שתף קטע נבחר

מתחזקות עליות השערים באסיה

בורסות אסיה מזנקות לאור חבילות התמריצים שגיבשו ממשלות בעולם בשבוע האחרון. הניקיי עולה ב-2.5%, דרום קוריאה מוסיפה 4.16% ובאוסטרליה עליות של 1.01%

בורסות אסיה מזנקות יום רביעי ברציפות, לאור חבילות התמריצים שגיבשו ממשלות בעולם בשבוע האחרון. מדד הניקיי עולה ב-2.5%, בהונג קונג עולה מדד ההאנג סאנג ב-3.56%, בסין עולה הבורסה ב-0.85%, דרום קוריאה מוסיפה 4.16%, הסנסקס ההודי עולה ב-1.88% ובאוסטרליה עליות שערים של 1.01%.

  

עליות אלו במזרח הרחוק מתרחשות למרות שוול סטריט חתמה את המסחר אמש עם ירידות שערים בגלל תחזיות רווח מאכזבות של חברות בולטות במשק האמריקני. נאסד"ק ירד ב-1.55%, דאו ג'ונס ירד ב-2.72% ומדד S&P 500 ירד ב-2.31%. למרות שנתונים שליליים הגיעו גם מיפן וסין, בורסות אסיה דווקא מגיבות בחיוב לתוכניות אלו, מתוך ציפיה כי הן תעוררנה את הכלכלה העולמית וימריצו את הצמיחה.  

 

עיקר עליות השערים נרשמות במניות הסחורות. מניית BHP , חברת הכריה הגדולה בעולם עולה ב-4%. גם מניית הונדה מטפסת בשיעור דומה. מניית סוני דווקא מאבדת 2.7% לאחר שהודיעה כי בכוונתה לפטר 16 אלף עובדים עקב הדרדרות המשבר העולמי . מדד MSCI ASIA עולה יום רביעי ברציפות.

 

סין 

ההשקעה הזרה הישירה בסין ירדה בחודש נובמבר האחרון ב-36.5% לעומת חודש נובמבר אשתקד, והסתכמה ב-5.3 מיליארד דולר, כך על פי נתוני משרד המסחר הסיני. מדובר בשיעור הנמוך ביותר ב-14 החודשים האחרונים. על פי נתוני הבנק העולמי, צפויה הצמיחה בכלכלה הרביעית בגדולה בעולם להיות הנמוכה ביותר בשני העשורים האחרונים, לאור הירידה בביקוש לייצוא מוצריה והצניחה בהיקפי הבניה בסין. על פי נתוני בנק industrial china , צפוי היקף ההשקעה הזרה להתכווץ עוד יותר לאור הורדת שיעורי הריבית והחלשותו של היין, ששוחקים את התשואות של מהשקיעים.

  

יפן  

היקף ההזמנות החדשות של מכונות לתעשייה ביפן נפל בחודש אוקטובר ב-4.4% לעומת חודש ספטמבר. מדובר בעיקר בביקוש של מכונות לתעשיית הרכב והאלקטרוניקה, שהם קטרי הצמיחה של המשק היפני. בחודש ספטמבר דווקא היתה עלייה של 5.5% בהזמנות אלו, והירידה כעת מצביעה על צפי של האטה בחודשים הקרובים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בוול סטריט אמש ירידות - היום באסיה עליות
צילום: רויטרס
מומלצים