שתף קטע נבחר

צילום: רויטרס

גורם בחמאס ל-ynet: צה"ל תפס אותנו בהפתעה

הגל הראשון בתקיפת צה"ל בעזה גבה מאות הרוגים ופצועים. לדברי גורם בחמאס, איש בארגון לא העריך כי ישראל תתקוף דווקא בשבת. דובר חמאס, פאוזי ברהום, אמר כי רק אתמול קיבל מסר לפיו ישראל לא מתכוונת לפעול בימים הקרובים. הפלסטינים משדרים תמונות של ערימות גופות

המתקפה הגדולה ביותר ברצועת עזה בשנים האחרונות, תפסה את הפלסטינים לא מוכנים. גורם בכיר בחמאס אישר היום (שבת) ל-ynet כי תקיפת חיל האוויר בעזה תפסה את הארגון ב"הפתעה גמורה". לדבריו, בארגון לא העריכו כי צה"ל יפתח במתקפה דווקא ביום שבת. במתקפה נהרגו ונפצעו מאות פלסטינים.

 

בין ההרוגים הפלסטינים: מפקד המשטרה הפלסטינית ברצועה, תאופיק ג'באר, מפקד יחידת ההתערבות במשטרה, איסמעיל ג'עברי, מושל מרכז הרצועה, איסמעיל עאשור, ובנו של איסמעיל אבו שנב, שהיה מבכירי חמאס, וחוסל ב-2003.

 

השבוע דווח כי פעילי הארגון החלו לרדת למחתרת מחשש לתקיפה ישראלית. אולם נראה כי למרות אמצעי הזהירות שנקטו חמושי החמאס, פעלו היום חלק מתחנות המשטרה כרגיל מתוך הערכה כי פעולה לא תחל בשבת. 

 

 

 

 


הריסות התקיפה בעזה (צילום: AFP)

 

דובר חמאס, פאוזי ברהום, אמר לכלי התקשורת כי רק אתמול קיבלו בחמאס מסר ולפיו ישראל לא מתכוונת לפעול בימים הקרובים. מצרים המליצה לחמאס להפסיק לאלתר את הירי כדי לתת לישראל הזדמנות להשהות את פעולתם המתוכננת ברצועה.

 

לדבריו, זו הסיבה שבחלק מהמפקדות נפגעו אנשים בעוד שעל פי הדיווחים וההערכות, המפקדות האלה אמורות היו להיות ריקות מאדם.

 

לדברי הגורם, חמאס העריך כי התקיפה הנוכחית תהיה דומה לתקיפות שהיו בעבר, אשר כוונו נגד מפקדות משניות ומוצבי אימונים - ולא מפקדות המשרתות גם את האוכלוסיה האזרחית. בין התחנות האזרחיות שהותקפו בתקיפה הנוכחית היו תחנת הדרכונים, מפקדת הביטחון המסכל ומפקדות אחרות.

 

מחמאס נמסר עוד כי המסר שהתקבל מצד ישראל הוא שאין עוד קווים אדומים בעימות בין הצדדים, ולכן תגובות הארגון יהיו בהתאם.

 

מוקדם יותר הדיע שר הפנים הפלסטיני מטעם חמאס כי כל מבני המשטרה הפלסטינית ברצועה נפגעו בתקיפת צה"ל. הפלסטינים דיווחו כי אחת התקיפות כוונה לעבר רחבת מסדרים בסיום קורס צוערים של חמאס בעזה.

 

עדי ראייה פלסטינים דיווחו על תמרות עשן שחור העולות מנמל עזה וממבנים המשמשים את הכוחות החמושים של חמאס בעיר - שככל הנראה נפגעו

בצורה קשה בתקיפה. הטלוויזיה הפלסטינית שידרה תמונות של גופות רבות ברחובות העיר, ושל פצועים נישאים לאמבולנסים ולבתי החולים.

 

על פי דיווח הרשמי, כ-150 בני אדם נהרגו בתקיפה ו-300 אחרים נפצעו. דובר המשטרה הפלסטינית בעזה מסר, כי אחת המטרות שנפגעו בתקיפה היה טקס סיום של קורס צוערים של הארגון, שהתקיים ברחבת מסדרים במרכז העיר. רבים מהמשתתפים באירוע נהרגו בתקיפה, בהם גם מפקד המשטרה הפלסטינית ברצועה. תאופיק ג'באר. בנוסף, מפקד יחידת ההתערבות במשטרה, איסמעיל ג'עברי נהרג.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מפנים פצועים מהרחובות
צילום: רויטרס
עשן מיתמר מעל עזה
צילום: זאב טרכטמן
מומלצים