שתף קטע נבחר

המסחר בוול סטריט נסגר בעליות

המסחר היה תנודתי על רקע תוכנית הסיוע של הקונגרס לחברות הרכב בהיקף של 15 מיליארד דולר. דאו ג'ונס עלה ב-0.8%, נאסד"ק טיפס ב-1.2%, ו-S&P 500 עלה ב-1.2%

המסחר בוול סטריט נסגר אמש (יום ד') בעליות שערים בציפייה לאישור תוכנית הסיוע של הקונגרס לחברות הרכב, בהיקף של 15 מיליארד דולר. מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.81%, מדד נאסד"ק טיפס ב-1.17%, ומדד S&P 500 עלה ב-1.19%.

 

מניית אמריקן אקספרס ירדה בכ-11% לאחר שסיטיגרופ פרסמה התחזית, לפיה ההאטה במשק ומחנק האשראי יפגעו ברווחי חברת כרטיסי האשראי השנייה בגודלה בארה"ב. מניות ג'נרל מוטורס ופורד מוטורס עלו בכ-6% כל אחת על רקע ההצבעה בקונגרס.

 

"תוכנית הסיוע לענף הרכב מפחיתה את החשש שאנו עומדים בפני פיטורים בהיקף מסיבי, מלווים בהגברת הלחצים על הבנקים - התפתחות בעלת פוטנציאל של אפקט דומינו", אמר פיטר סורנטינו, מנהל כספים בסינסנטי. "התפתחות זאת מפיגה ביטחון בשוק".

 

מדד S&P 500 השלים השבוע עלייה של 21% מאז הגיע ב-21 לנובמבר לשפל של 11 שנה, ובכך מסמל סיום טכני ל-14 חודשים של שוק דובי. זאת בעקבות מאמצים שעושה נשיא ארה"ב הנבחר, ברק אובמה, לגבש תכונית כלכלית, שעיקרה פרוייקטים של עבודות ציבוריות בהיקפים גדולים, במטרה להחזיר למעגל העבודה 2.5 מיליון בני אדם. 

 

המדד איבד 43% מערכו מאז השיא שקבע ב-2007, לאחר שקריסת שוק המשכנתאות בארה"ב הביאה לירידה ברווחיות המגזר העסקי 5 רבעונים רצופים. המדד איבד שלשום 2.3% מערכו בעקבות פרסום תחזיות רווח מאכזבות מצד שורה של חברות במשק. זאת מאחר שהמיתון בארה"ב נוגס ברווחי המגזר.

 

נתוני מאקרו

המלאי הסיטונאי בארה"ב ירד באוקטובר ב-1.1%, הירידה החדה ביותר ב-7 השנים האחרונות. 

 

מלאי הנפט השבועי של ארה"ב טיפס ב-0.4 מיליון חביות. 

 

סקר שערכה חברת בלומברג בין 51 כלכלנים, גילה כי הם צופים שהצריכה הפרטית בארה"ב ירדה בשיעור חד, מה שיעמיק את המיתון ויעלה את שיעור האבטלה לרמה הגבוה ביותר זה 25 שנים. לפי התחזיות, שכמובן לא תמיד מתממשות, הוצאות משקי הבית יירדו ב-1% ב-2009 - הירידה החדה ביותר מאז התקפת היפנים על פרל הארבור ב-1941

 

הבנק העולמי פרסם אתמול תחזית קודרת לגבי צמיחת הכלכלה העולמית בשנת 2009: קצב הצמיחה יעמוד על 0.9% בלבד והיקף הסחר העולמי יתכווץ ב-2.1%. זאת בשל המשבר הגלובלי ומחנק האשראי שפגע במרבית המגזרים והוריד את הצריכה הפרטית כמעט בכל המדינות.

 

המסחר במדדים באירופה נסגר אמש במגמה מעורבת, כשברקע הורדת תחזיות הרווח של החברות ביבשת. מדד פוטסי הבריטי סגר בירידה של 0.32%, מדד דאקס הגרמני עלה ב-0.54% ומדד קאק הצרפתי הוסיף 0.68% מערכו.  

 

מניות במרכז

קבוצת ריו טינטו תפטר 14,000 מעובדיה ותקצץ 5 מיליארד דולר מהוצאותיה, לאחר שהמיתון העולמי גרם לירידת הביקושים למתכות. תוכנית השיקום של ריו כוללת את הפחתת חובותיה, שכרגע מסתכמים ב-38.9 מיליארד דולר, ל-10 מיליארד דולר עד לסוף 2009. לשם כך מתכוונת החברה למכור "נכסים משמעותיים", נאמר בהודעה של החברה לבורסה האוסטרלית.

 

הבנק האמריקני סיטיגרופ הודיע אתמול כי יפטר כ-1,000 עובדיו מחטיבת הקרנות שלו ביפן - ניקו-סיטי טראסט. פיטורים אלו מצטרפים לעוד 52 אלף משרות אותן מתכוונים לקצץ בסיטי על רקע משבר האשראי הגלובלי והפסדים עצומים של ענקית הפיננסים שערב המשבר הייתה הבנק הקמעונאי הגדול בארה"ב לפי שווי שוק.


פורסם לראשונה 10/12/2008 21:00

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים