שתף קטע נבחר

הרב ריסקין: הורים חד-מיניים יכולים לגדל משפחה

רבה של אפרת אמר בכנס ארגון "לימוד" בבריטניה כי אין לחצות את גבולות ההלכה האורתודוכסית, אך אם קיים זוג חד-מיני אחראי שרוצה לגדל ילד - הוא לא יתנגד לכך

"אני לא מתנגד שהורים הומו-לסביים או חד-הוריות יביאו ילדים לעולם, אם הם אחראים כמובן", כך אמר אמש (יום ג') רבה של אפרת, הרב שלמה ריסקין, במפגש שעסק בנושא יחסי האורתודכסיה וההומוסקסואליות בכנס השנתי של "לימוד", העוסק בנושאי יהדות, ומתקיים השבוע בווריק, בריטניה בהשתתפות כ-2,500 איש.

 

אתמול פורסמה ב-ynet קריאתה של יעל משאלי להומואים הדתיים "שלא להמתין לרבנים, אלא להקים משפחות" ומתברר שבאותם רגעים ממש, כבר היה מי שעסק בדיוק בסוגיה. הרב ריסקין הכניס את ראשו ללוע

האריות כשהגיע למושב הטעון, בו הבהיר שאין לחצות את גבולות האורתודוכסיה, אך הציג עמדה פתוחה וליברלית יחסית. 

 

במושב נכחו הומואים ולסביות רבים מהתפוצות, שהתקיפו אותו בשאלות קשות. בטון מריר סיפרו על החוויות הקשות שעברו כשסודם התגלה בחברה הדתית. בתום הדיון האווירה באולם השתנתה פלאים, והנוכחים ליוו את רסקין במחיאות כפיים ארוכות.

 

גרג דרינקווטר, מנהל ארגון הומו-לסבי, שהנחה את המושב, הציג בפני הרב את הקשיים: "הצעירים מפחדים לגשת לרבנים ולספר על המצוקות... הממסד הרבני האורתודכסי בארה"ב ובבריטניה לא מוכן לדון בתופעה".

 

הרב ריסקין השיב כי בישיבות בורחים מכל סוג של חינוך מיני. הוא הציג בפניהם את הגישה שהוא מוביל בישראל: קבלת האחר, גם אם אין הסכמה אידיאולוגית, וזאת בניסיון שלא לדחוק אותם מחוץ לקהילה הדתית. "בית הכנסת נועד לקבל כל יהודי. אני חייב לאהוב את הגר, וגם את מי ששונה. התפקיד שלנו כהורים הוא לאהוב את הילדים שלנו, ושל הרבנים – את חברי הקהילה".

 

אי אפשר להתעלם

הרב סיפר איך הוא נחשף לראשונה לתופעה: "כשכיהנתי כרב בית הכנסת בלינקולן סקוור, הגיע אלי אחד הצעירים הכי רגישים ונפלאים שהכרתי. הוא הגיע לבית הכנסת, התפלל בכוונה והפכנו חברים טובים. הוא היה חביב השידוכים, רק שסירב לכולם. יום אחד התוודה בפני שהוא פשוט לא נמשך לבנות המין השני. ואז הוא גם שאל אם אני רוצה שהוא יפסיק לבוא להתפלל במניין. חיבקתי אותו, ולמדנו ביחד.

הוא זה שגרם לי להבין שבני אדם הם בני אדם, והרבנים לא יכולים להיות שופטים אלא מקבלים. כמובן שביקשתי ממנו להמשיך להגיע לתפילה".

 

אחד הצעירים בכנס סיפר כי "נדחף" לנישואין על-ידי ארגון שטען שאפשר "לרפא" את נטייתו המינית. הרב ריסקין הגיב כי אם למישהו יש דחף דו-מיני, נראה שנכון לדחוף אותו לנישואים, אך אין להציע זאת למישהו שאין לו כלל סיפוק ביחסים עם אישה. 

 

למרות זאת, ריסקין הבהיר כי יש לדבוק בארותודוכסיה והבהיר כי אינו יכול לקבל חתונה הומו-לסבית כתחליף לחתונה הטרוסקסואלית. "התנ"ך הוא נגד הומוסקסואליות ואף קורא לזה תועבה", אמר, "עם זאת, כשהגבר לא עושה את האקט עצמו - אין בעיה. צריך לזכור שאנחנו כפופים להלכה, אך גם לאנושיות. כשיש קבוצה כל כך גדולה שרוצה להישאר חלק מהיהדות, לממסד הדתי אסור להתעלם ממנה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים