שתף קטע נבחר

חברות ההובלה יפטרו יותר מ-1,000 עובדים

לדברי יו"ר מועצת המסיעים והמובילים גבי בן הרוש, המשבר הכלכלי פוגע בתפוקה ומאלץ את חברות ההובלה לפטר כ-10%-15% מהעובדים בענף. בין החברות שצפויות לפטר: תחבורה ושלב

חברות ההובלה הגדולות במשק מתכוונות לבצע פיטורים המוניים של למעלה מ-1,000 עובדים במהלך החודש הקרוב. כך אומר יו"ר מועצת המסיעים והמובילים, גבי בן הרוש. לדברי בן הרוש, "עקב המשבר ומגמות הצימצומים במפעלים, כמעט אין בענף ההובלות הזמנות חדשות. גם הייבואנים, הייצואנים וסוכני האוניות מקטינים את היקף העבודה שלהם, ואנחנו מועסקים על ידם".

 

לדברי בן הרוש, בסך הכל, יפוטרו בענף 10%-15% מהעובדים. אחת מהחברות המובילות בענף הצפוייה לפטר עובדים היא חברת תחבורה; הרצל אמציה, מנהל משותף בתחבורה, אמר ל-ynet: "מבחינתי פיטורים צריכים להתבצע כשאני מודיע על כך לעובד ולא בתקשורת. אבל, לצערי, אנו אכן סובלים מהירידה החדה בתפוקות לקוחותינו ונאלצים לצמצם בצורה רצינית את היקף העבודה, חבל שזה כך".

 

לדברי בן הרוש, "חברות הובלה יפטרו נהגים ויעמידו משאיות ללא תנועה בחניונים לנוכח הירידה התלולה ברווחיות, וחוסר הכדאיות להפעיל משאית בתקופה זו. רמת ההוצאות להפעלת משאית גבוהה בהרבה מההכנסות והתשואות שניתן לקבל מהמשאית. למרבית חברות ההובלה התחייבויות כספיות כבדות על רכישת הרכב, לחברות ההובלה יש תפקיד מכריע בהתנעת גלגלי המשק ובשירותים שהן מספקות לתעשייה ולחקלאות".

 

לדברי בן הרוש: "לממשלה יש, אחריות ומחויבות למשק ההובלה שהוא חיוני ביותר גם בשעת חירום. אנו דורשים לבטל לגמרי בשלב זה את הבלו על הסולר, להקטין את אגרות הרישוי למשאיות ולשחרר משאיות מתשלום כל שהוא על נסיעה בלילה בכביש 6, ולייעל את העבודה בנמלי ישראל כדי להקטין עד אפס את ההמתנות המיותרות שגורמות לנו הפסדים".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חברות ההובלה: עומדות לפטר
צילום: חגי אהרון
מומלצים