שתף קטע נבחר

נתניהו: השוק יבדיל בין ספינים לכוונות רציניות

יו"ר הליכוד ושר האוצר לשעבר הזהיר - המשבר בדרכו למשק הישראלי. נתניהו הוסיף: "אחרי הבחירות נפתח בתוכנית רחבת היקף שתתבסס על הורדת מיסים, שינויים מבניים בעיקר במינהל מקרקעי ישראל ושימור ההיי-טק"

בנימין נתניהו מתחיל את מסע הבחירות בוועידת "כלכליסט": "אנחנו עומדים בפתחו של המשבר הכלכלי שכמעט עוד לא הגיע אלינו, אבל זאת רק שאלה של זמן עד שנרגיש במשבר ענק שיפגע בצמיחה, במקומות עבודה ובפנסיות", כך אמר אחה"צ (יום ג') יו"ר הליכוד ושר האוצר לשעבר, בנימין נתניהו, בנאום שנשא בוועידת "כלכליסט" לחיסכון פנסיוני. "כדי להתמודד עם המשבר צריך לעבור מחוסר המדיניות של הממשלה הנוכחית למדיניות אקטיבית".

 

עוד בוועידה

 

בהתייחסו לוויכוחים על תוכנית ההאצה ורשת הביטחון הפנסיוני אמר נתניהו: "אמרתי מראש, תביאו תוכנית כזו או אחרת ואנחנו נתמוך בכל מקרה, היינו מציגים תוכנית אחרת אבל תמכנו. חילוקי הדעות היו בתוך הקואליציה. אם יהיה צורך נתמוך בעוד צעדים של הממשלה.

 

"אחרי הבחירות נפתח בתוכנית רחבת היקף שתתבסס על הורדת מיסים, שינויים מבניים בעיקר במינהל מקרקעי ישראל ושימור ההיי-טק. זאת הייתה המדיניות שעשינו בשנת 2003 והיא העבירה את המשק מצניחה לצמיחה וכך יקרה גם עכשיו. כל חסם שמשחררים יוצר פעולת שרשרת שתומכת בצמיחה.

 

"השילוב של שחרור קרקעות התפוסות כיום בידי המינהל וחיזוק התחבורה הציבורית יגדיל את המדינה, ואני מזכיר שאני שילשתי את תקציב הרכבת בשנת 2004. מאז שעזבתי כמעט נפסקה ההשקעה בתחבורה ציבורית. לדבר - כולם יכולים. המבחן האמיתי זה עשייה, שלפעמים צריכה להיות נגד האינטרס הפוליטי ואנחנו עמדנו במבחן הזה... בפוליטיקה יש ספינים, בכלכלה אין. השוק מזהה ספינים ויודע להבדיל בין דיבורים ריקים מתוכן לבין כוונות רציניות".

 

נתניהו חזר על ההבטחה, שחזר עליה בכל נאום וראיון בזמן כהונתו כשר אוצר - למתוח קו רכבת מאילת לאשדוד ולהפוך את ישראל למרכז מסחר בינלאומי. רעיון מעניין נוסף שהעלה נתניהו: "צריך לאפשר למפוטרי ההיי-טק להתגייס לשירות מילואים כמורים בפריפריה. הם יהיו מורים מצוינים".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בנימין נתניהו, היום
צילום: עמית שעל
מומלצים