שתף קטע נבחר

"שוקלים אפשרות לפשיטת רגל מסודרת"

ממשל בוש הודיע אמש (ה') כי הוא שוקל אפשרות לפשיטת רגל מסודרת של GM וקרייזלר, שתי יצרניות הרכב השקועות בצרות. בינתיים חידשו השתיים את המגעים ביניהן, כדי למנוע את פשיטת הרגל

"הבית הלבן שוקל אפשרות לפשיטת רגל מסודרת", כך אמר אמש (ה') שר האוצר האמריקני הנרי פולסון. איש הכספים הבכיר בממשל בוש הסביר כי אנשי המקצוע בוחנים כעת את האפשרות הזו, כצעד מקדים לקריסה אפשרית של שתי ענקיות הרכב הממתינות לכספי סיוע, סגירת פסי ייצור נוספים וסכנת אובדן מקום העבודה של כחצי מיליון מחוסרי אנשי התעשייה.

 

כרגע בוחן למעשה הממשל שתי אפשרויות, תוך שבכיריו מצהירים פעם אחר פעם כי אין בדעתם לאפשר לתעשיית הרכב האדירה לקרוס לחלוטין. "כשמביטים בגודל של התעשייה הזו ולוקח בחשבון את כל מי שקשור אליה, כולל ספקי משנה ומשווקים מורשים... לא חכם יהיה לקחת את הסיכון (לקריסה)", אמר עוד פולסון אמש בניו יורק.

 

ועוד לפני כן חידשו ג'נרל מוטורס וקרייזלר מגעים לקראת מיזוג אפשרי ביניהן. זאת לאחר שבעלת קרייזלר, חברת סרברוס, אותתה על נכונותה למסור חלק מהבעלות ביצרנית לקונצרן הרכב השני בגודלו בעולם, כך מדווח הוול סטריט ג'ורנל. בכך יוכלו שתי היצרניות לחסוך בעלויות פיתוח, רכישת חלפים וקיצוץ עלויות נוספות.

 

 

המזומנים הולכים ואוזלים במאגרי שתי היצרניות, ובסרברוס החליטו לנקוט ביוזמה ולחדש את המגעים שהופסקו לפני שבועות בודדים, כך על-פי הדיווח בעיתון. חידוש השיחות עשויה להיות דרכה של סרברוס להראות לוושינגטון - שם עדיין לא הוחלט לגבי תוכנית סיוע בגובה 14 מיליארד דולר - כי היא מעוניינת לשתף פעולה בתהליך ייעול התעשייה, כך על-פי מקורות.


האם קרייזלר תהפוך לחלק מג'נרל מוטורס?

 

חידוש השיחות עשוי להעניק לסרברוס דרך להגן על אחזקותיה בשתי חברות מימון לרכב הנמצאות בהפסדים - GMAC וקרייזלר פיננשיאל, חברות החיוניות להישרדות יצרניות הרכב האמריקניות.

 

GM מיהרה להכחיש את הדיווחים בנוגע למגעים עם קרייזלר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים