שתף קטע נבחר

צילום: AP

צרפת: חייבים לפעול למען הפסקת אש בעזה

בראיון שהעניק לשבועון "ז'ורנאל דו דימאנש" אמר שר החוץ הצרפתי ברנאר קושנר כי אירופה חייבת לסייע למצרים להשיג הסכם הפסקת אש בין ישראל לחמאס. שרי החוץ של בריטניה ורוסיה: להפסיק מייד את מעשי האלימות

שר החוץ הצרפתי ברנאר קושנר מנסה לגייס את תמיכתן של מדינות אירופה להפעיל "את כל כובד משקלן" כדי להפסיק את הלחימה בין ישראל לחמאס ברצועת עזה - לחימה שעד כה גבתה את חייהם של מאות בני אדם.

 

בראיון שהעניק קושנר שהתפרסם היום (א') קרא שר החוץ הצרפתי להפסיק באופן מיידי את ירי הרקטות לעבר ישראל ואת התקיפות האוויריות על רצועת עזה. "נקלענו למעגל חדש של ייאוש", צוטט קושנר בשבועון הצרפתי "ז'ורנאל דו דימאנש". "חייבים להחזיר את הפסקת האש על כנה", הוסיף.

 

אתמול שוחח קושנר טלפונית עם הנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס (אבו מאזן) ועם שר החוץ המצרי אחמד אבו אל-רייט. "המצרים מסוגלים להתחיל מחדש את תהליך השלום - ועלינו לסייע להם", אמר קושנר ל"ז'ורנאל דו דימאנש". על פי הדיווח, קושנר אף שוחח עם מקביליו האירופים. "הם נחושים להפעיל את כל כובד משקלם על העניין הזה", הוסיף.

 

קושנר ציין כי המערכה בדרום החלה בתקופה שבה יש "ואקום שלטוני בישראל ובארה"ב" - לאור העובדה שבשתי המדינות צפויים חילופי שלטון בקרוב. "לאירופה יש תפקיד מלא", צוטט קושנר בשבועון.

 

נראה שצרפת מנסה לנצל את ימיה האחרונים בתפקיד הנשיאה התורנית של האיחוד האירופי כדי להפעיל לחץ על ישראל ועל הפלסטינים. ב-1 בינואר תמונה צ'כיה לנשיאה התורנית של גוש המדינות בן 27 המדינות - תפקיד שבו תחזיק עד 30 ביוני 2009. מארמון האליזה נמסר כי נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, שוחח בטלפון עם הנשיא הפלסטיני, והביע את "דאגתו העמוקה מההסלמה באלימות בדרום ומהפעולה ברצועה".  

 

במקביל, השמיעו גם שרי החוץ של בריטניה ורוסיה קריאות לשני הצדדים להפסיק לאלתר את ההסלמה. שר החוץ הבריטי דיוויד מיליבנד קרא אחר הצהריים "להפסיק באופן מיידי את כל מעשי האלימות בעזה".

 

במקביל, קרא שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, לשרת החוץ ציפי לבני "להפסיק באופן מיידי" את המבצע הצבאי ברצועת עזה. בהודעה לעיתונות שפרסם משרדו, אמר לברוב: "עמדתה של רוסיה ברורה. חייבים להפסיק מיידית את הפעולה הצבאית בעזה שהביאה לעשרות נפגעים לצד הפלסטיני. הדגשנו את הצורך בחידוש הפסקת האש, שתבטיח את שלומה של האוכלוסייה האזרחית בדרום ישראל, וכן את הצורך להכניס סיוע הומניטרי לרצועה", הוסיף השר בהודעתו. גם שר החוץ הספרדי מיגל אנחל מורטינוס טלפן ללבני ואמר לה דברים ברוח דומה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קושנר. מעגל ייאוש
צילום: AFP
מיליבנד. הפסקה מיידית
צילום: AP
לברוב. חידוש הפסקת האש
צילום: AFP
מומלצים