שתף קטע נבחר

בכירי החברה לישראל וצים יקצצו 10% בשכרם

עלות שכרו של יו"ר החברה לישראל, עידן עופר, עמדה על 5.3 מיליון שקל ב-2007, וזו של המנכ"ל ניר גלעד - על 5.9 מיליון שקל. מהחברה נמסר כי הסיבה לקיצוצים היא המשבר בכלכלה העולמית

בכירי החברה לישראל מצטרפים באיחור מה למצעד המקצצים בשכר. חברת האחזקות של משפחת עופר הודיעה הבוקר (יום ה') כי יו"ר החברה, עידן עופר, והמנכ"ל, ניר גלעד, יוותרו על 10% משכרם עד לסוף שנת 2009, יחד עם מנהלים נוספים בחברה. כמותם יעשו גם בכירי הנהלת חברת הספנות הפרטית של החברה - צים. עלות שכרו של עופר עמדה בשנת 2007 על 5.3 מיליון שקל ושל ניר גלעד - על 5.9 מיליון שקל.

 

מהחברה נמסר כי המניע לקיצוצים הוא "המשבר בכלכלה העולמית והשלכתו האפשרית על המשק הישראלי". אלא שהשפעה אפשרית של המשבר העולמי על עסקי החברה היא זה זמן ממושך בגדר עובדה מוגמרת. ענף הספנות העולמי בו פועלת צים נפגע באופן דרמטי מהמשבר העולמי. החברה, בראשות המנכ"ל דורון גודר, סיכמה לאחרונה את הרבעון השלישי של השנה בהפסד של 61 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של 18 מיליון דולר ברבעון המקביל. בעקבות כך הודיעה צים בשבועות האחרונים כי תשבית 17 ספינות וכי תצמצם פעילות בקווים מסוימים.

 

החברה לישראל אמנם נהנתה מתוצאות פנומנליות עד כה, בעקבות דו"חות מצוינים של החברה הבת כיל, אך גם זו הראתה לאחרונה סימנים שהמשבר העולמי לא פוסח עליה, ועקב ירידה בביקוש לדשנים תצמצם חלק מתפוקת הייצור שלה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ירון ברנר
מצטרפים למיתון. עופר
צילום: ירון ברנר
מומלצים