שתף קטע נבחר

מיסז'ניקוב: התנגדות האוצר תפגע במנגנון הרשת

יו"ר ועדת הכספים לשעבר מציע, יחד עם מפלגתו - ישראל ביתנו - תוכנית כלכלית נוספת שעיקריה השקעה בתשתיות וסיוע לעסקים קטנים. ורשת הביטחון? "יש לי המון ספקות כי זו רשת עם חורים ענקיים שדרכם יזרום הכסף של הציבור"

בעוד ההצבעה בוועדת הכספים על תוכנית רשת הביטחון הפנסיוני שאושרה היום (א') לא צפויה להתקיים מחר, הוועדה כן צפויה לדון ולהצביע בנושא תוכנית ההאצה של האוצר. בראיון מיוחד ל-ynet אומר ח"כ ויו"ר ועדת הכספים לשעבר, סטס מיסז'ניקוב, כי "אין מנגנון שיכול לבצע את הרשת הפנסיונית. אם האוצר מתנגד כל המנגנון פשוט לא יוקם. בכל הקשור לרשת ביטחון יש הרבה דברים לא ברורים, לדוגמא - כשלא קובעים את תחילת יישום התוכנית זה פשוט מתמוסס".

 

לישראל ביתנו יש תוכנית כלכלית משלה. המתווה דומה לתוכנית של האוצר, אך עם מספר תוספות, ובהן הוצאה לפועל מיידית של כל הפרויקטים הזמינים והמתוקצבים, דוגמת קו מהיר ממודיעין לירושלים, קווים לנתיבות, אופקים ובית שאן. בנוסף מציעים בישראל ביתנו להתחיל באופן מיידי פרויקטים של תחנה נוספת להתפלת מים, הקמת תחנה סולארית בדימונה ונמל תעופה חדש באילת.

 

עוד מציעים במפלגתו של מיסז'ניקוב לסייע לעסקים קטנים ובינוניים, וכך למשל להעמיד אשראי לעסקים אלו והקמת קרן בערבות המדינה של 85%, ובגובה של מיליארד שקלים לפחות. לפי מסז'ניקוב: "העסקים פשוט לא מסוגלים להיות ערבים לעצמם והמדינה חייבת לקחת אחריות". עוד בתוכנית: המדינה תשלם את חובותיה לספקיה באופן חד פעמי בשיטת שוטף 7+ בשל מחנק האשראי בו שרוי המגזר העסקי.

 

לגביי פריסת רשת הביטחון לחוסכים מציעים בישראל ביתנו להבטיח לחוסכים בגילאי 65-60 רשת ביטחון החל מ-1 בספטמבר 2008, אשר תבטיח לחוסכים תשואה של 3% והצמדה למדד למי שימשוך את כספו בעוד חמש שנים. למי שפרש לגמלאות מציעים בישראל ביתנו לפצותם באופן מיידי באמצעות תוספת לקצבאות הזקנה של הביטוח הלאומי. מיסז'ניקוב הסביר כי: "50% מהחוסכים חסכו בפנסיה התקציבית והם לא נפגעו".

 

לקראת ההצבעה מחר בוועדת הכספים, ולגבי התוכניות השונות, אמר היו"ר לשעבר: "מבחינת התוכנית אני אצביע בעד כי חייבים להזרים כספים למשק וחבל על כל יום שעובר. לגביי רשת הביטחון יש לי המון ספקות כי הרשת הזו היא רשת עם חורים ענקיים שדרכם יזרום הכסף של הציבור".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"הרבה דברים לא ברורים". מיסז'ניקוב
צילום: עטא עוויסאת
מומלצים