שתף קטע נבחר

בוש הדליק נרות חנוכה ובירך את עם ישראל

נשיא ארה"ב בוש, ורעייתו לורה, הזמינו כ-600 אנשים להדלקת הנרות המסורתית לרגל חג החנוכה בבית הלבן. בטקס השתתפו גם נכדו של דוד בן-גוריון ונכדו של הנשיא האמריקני הראשון שהכיר בישראל - הארי טרומן

נכדו של דוד בן-גוריון, ראש הממשלה הראשון של ישראל, ונכדו של הארי טרומן, הנשיא האמריקני שהיה הראשון להכיר במדינת ישראל אחרי החלטת מועצת הביטחון של האו"ם - התכבדו להדליק הלילה (יום ג') "נר ראשון" של חנוכה בטקס שערך הנשיא האמריקני, ג'ורג' בוש, בבית הלבן.

 

השניים הדליקו נר ושמש בחנוכייה שהעניק בן-גוריון לטרומן במהלך ביקורו בבית הלבן ב-1951. בן-גוריון העניק לטרומן את החנוכייה כדי להודות לו באופן אישי על החלטתו החשובה, שהייתה אז שנויה במחלוקת.


בוש והחנוכייה (צילום: רויטרס)

 

מאז שהחנוכייה הוענקה על-ידי בן גוריון, היא מוחזקת למשמרת בספריה של הארי טרומן בעיר אינדיפנדנס במיזורי.

 

הפרופ' יריב בן-אליעזר, נכדו של בן-גוריון, וקליפטון טרומן-דניאל, נכדו של הנשיא האמריקני המנוח, הדליקו את הנרות - שבוע לפני הדלקת הנרות הרשמית - לצלילי להקה ששרה "מעוז צור ישועתי" ו"על הניסים ועל הנפלאות".

 

הדלקת נרות אחרונה

הטקס נערך בטרקלין הגדול בבית הלבן בהשתתפות 600 מוזמנים. בוש עצמו הגיע הישר מנמל התעופה הצבאי אנדרוז, בו נחת שעה קודם לכן אחרי ביקור אחרון כנשיא בעיראק ובאפגניסטן.


טרומן-דניאל (מימין) ובן-אליעזר, הלילה (צילום: AP)

 

בטקס השתתפו חברי קונגרס ובכירים בקהילה היהודית בארצות הברית - בהם שר המשפטים היהודי מייקל מוקאסי, הסנאטור ג'ו ליברמן ואריק קנטור, ממנהיגי הרפובליקנים בבית הנבחרים.

 

בוש ורעייתו לורה ערכו את טקס הדלקת הנרות בפעם האחרונה, כדי לסמל את מערכת היחסים ההיסטורית החזקה בין ארצות הברית וישראל - ולאות הכרה בתרומתם החשובה של היהודים לארצם.

 

הנשיא היוצא סיפר את סיפור המנורה ואמר כי "ישראל היום היא אור לגויים ואחת מידידות הגדולות של ארצות הברית". הוא סיפר כי טרומן היה נרגש עד דמעות, כשבן-גוריון אמר לו שאין לו שליטה על תוכן הדברים שיירשמו על טרומן בספרי ההיסטוריה האמריקנים - אבל יש לו מקום של כבוד בהיסטוריה של מדינת ישראל. במובן זה, אמר בוש כי הוא רואה את עצמו כממשיך דרכו של טרומן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הגיע ישר משדה התעופה. בוש
צילום: רויטרס
מומלצים