שתף קטע נבחר

צילום: AP

אולמרט בבאר שבע: אין עניין במלחמה ארוכה

במהלך ביקור בבאר שבע, אמר ראש הממשלה כי לא ייתן לפוליטיקה להפריע לניהול המערכה והבהיר כי הקבינט עובד בתיאום מלא. הוא גם הכריז כי יטפל ב"כפפות של משי" באזרחים בעזה, אך ב"אגרוף ברזל" בארגוני הטרור. כתב ynet נלווה לראש הממשלה

מבצע "עופרת יצוקה" נמשך, אבל בירושלים בוחנים מוצא מדיני. ראש הממשלה, אהוד אולמרט, אמר בצהריים (יום ה') בביקור בבאר שבע: "אין לנו עניין לנהל מלחמה ארוכה, אנחנו לא משתוקקים לנהל מלחמה בגזרה רחבה, אנחנו רוצים שקט ואנחנו רוצים שאורח החיים בדרום הארץ ישתנה, שילדים יגדלו בביטחון ולא עם פחדים וסיוטים".

 

עופרת יצוקה, העדכונים האחרונים


אולמרט עם ראשי המועצות (צילום: משה מילנר, לע"מ)

 

בפגישה שערך, אמר "אנחנו לא רוצים שיצטרכו לברוח באשקלון ובאשדוד מפני שריקות של טילים וקסאמים". הוא נפגש עם ראשי רשויות מהדרום ומהאזור, וראשי מערכות הביטחון, בהם סגן שר הביטחון, מתן וילנאי, ואלוף פיקוד העורף, יאיר גולן. 

 

הוא התייחס לחילוקי הדעות בינו ובין שרת החוץ ציפי לבני מצד אחד, לבין שר הביטחון אהוד ברק, ואמר כי "מה שנאמר על הפעילות המשותפת אינו נכון. יש ממשלה ויש קבינט ויש הנהגה שמתפקדת בשיתוף פעולה מלא. לא אתן לפוליטיקה של ערב בחירות להיכנס לשולי החדר שבו אנו מקבלים החלטות. נכון שבחוץ יש מערכת בחירות. אותי זה לא מעניין. אני לא נותן לזה לגעת ולהתערב. יש דברים שאין בהם זהות דעים, אך כולנו עובדים ביחד במאה אחוזים".

 

אולמרט התייחס בדבריו לחמאס: "הם מכבידים עלינו, אך על העם הפלסטיני הם מכבידים הרבה יותר. כמו שאמרתי, נפעל עם העם הפלסטיני בכפפות של משי. נספק צרכים הומניטאריים, תרופות. לא יהיה מחסור במזון. לא הכרזנו מלחמה על מיליוני תושבים בעזה, אנחנו לא רוצים שיקרה לילדי שלהם מה שאנחנו לא רוצים שיקרה לילדים שלנו.

 

"לעומת זאת, נגד החמאס והטרור ננהג באגרוף של ברזל. החמאס שגורם לפגיעה קשה בבני עמו. אומנם החמאס מכביד עלינו, אך הוא מכביד על אנשי עזה והפלסטינים הרבה יותר. מבחינתנו אנו מבטיח את הרקמה האנושית של החיים עם תושבי עזה כדי שנוכל לחיות ביחד בהמשך, אך תפקידנו, וכך גם נעשה, לדאוג לשקט של תושבי הדרום".

 

"הפעם, בניגוד לעבר - אין תחושה של קריסה, אין תחושה של חוסר יכולת, יש תחושה של נגישות לבעיות ומענים מהירים", הוסיף אולמרט. "אני מאוד נקווה שנצליח להגיע הפעם ליעדים שלנו במהירות הגדולה ביותר. אמרתי שאנחנו לא משתוקקים למלחמה, אך לא פוחדים ממנה. אנחנו לא רוצים להפגין את העוצמה שלנו, אך נפעיל אותה אם יש צורך". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אולמרט בבאר שבע
צילום: משה מילנר לע"מ
מומלצים