שתף קטע נבחר

החשוד בירי בבית המריבה: התכוונתי לירות באוויר

בית המשפט החליט להשאיר במעצר את זאב בראודה, החשוד שירה ופצע שני פלסטינים אחרי פינוי בית המריבה. "המטרה היחידה הייתה להגיע לבית השלום ולהוציא את הילד שלי. יריתי רק להגנה עצמית", אמר בראודה ל-ynet

"לא התכוונתי לפגוע באף אחד" - זהו המסר שניסה היום (ב') להעביר זאב בראודה, תושב קריית ארבע, החשוד שירה ופצע שני פלסטינים לאחר פינוי "בית המריבה" בחברון. בית המשפט המחוזי דחה את ערעורו של בראודה וקבע כי הוא יישאר בשלושת הימים הקרובים במעצר.

 

לאחר הדיון סיפר בראודה ל-ynet: "כבר אמרתי מספר פעמים בחקירות במשטרה שלא התכוונתי לפגוע באף אחד. המטרה היחידה הייתה להגיע לבית השלום ולהוציא את הילד שלי. יריתי רק להגנה עצמית, חששתי לחיי ולחיי הבחור שלידי. יצאה לי טעות חמורה שפגעתי בפלסטינים. התכוונתי רק לירות באוויר".

 

במהלך הדיון טען עורך דינו של בראודה אריאל עטרי, כי מרשו ביקש להגיע לבית המריבה ולוודא כי בנו בריא ושלם ואינו מעורב באירועי הפינוי האלימים. הוא הוסיף, כי הבן לא ענה לטלפון הסלולרי ולכן הדאיג את אמו. עטרי ציין, כי בראודה ירה כאשר נשקפה סכנה לחייו, משום שהוקף על ידי אזרחים פלסטינים.

 

נציגת המשטרה טען במהלך הדיון, כי בראודה תקף את הפלסטיני הראשון שראה בדרכן ללא כל פרובוקציה מצדו. "כל בר דעת בשלב שבו המקומיים הרימו אבנים היה בורח אולם בראודה עמד שם והתעמת עם הפלסטינים", טענה נציגת המשטרה.

 

היא הדגישה כי בראודה, "כיוון את הנשק על מנת להרוג. זה נס שהתיק אינו תיק רצח ואם היה לו אקדח עם כדורים אחרים אין ספק שאנשים היו מאבדים את חייהם".

 

שופטת בית המשפט המחוזי מירושלים אורית אפעל-גבאי, קבעה כי אי אפשר לחלוק על קיומו של יסוד סביר בעניין מסוכנותו של בראודה לביטחון הציבור. לדבריה, ישנו חשש כי בראודה ישבש הליכי חקירה. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רצה להגיע לבנו. זאב בראודה
צילום: גיל יוחנן
מומלצים