שתף קטע נבחר

גרמניה: תלמידים יחויבו לבקר במחנה השמדה

דקירתו של שוטר על ידי גלוח ראש במחוז בוואריה עוררה דיון ציבורי נרחב. ראש ממשלת המחוז גיבש תוכנית חדשה לחינוך התלמידים, במסגרתה הם יידרשו לבקר במחנות השמדה

תלמידים במחוז בוואריה בגרמניה יחויבו לבקר במחנות השמדה נאציים במסגרת לימודיהם בבית הספר. העיתון הלונדוני "טיימס" דיווח הבוקר (יום ה') כי ההחלטה התקבלה בעקבות הסערה הציבורית שפרצה במדינה על רקע דקירתו של שוטר בידי ניאו-נאצי.

 

גלוח ראש גרמני רצח באחרונה שוטר בבוואריה והמקרה עורר דיון ציבורי נרחב. "עלינו להביע עמדה נחרצת נגד התמנון המפלצתי שקורם עור וגידים", הסביר ראש ממשלת המחוז, הוסט סהופר, שהורה למשרדי ממשלתו לבחון דרכים למיגור התופעה. 

 

לפי התוכנית החדשה, שגובשה בממשל המקומי ואשר צפויה להתפרסם בשבוע הבא, תלמידי בית ספר יחויבו לבקר לפחות פעם אחת במחנות ריכוז והשמדה. ילדי בוואריה ככל הנראה יבקרו במחנה דכאו, הנמצא בסמוך למינכן, או במחנות אחרים שבהם בוצעו עבודות כפייה. כמו כן, הוחלט כי שיעורי ההיסטוריה יכללו טיולים למוזיאונים ולארכיונים המציגים מידע על מעשי השלטון הנאצי.

 

החלטות נוספות שיופיעו בתוכנית כוללות פרויקט ממשלתי שיעודד צעירים להימנע מלהצטרף לתנועות ימין קיצוני. במשרד החינוך של בוואריה סבורים כי נערים רבים נמשכים לכנופיות ניאו-נאציות ונשארים בהן בשל לחץ קבוצתי.

 

שר הפנים של בוואריה, יהויכים הרמן, אמר כי מטרת הממשלה היא "לחנך ילדים כך שיוכלו להתקומם נגד כל ניסיון של הימין הקיצוני". היוזמה זוכה

לעניין רב ברחבי המדינה וההערכה היא שמחוזות נוספים יאמצו גישה דומה.

 

מערכת החינוך הגרמנית משקיעה רבות כדי ללמד את אירועי השואה. הפרק השחור ביותר בתולדות גרמניה הוא נושא חובה בשיעורי ההיסטוריה בכל בית ספר תיכון. במחוז צפון ווסטפליה נהוג לשלוח ילדים לבקר במחנות השמדה, על אף שאין הוראה מפורשת בנידון.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מחנה דכאו (ארכיון)
צילום: רויטרס
מומלצים