שתף קטע נבחר

עובדי מס הכנסה ישובו הבוקר לעבודה

העובדים, שמשביתים את משרדי מס הכנסה מיום שני, ישובו לעבודתם לאחר שחלה "התקדמות משמעותית" במשא ומתן. ההסתדרות: "יגוייסו למעלה ממאה עובדים". יו"ר ועד העובדים: "לא הסכם טוב, אפשר לומר שהפסדתי במערכה"

עובדי מס הכנסה, שמשביתים מיום ב' את משרדיהם, ישובו הבוקר (יום ד') לעבודתם, בעקבות התקדמות במו"מ בין ההסתדרות וועד העובדים לבין האוצר. במהלך המו"מ סוכמו העקרונות והסכם המסגרת בין הצדדים, כך נמסר מההסתדרות.

 

עוד אומרים בהסתדרות, כי "יגוייסו למעלה ממאה עובדים חדשים לרשות המסים כדי להתמודד על המטלות הנוספות שהוטלו בשנים האחרונות על עובדי הרשות.

אופן הטיפול במטלות הנוספות, כולל המטלה המרכזית של הלחימה בפשיעה, ישאר במשא ומתן שיימשך בימים הקרובים". בנוסף נמסר מההסתדרות כי העובדים יקבלו תוספת של דרגות אישיות, והטבות ובהן רכב.

 

יו"ר ועד עובדי מס הכנסה, טלחום פרדילוב, אמר ל-ynet: "השגתי לעובדים תוספת שכר של אחוזים שלמים, אבל היקפה המדויק עדיין לא נקבע, והוא ייקבע במו"מ עם האוצר בימים הקרובים. מיהרתי להחזיר את העובדים לעבודה כיוון שהשביתה הזו, בעת הזו, היא דבר איום ונורא לציבור. אני לא חושב שהשגתי הסכם טוב לעובדים, אפשר לומר שהפסדתי את המערכה הזו, אבל - מה לעשות, אדם לעולם אינו תמיד משיג את כל מבוקשו".

 

סכסוך העבודה החל לפני כשנתיים וחצי, אך נדחה בשל הטלטלה שעברה הרשות (פרשת רשות המסים). לפני כחודשיים החלו העובדים בעיצומים, במסגרתם לא קיבלו קהל לאחר השעה 15:00 ולא יישמו את חוק מס ההכנסה השלילי. לפני מספר ימים, לאחר שלטענתם האוצר התעלם ממאבקם, החליטו העובדים לפתוח בשביתה.

 

הפער בין דרישות העובדים לאוצר, עמד על כ-20 מיליון שקל. העובדים דורשים כ-41 מיליון שקל תוספת כוללת למשכורת, בעוד שהאוצר מסכים להעביר רק 21 מיליון. העובדים טוענים למחסור בתקנים, ולטענתם נוספו להם מטלות מבלי שיקבלו עבורם תוספת לשכר.

 

במשרד האוצר אישרו את התקדמות המשא ומתן.


פורסם לראשונה 09/12/2008 22:58

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המשרדים הריקים בשביתה
צילום: גיל קול
מומלצים