שתף קטע נבחר

תגובת הסניף הישראלי של הסיינטולוגיה

הדר בורשטיין, דוברת הסניף הישראלי של הסיינטולוגיה, התייחסה בהרחבה לשאלות ynet: "סיינטולוגיה היא גוף דתי העוסק בחברה מוסר ונפש האדם. מטרתו לתת ללומדים במסגרות הלימוד הסינטולוגים כלים להצליח בחיים"

חזרה לכתבה

 

הדר בורשטיין, דוברת הסניף הישראלי של הסיינטולוגיה, התייחסה בהרחבה לשאלות ynet: "סיינטולוגיה היא גוף דתי העוסק בחברה מוסר ונפש האדם. מטרתו לתת ללומדים במסגרות הלימוד הסינטולוגים כלים להצליח בחיים. כמובן שהצלחה בחיים מנקודת מבט מוסרית כוללת חיים ישרים וכנים יותר. מושם דגש רב על שלמות אישית גבוהה יותר ואחריות חברתית רבה יותר. אירגון הסיינטולוגיה עוסק בלימוד וחכמה וכל איש מוזמן לפעול לפי הבנתו לגבי פעולותיו האישיות והעיסקיות. סיינטולוגיה לא מחייבת אף אדם להצטרף לשורותיה ולאלה שמצטרפים שמור חופש פעולה רחב ביותר. איש איש לפי הבנתו תוך אחריות אישית לא לפגוע באחרים. סיינטולוגים פונים לבתי משפט כמו כל אדם אחר אולם הם מגלים אחריות לא לעשות צעד זה אם יש בו פגיעה וחוסר צדק מעצם הפניה.

 

"סיינטולוגיה והסינטולוגים החברים בה אוהבים להנות מסביבה בטוחה. הם גם עושים מאמצים, לפעמים אמיצים, לבנות חברה טובה יותר לכולם. כל אדם המצטרף לסיינטולוגיה מעודדים אותו לתרום לחברה. אירגון הסינטולוגה הבין לאומי וגם האירגון בישראל הקים מסגרות חברתיות העוסקות בשיקום אסירים, גמילה מסמים, מניעת אלימות, ביעור הבערות ושמירה על זכויות אדם. ביקורת ארסית שיש בה התעלמות מהתרומה הרבה, נסיון להכפשה והוצאת שם רע ניתקלת בהתנגדות אקטיבית של הנהלת הסיינטולוגיה. הנהלת הסיינטולוגיה מנצלת כלים חוקיים בלבד על מנת להסיר ביקורת שיש בה דיבה והכפשה".

 

לגבי תוכן המיתולוגיה הסיינטולוגית ועלות הלימודים: "כמו כל דת גם לדת הסיינטולוגיה יש מיתולוגיה משלה. המיתולוגיה כפי שאת נחשפת אליה אינה מדויקת, שיקרית, זדונית ומופצת באינטרנט רק על מנת להוציא דיבה ולהכפיש את סיינטולוגיה. כמו לרוב הדתות בעולם חלק מאמונותיה של הסיינטולוגיה חסויות ואנשים נחשפים לאמונות אלה רק כשהם מגיעים לרמות רוחניות ומוסריות גבוהות. כל אדם יכול לעשות מאמץ לשפר את רמתו הרוחנית והמוסרית ואז רבדים נוספים של חומר הלימוד הסינטולוגי יהיה חשוף לפניו. אם אדם אינו מתנדב כחבר צוות באירגון הסיינטולוגיה הוא כמובן משלם עבור השרותים שהוא מקבל. מה שיפה באירגון הסיינטולוגיה שהוא האירגון היחידי בעולם שמאפשר גם לאלה שידם אינה משגת ללמוד ולהתקדם עד לרמות הגבוהות ביותר אולם אז הוא נדרש להתנדב ולפעול לרווחת האנושות באחד מאירגני הסיינטולוגיה, או באחד מהאירגונים החברתיים שהסיינטולוגיה הקימה לרווחת הקהילה כולה.

 

"אירגון אנונימוס הבין לאומי מוכר למשטרות בעולם כאירגון העוסק בטרור והפרת הסדר הציבורי. ואכן נאסף חומר רב על אירגון זה. חלק מהחומר הזה הועבר לידי אירגוני הסיינטולוגיה בעולם על מנת להבטיח את שלומם של האנשים הלומדים סיינטולוגיה. ואכן הצטבר חומר רב על אנונימוס מטרתו לאפשר לאירגוני הסיינטולוגיה בכול העולם, גם בישראל, להיערך מול גוף כמו אנונימוס: "אנונימוס" היא קבוצה של סייבר-טרוריסטים שמסתירים את הזהויות שלהם מאחורי מסכות ומאחורי אנונימיות במחשבים.

 

"הרבה לפני ש"אנונימוס" בחרו את הסיינטולוגיה בתור היעד הנוכחי שלהם, הם השמידו אתרים של אלפי משתמשי MySpace. כאשר בשנת 2007 רשת החדשות פוקס חשפה את פעילויותיהם, ההאקרים של "אנונימוס" הרסו את האתר של פוקס ופרסמו הצהרת כוונות בהודעת וידאו באינטרנט: "אנחנו הפנים של התוהו ובוהו ... אנחנו הורסים חיים של אנשים אחרים רק בגלל שאנחנו יכולים ... כאשר מאות מתים בהתרסקות מטוס - אנחנו צוחקים. כאשר האומה מתאבלת על ארועי הירי בבית-הספר - אנחנו צוחקים. אנחנו ההתגלמות האנושות חסרת החרטה, חסרת האכפתיות, חסרת האהבה, חסרת המוסר".

 

לגבי מוסדות השיקום: "הסיינטולוגיה מפעילה מוסדות שיקומיים לחברי צוות ותיקים שנקלעו לצרות או קשיים חמורים. מטרתה של תוכנית השיקום הזו היא לעזור לאותם חברי צוות ותיקים ולא לזנוח או להפקיר אותם בשעה קשה אחרי שתרמו כל כך הרבה. התוכנית עצמה מצוינת, דורשת מהאדם המשתתף בה פעילות רבה ומעלה את אותם אנשים יקרים על דרך המלך. התוכנית עצמה היא זכות אדירה ורק אותם אנשים הרוצים לקחת בה חלק רשאים להשתתף בה.

 

"הפרופסור ג'ואה פנטיקאינן (יו"ר המחלקה לחקר דתות, אוניברסיטת הלסינקי) ועמיתיו למחקר ג'ורג'ן פ.ק רדהרדט ומיכאל יורק אמרו במחקרם: "ה-RPF היא תוכנית המיועדת לקבוצה קטנה של אנשים בלבד. היא מועברת לסיינטולוגים המסורים ביותר, חברי הארגון הימי, אנשים שהקדישו את חייהם לדתם. זוהי תוכנית אינטנסיבית הכוללת לימודים ויעוץ רוחני (אודיטינג). מטרתה לשקם ולתת הזדמנות שניה לאותם אנשים שעשו פעולות מוטעות או מעשים לא אתיים. כל אדם המתחיל את התוכנית מודע לחוקים, תקנות, הגבלות והתועלת הפוטנציאלית שהוא יוכל להשיג ממנה. לפני שהוא מתחיל הוא חותם על הצהרת השתתפות ומצהיר שהוא עושה את התוכנית מרצונו החופשי".

 

מומלצים