שתף קטע נבחר

פרטים חדשים לקראת שיווק: קאדילק SRX

דור שני לקאדילק SRX יערוך הופעת בכורה בתערוכת דטרויט, לקראת שיווק באביב הקרוב. הדגם החדש קטן משמעותית מקודמו, ומצויד במנועים צנועים יחסית - עדות לתקופת המשבר. שיווק בישראל? ב-UMI עדיין מתלבטים

בדרך כלל כשיצרנית רכב מציגה מכונית חדשה, היא גדולה יותר מהדגם אותו החליפה. אלא שבמקרה של קאדילק SRX החדש, דור שני לרכב השטח הבינוני של מותג היוקרה, ההיפך הוא הנכון. בעקבות בריחת הלקוחות מרכבי שטח גדולים, החליטו בג'נרל מוטורס שה-SRX החדש יהיה קומפקטי משמעותית מקודמו. אז הוא עדיין לא קטן, אבל ככל הנראה חסכוני וצנוע מבעבר.

 

הדגם החדש ייוצר במפעל ג'נרל מוטורס במכסיקו, וישווק החל באביב הקרוב בארצות הברית. נכון לעתה לא ידוע על תוכניות שיווק סופיות לדגם זה אצלנו, אם כי בחברת יוניברסל מוטורס ישראל (UMI), יבואנית המותג, מסבירים כי העניין נבדק ברצינות.


 

קאדילק פרסמה תמונות ראשונות של ה-SRX עוד באוגוסט אשתקד, כדי לעורר עניין בדגם החדש. מדובר במהלך חריג לכשעצמו, משום שהצגת תמונות מלאות של דגם חדש, קרוב לארבעה חודשים לפני שיוצג בפני קהל ויותר מחצי שנה לפני השיווק, עשויה לגרום ללקוחות להפסיק לרכוש את הדגם הקודם. אלא שעם צניחה אדירה וכואבת במכירות, לקאדילק לא היה הרבה להפסיד.

 

ה-SRX המתכווצת

כעת מפרסמים האמריקנים פרטים מלאים על הדגם החדש, וגם תמונות נוספות. ניתן להתרשם כי העיצוב נותר זהה לזה שהציגה ג'נרל מוטורס בקדימון, וכולל את שפת קאדילק המודרנית, עם קווים חדים וברורים. יש דימיון רב גם ל-CTS, שתרמה חלק מן המכלולים.

 

ה-SRX מציגה מידות קומפקטיות יחסית לקודמתה, המשווקת מסוף שנת 2002: אורכה עומד על 483 ס"מ (לעומת 495, קיצוץ של 12 ס"מ). ממד הגובה עומד על 167 ס"מ, חמישה פחות מבעבר (172 ס"מ), ובסיס הגלגלים התכווץ ב-14.5 ס"מ, ועומד על 281 ס"מ (295.5 בעבר). רק ממד הרוחב, שעומד על 191 ס"מ, צמח לעומת הדגם הקודם (6.5 יותר מבעבר, 184.5). שינויים אלו תרמו - לפחות מהרושם הנוצר בתמונות - לעיצוב מוצלח מבעבר.


 

גם המנועים התכווצו

מתוך מטרה לשפר את תצרוכת הדלק, בקאדילק גם החליפו את מנועי ה-SRX. הדגם החדש יוצע עם שני מנועי V6, הבסיסי בנפח 3.0 ליטר ו-260 כ"ס, והגרסה הבכירה בנפח 2.8 ליטר ו-300 כ"ס, בסיוע מגדש טורבו. בעבר הוצעו מנועי V6 בנפח 3.6 ליטר (258 כ"ס), ו-V8 בנפח 4.6 ליטר, שסיפק 326 כ"ס. בקאדילק

צופים שיפור ניכר בתצרוכת הדלק לעומת המנועים הישנים, בין היתר תודות לנפח הקטן מבעבר ולשימוש בהזרקת בנזין ישירה. עם זאת, בשלב זה האמריקנים לא מפרסמים נתוני תצרוכת דלק וזיהום אוויר רשמיים.

 

שני מנועי ה-SRX יוצעו עם תיבת שישה הילוכים אוטומטית בלבד. ההנעה קדמית, או כפולה בתוספת תשלום. מערכת ההנעה הכפולה מוצעת עם דיפרנציאל מוגבל החלקה, המעביר את הכוח לא רק בין הגלגלים הקדמיים לאחוריים, אלא גם מחלק אותו בין שני הגלגלים האחוריים, לחלוקת כוח מיטבית.

 

ל-SRX חמישה מושבים, ובקאדילק מבטיחים נפח הטענה של בין 827 ליטר ל-1,732 ליטר עם מושבים אחוריים מקופלים. הדגם החדש ימוצב כמתחרה לרכבי פנאי יוקרתיים דומים, בהם לקסוס RX החדש וב.מ.וו X3 ו-X5.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קאדילק SRX החדש
רכב פנאי בגודל בינוני
תא הנוסעים (איור מחשב)
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים