שתף קטע נבחר

פרסום ראשון: פייגלין בעד בגין וגילה גמליאל

לידי ynet הגיעה רשימת המומלצים של משה פייגלין, האיש שבנימין נתניהו מנסה כל כך לדחוק מרשימת הליכוד. פייגלין תומך בח"כים ריבלין, סער, ארדן וכחלון וגם בבני בגין וגילה גמליאל. "אין פה חשבונאות ואין דילים", אומרים אנשיו

יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, לא יאהב את זה, אבל משה פייגליין מסיר הערב (יום א') את הכפפות וקורא לאנשיו לתמוך במספר מועמדים ברשימה הארצית בפריימריז שיתקיימו מחר. לידי ynet הגיעה רשימת המועמדים בהם תומך פייגלין. הרשימה תפורסם ממחר בבוקר באתר האינטרנט של פייגלין וכן בהודעה מוקלטת.

 

 

מלבדו, קורא פייגלין לאנשיו להצביע בפריימריז בבני בגין ובחברי הכנסת ראובן ריבלין, גדעון סער, גלעד ארדן ומשה כחלון. בנוסף הוא קורא להצביע עבור חברת הכנסת לשעבר גילה גמליאל וכן למועמדת אסנת מארק ולמועמד למשבצת הצעירים שגיב אסולין.


משמאל למעלה, בכיוון השעון: ריבלין, פייגלין, אסולין, גמליאל, אנטוב וכחלון 

 

אנשי פייגלין מציינים כי לא מדובר ב"דילים" עם המועמדים הללו, אלא ב"תמיכה ערכית אידיאולוגית". הם ציינו כי "חלק מן המועמדים שזוכים לתמיכתנו

- כלל אינם יודעים זאת עד רגע זה". יו"ר הליכוד נתניהו איים לאחרונה כי מועמדים שיכרתו ברית פוליטית עם פייגלין - לא יישבו סביב שולחן הממשלה בראשותו.

 

הרשימה עליה ממליץ פייגלין משמעותית, שכן בליכוד מעריכים שהוא נהנה מתמיכתם של כ-7,000 מתפקדים נאמנים, שיצביעו בפריימריז על-פי בקשתו. במצב דברים זה - יכולים המועמדים המומלצים על ידו - לקבל דחיפה משמעותית בדרך למקום ריאלי, ובמקרה של המועמדים הנחשבים "בטוחים" ממילא - עשויה תמיכת פייגלין לשדרג את מיקומם הסופי ברשימה.

 

קרב העולים

במשבצות העולים תומך פייגלין באסיה אנטוב ובשמואל סקט - נתניהו תומך מנגד בזאב אלקין ובבני בריסקין. במחוז יש"ע תומך פייגלין בבועז העצני. יש לציין כי פייגלין לא ממליץ על 12 מועמדים ברשימה הארצית והוא מותיר לאנשיו שלושה מקומות ריקים בהם יוכלו להוסיף מועמדים כאוות נפשם. לשם כך הכין פייגלין "בנק" של מועמדים מומלצים בהם ניתן למצוא את יולי אדלשטיין, דניאל בנלולו, אליהו גבאי, זאב זבוטינסקי, מיכאל רצון ועוד. פייגלין אף ממליץ - אם מי מבוחריו רוצה לשנות את רשימת המומלצים הראשונית שלו - להחליף את שמותיהם של בגין, ריבלין, סער, ארדן וכחלון - אשר הם, על-פי פייגלין, "ממילא ייכנסו".

 

אנשיו של פייגלין אומרים כי "הרשימה מעניקה העדפות לאנשים הנאמנים לאידיאולוגיה של ארץ ישראל והנאמנים לערכי הליכוד". לדבריהם, "לא עשינו חשבונאות של פוליטיקה קטנה ושל חיסולים אישיים. אין פה חשבונאות ואין דילים".

 

אתמול פורסם ב-ynet כי מקורביו של יו"ר הליכוד כי הוא פועל בימים האחרונים לקידום בחירתם של ארבעה מועמדים ברשימה הארצית בפריימריז: חברי הכנסת חיים כץ ויולי אדלשטיין וכן חברת הכנסת לשעבר לאה נס והמועמד יחיאל לייטר. לדבריהם, אנשיו של נתניהו פועלים בנושא מחשש שארבעת המועמדים לא ייבחרו במקומות ריאליים ברשימה לכנסת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פייגלין. רשימת מומלצים
צילום: ירון ברנר
ריבלין. מומלץ
צילום: גיל יוחנן
צילום: אלי אלגרט
כחלון. גם מומלץ
צילום: אלי אלגרט
מומלצים