדם את מתווה אנאפוליס, גם לאחר חילופי הממשל בארה"ב. הוא הבטיח שהסיכומים המלאים יועברו לידי הנשיא הנבחר, ברק אובאמה.


פגישה בוושינגטון. אולמרט ורייס (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

 

בארוחת בוקר משותפת שהתקיימה בבלייר האוס, מעון ההארחה הרשמי של נשיא ארה"ב, נועד אולמרט כשעה עם רייס שהגיעה לפגישה עם יועץ הנשיא לביטחון לאומי, סטיב האדלי. בחלק הראשון השתתפו רק אולמרט, רייס והאדלי ובחלקה השני השתתפו צוות היועצים והעוזרים המלא של הצדדים. מהצד הישראלי נכחו בפגישה היועצים המדיני והצבאי ושגריר ישראל בארה"ב, סלי מרידור.

 

בפגישה ניתחו הצדדים את המצב בעקבות מפגש שארם א-שייח. מאז קיים ראש הממשלה פגישות עם מלך ירדן עבדללה ועם הנשיא הפלסטיני, אבו מאזן. אולמרט שיתף את הבכירים האמריקנים בשיחות שהיו לו ובמצב התהליך. הוא שב והדגיש בפגישה שממשלת ישראל בראשותו מוכנה כפי שהוא התחייב להמשיך ולדון עם הפלסטינים כדי להגיע להבנות על פי מתווה אנאפוליס. 

 

הסיכום שהושג הוא ששני הצדדים ימשיכו לפעול בצורה מסודרת ולהעביר לממשל החדש את כל הסיכומים בנוגע להתקדמות שהושגה והאינטרסים הישראלים הקשורים בה. מזכירת המדינה האמריקנית אמרה אמש כי אם לא יושג הסכם בין ישראל לרשות הפלסטינית עד סוף השנה - יהיה זה בגלל הבחירות בישראל. 

 

בדרכה חזרה מפסגת הפורום לשיתוף פעולה כלכלי של אסיה והפסיפיק (APEC) שהתכנסה בלימה שבפרו, אמרה רייס לכתבים במטוס: "אם לא יושג הסכם עד סוף השנה, זה יהיה בעיקר בגלל המצב הפוליטי בישראל". היא ציינה בסיפוק את קצב ההתקדמות של המשא ומתן: "הוא במצב טוב למדי".  

 

רייס ואולמרט דנו בנושאים שיעלו בפגישה של אולמרט הלילה עם הנשיא בוש בבית הלבן. קודם לכן אמור אולמרט להפגש עם סגן הנשיא צ'ייני, המרכז את המאמצים בנושא הגרעין האיראני.  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אולמרט ורייס, בפגישתם היום
צילום: אבי אוחיון לע"מ
מומלצים