שתף קטע נבחר

מכללות: נשבר שיא הנצחונות של בובי נייט

דון מאייר כמעט ונהרג בתאונת דרכים בספטמבר, אולם חזר כשהוא קטוע רגל לאמן בנורת'רן סטייט, עמה השיג ניצחון 903 בקריירה - שיא חדש: "מאז נישואיי לא נהניתי כל כך"

ארבעה חודשים עברו מאז תאונת הדרכים שכמעט וקיפחה את חייו של דון מאייר. מאמנה בן ה-64 של אוניברסיטת נורת'רן סטייט מדרום דקוטה ניצל בנס ממוות, אולם נפצע ברגלו שנקטעה. למרות זאת, הוא סירב לנטוש את ספסל קבוצתו לטובת כיסא הגלגלים והמשיך לנהל את משחקיה. לפנות בוקר (א'), הובילה לניצחון 62:82 על אוניברסיטת מארי - הניצחון ה-903 בקריירת האימון שלו. שיא חדש בליגת המכללות. 

 

השיא הקודם היה שייך למאמן האגדי בובי נייט, שפרש בשנה שעברה מתפקידו כמאמן טקסס טק. מאייר דאג מיד לפרגן לשיאן הקודם. "אין ציניקן שאני נהנה להאזין לו יותר מאשר בובי נייט. הוא לימד אותנו המון", אמר מאייר לאחר הניצחון החגיגי והמשיך בשגרת עבודתו: "כמה אנוכי זה היה יכול להיות אם הייתי חוגג את כל העניין הזה בעוד שהם היו מנסים להיות קבוצה טובה יותר".

 

מאייר החל את עבודתו כמאמן ב-1972 באוניברסיטת המלין הזעירה ממינסוטה ואחרי שלוש שנים עבר לליפסקומב מנאשוויל. בעשור האחרון הוא עובד באברדין שבדרום דקוטה כמאמן נורת'רן סטייט - קריירה שכמעט ונקטעה בעקבות התאונה. אם לא די בכך שרגלו נקטעה וחייבה אותו להיצמד לכסא הגלגלים, במהלך הניתוח נתגלה גידול סרטני בגופו.

 

התאונה ארעה בדרך למחנה האימונים, כשהתנגש במשאית. שחקניו ועוזריו שנסעו אחריו, נזעקו לעזרתו. "הוא עשה קולות מוזרים, כי הוא חווה מהלומה אדירה", נזכר חניכו קווין ראטזש.

"אחזנו בידו, עודדנו אותו להמשיך להאבק, כי הוא כבר רצה לוותר, אבל הוא נלחם". בבית החולים עבר מספר ניתוחים להסרת הטחול, איחוי צלעותיו המנותצות וקטיעת רגלו השמאלית. במהלך הדיקות שעבר נתגלה בגופו סרטן והוא החל בטיפול נגדו.

 

"כל שאני רוצה זה להודות לחבורת הבחורים האלה שליוו אותי לאורך כל אותה תקופה קשה", אמר מאייר בנאומו לקהל בסיום המשחק, "לא היה לי כל כך כיף מאז שנישאתי לכרמן אשתי". אפילו בובי נייט יפרגן.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים