שתף קטע נבחר
צילום: AP

המצב המיוחד מקיף 10% מהתעשייה הישראלית

הרחבת המצב המיוחד בעורף תגדיל את הנזק הכלכלי של המבצע במיליארדי שקלים. בהתאחדות התעשיינים מעריכים כי בין אשדוד לרהט ממוקמים כ-300 מפעלים. מנהל מפעל בשדרות: "אני משקר ללקוחות בחו"ל כדי למנוע ביטול הזמנות"

הרחבת המצב המיוחד בעורף מרחיבה בשיעור ניכר את העלות הכלכלית של מבצע עופרת יצוקה. פיקוד העורף הרחיב הבוקר את המצב המיוחד לטווח של 30 קילומטרים מרצועת עזה - מאשדוד עד רהט. משמעות ההכרזה, מבחינת התעשייה והכלכלה, היא שהמפעלים באזור שאין להם מיגון נשארים היום (ג') סגורים, שחלק מהעובדים אינם יכולים להגיע לעבודה בגלל סגירת בתי הספר ושהמפעלים עלולים להתמודד עם ירידה בהזמנות לייצוא.

 

 

בהתאחדות התעשיינים עדיין אין הערכות מדוייקות של היקף הנזק הכלכלי, אך ברור שהוא עומד לגדול במיליארדי שקלים. בהתאחדות מעריכים כי בטווח שבין אשדוד לרהט נמצאים כ-300 מפעלים, ביניהם מפעלי ענק כמו קרלסברג וסולבר, וכי האזור מאכלס בסך הכל כ-10% מהתעשייה הישראלית.

 

מנכ"ל ההתאחדות, יהודה שגב, אמר ל-ynet כי אף מפעל לא דיווח לו עדיין על ירידה בהזמנות לייצוא.

 

אלא שמבדיקת המצב בשטח עולה מציאות מורכבת יותר. "יש לנו בעיה רצינית עם חו"ל", אומר אמיר מיכלביץ', סמנכ"ל שיווק במפעל אקסטרא-פלסטיק בשדרות, "אנחנו צריכים לשקר ללקוחותינו ולהגיד להם שאין בעיה. למזלנו, התקשורת הזרה מראה בעיקר את מה שקורה בעזה, ואנחנו יכולים ליצור אצלם תחושה שהלחימה היא בעזה ולא כאן. עד עכשיו לא בוטלה שום הזמנה, אבל אנחנו סובלים גם כך מירידה בהזמנות בגלל המשבר הכלכלי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
התעשייה משותקת-למחצה. פצועים באשקלון
צילום: דובר צה"ל
מומלצים