שתף קטע נבחר

ההתאחדות החליטה: עוד שבת בלי כדורגל

פגרת החורף מסתיימת בסופ"ש, אך הפעילות בליגות הכדורגל לא תתחדש וזאת בצל האירועים הבטחוניים בדרום הארץ. עוד לפני כן, הוצאו משחקי הליגות הבכירות מטופס הטוטו

בהתאחדות לכדורגל ממשיכים לעקוב מקרוב אחר ההתפתחויות ברצועת עזה והאיזור נפגע הרקטות בדרום הארץ. עם ההסלמה בלחימה, קיבלו ראשי ההתאחדות החלטה גורפת לבטל את כל משחקי הכדורגל שאמורים היו להתקיים בסוף השבוע. החלטה זו נוגעת לכל הליגות ובכל הארץ.

 

 

"ההתאחדות אינה רואה לנכון להמשיך ולקיים את המשחקים בשעה שתושבי הדרום נמצאים תחת איומי ומתקפות טילים ושוהים במקלטים ובמרחבים מוגנים", הוסבר בהודעת ההתאחדות לכדורגל, שהבהירה כי משחקי גביע הטוטו צפויים להתקיים כסדרם לאור העובדה כי כבר החלו היום עם ההתמודדות בין הפועל תל אביב למכבי חיפה. החלטה סופית תתקבל מחר. 

 

"ההתאחדות לכדורגל מדגישה כי החלטה זו נפלה בשל ההבנה שאנו מגלים למצוקת אזרחינו בשעה קשה זו של לחימה. אנו מבהירים כי להתאחדות ישנן אלטרנטיבות לקיים את הליגות, לבצע החלפות ביתיות ולמצוא פתרונות יצירתיים אחרים, אך בחרנו - מרצוננו אנו ומתוך הקשבה,

הבנה והזדהות עם חיילים, אוהדים, שחקנים, מאמנים ואוהבי משחק הכדורגל – לדחות את המשחקים.

 

"ההחלטה התקבלה לאחר לבטים רבים אך בהסכמה גורפת ובלב שלם ונפלה לאחר שיו"ר ההתאחדות אבי לוזון, קיים סבב שיחות עם ראשי המועדונים ועם חברי מזכירות ההתאחדות לכדורגל". עוד הובהר כי ההחלטה נוגעת בשלב זה רק לסוף השבוע הקרוב, כשבהמשך תתקיים הערכת מצב מחודשת בהתאם למצב הבטחוני. 

 

עוד לפני הודעת ההתאחדות, החליטו במועצת ההימורים להוציא את משחקי הליגות מטופס הטוטו. "אנחנו לא יכולים לקחת סיכון, הרי אי אפשר לדעת איפה יפלו טילים" אמר דובר הטוטו ברוך דגון. "הטפסים יוצאים ביום ג' ויותר חמור, המשטרה עוד יכולה להחליט על ביטול משחקים גם ביום שישי. אנחנו רוצים לשמור על האמינות שלנו בקרב המהמרים ולגרום נזקים. הלכנו על הליגות האירופאיות הבטוחות וגם הפרס של 2 מיליון שקלים, הוא פרס המינימום ומותאם לאופי הלוח".


גם המפגש בין מכבי ת"א למכבי נתניה יידחה (צילום: אלי אלגרט)

 

החלטת ההתאחדות מקדימה את הכרעת המשטרה בנוגע לקיום מספר משחקים בעייתיים שצפויים להתקיים בשבת, ביניהם זה שבין בני סכנין להכח עמידר רמת גן. הנטייה היתה שלא לאשר את המגרש בסכנין למשחק, מאחר ובמשטרה חוששים מהפרות סדר. עכשיו נחסך מהשוטרים והמפקדים כאב הראש הזה.

 

תנ"צ מאיר בן ישי, ראש חטיבת האבטחה באגף המבצעים של המשטרה, אמר ל-ynet: "בכל יום רביעי אנחנו עושים הערכת מצב וגם השבוע זה יקרה, אבל ברור שהשבוע נכנסו שיקולים נוספים".

פורסם לראשונה 05/01/2009 20:03

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים