שתף קטע נבחר

אולמרט: אין מניעה להכריע בנושאי הליבה בקרוב

עם תום ביקורו בוושינגטון, ראש הממשלה סיפר על ההתרגשות מהפגישה האחרונה עם בוש, והדגיש שלא ירפה מהגה המשא ומתן - גם בשלהי כהונתו: "אני בשל להכרעה, זה טוב לישראל"

ראש הממשלה, אהוד אולמרט, מדגיש שוב שיש לו מנדט לוויתורים, למרות שממשלת המעבר בראשותו נמצאת בשלהי כהונתה: "אין מניעה עקרונית להגיע להכרעה בנושאי הליבה בזמן הקרוב", אמר היום (ג') אולמרט בהתייחס למשא ומתן עם הפלסטינים. "אנחנו במצב שאפשר להגיע לכך ואני מקווה שנגיע לכך. זה טוב למדינת ישראל".

 

ראש הממשלה דיבר בתדריך עם עיתונאים ישראלים, עם תום ביקורו הממלכתי האחרון בוושינגטון - שם נפגש עם נשיא ארצות הברית שמסיים גם הוא את תפקידו בקרוב. "הפגישה היתה מאוד מיוחדת במינה, גלויה, פתוחה ורצינית מבחינת העיסוק בנושאים החשובים", סיפר אולמרט על הפגישה עם ג'ורג' בוש בבית הלבן. "בצדדים האישים שלה היא היתה מרגשת בצורה יוצאת דופן. התרגשתי מהדרך שבה הוא הפגין את ידידותו כלפיי וכלפי רעייתי".


"פגישה מרגשת בצורה יוצאת דופן" (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

 

אך את עיקר דבריו, כמו בימים האחרונים, הקדיש למגעים עם הפלסטינים. "אני מדבר עם הפלסטינים מדצמבר 2006 באופן שוטף, ומשוחח כמעט כל שבוע עם עבאס (אבו מאזן).

 מעולם לא ניהל ראש ממשלה ישראלי משא ומתן מתמשך עם מנהיג פלסטיני כזה. לכן במבט פנורמי על התהיך זה לא מצב שבו אנחנו צריכים להתחיל מההתחלה.

 

"הגענו לנקודות ההכרעה. אני בשל לקבל אותה, ומקווה שגם הצד השני יקבל אותה. בשביל לקבל הכרעה לא צריך חודשים", הוסיף אולמרט, אך סייג את דבריו בנוגע לנושאי הליבה: "לא מדובר בישום מייידי, שכן צריך להשלם את מפת הדרכים, נושא שיקח זמן".

 

"עמדתו של אובאמה על איראן לא שונה מעמדת בוש"

אולמרט חזר על משנתו המדינית, שאינה תואמת בהכרח את הקו שמנסה להציג יו"ר קדימה הנוכחית, ציפי לבני: "בברירה שבין שמירת קיומנו כמדינה יהודית לבין הפיכה לחלק ממדינה רב לאומית, מוכרחים להכריע - ובהכרעה צריך להיות ויתור כואב על חלקים מארץ ישראל ומההיסטוריה של העם היהודי לדורותיו. זה הוויכוח האמיתי".

 

ראש הממשלה נשאל לגבי יישום הסכם הסיוע הביטחוני לישראל, על רקע המשבר הכלכלי העולמי. "יש הסכם עם ארה"ב לעשר שנים ולאף אחד אין ספק שימומש.

 אמריקה היא מדינה גדולה - למרות המשבר הכלכלי הגדול היא מדינה עשירה ובעלת עוצמה אדירה ועם אינטגריטי של מדינה. אף אחד לא רמז שסוגייה כזו צריכה לעלות לדיון".

 

אולמרט דיבר גם על העברת השרביט מבוש לברק אובאמה. "הנושאים שקשורים בישראל יועברו בצורה מקיפה ומסודרת מהמשל הנוכחי לממשל הבא. העמדה הבסיסית של אובאמה היא שאסור גרעין איראני, עמדה שאינה שונה מזו של הנשיא בוש. בינתיים בוש מכהן וממשלו מקבל החלטות. אני לא מבחין בעמדות הממשל הנוכחי שהם מוכנים להשלים עם איראן גרעינית, אלא להיפך".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אולמרט ובוש, אתמול
צילום: אבי אוחיון, לע"מ
אולמרט ורעייתו בוושינגטון
צילום: אבי אוחיון, לע"מ
מומלצים