שתף קטע נבחר

אלי יונס: קובנט לא ציפה שייקחו אותו ברצינות

מנכ"ל בנק מזרחי-טפחות מתייחס לדבריו של מנכ"ל דן אנד ברדסטריט, שהביע חשש מיציבות אחד הבנקים הגדולים, ואומר: לחברות המידע אין שום על הבנקים"

"לחברות מידע כמו דן אנד ברדסטריט אין שום מידע על הבנקים. הן עובדות עם הבנקים ומספקות לנו מידע, ולכן אין להן דרך לאסוף עלינו מידע", כך אמר ל-ynet מנכ"ל בנק מזרחי-טפחות, אלי יונס, על רקע הצהרתו השנויה במחלוקת של מנכ"ל חברת הדירוג העסקי, ראובן קובנט, לפיה יש כביכול חשש ליציבותו של אחד הבנקים הגדולים - הצהרה שקובנט כבר הסתייג ממנה לאחר שעוררה סערה.

 

לדברי יונס, "ההצהרה של קובנט היתה פשוט 'נפיחה'. הוא לא דיבר בגלל מידע כלשהוא שהתבסס עליו, או מחשבה כלשהיא, אלא פשוט רצה לתפוס כותרות ולעורר תשומת לב. בהתחלה, לפני שהוא הבין מה הוא עשה ואיזה גלים תעורר האמירה שלו, הוא היה מרוצה מכך שהשיג את מטרתו, ואחר כך התחרט. נראה שהאדם פשוט לא ציפה לכך שמישהו ייקח אותו ברצינות".

 

קובנט, שדיבר אתמול במפגש שערכה דן אנד ברדסטריט עם בכירי החברות המובילות במשק, אמר: "יש חשש גדול לקריסת בנק גדול ולקריסת בית השקעות גדול". הוא סירב לענות לשאלת ynet, על איזה בנק מדובר.

 

בשיחה עם ynet לאחר מכן הסביר קובנט: "המסר שניסיתי להעביר הוא שקיימים פרמטרים קשים על המשק הישראלי. אין בידי דן אנד ברדסטריט כל מידע ספציפי על בית השקעות או בנק שעומד ליפול. קיים חשש בהתנהלות העניינים במקרים קיצוניים. יש סידרה של פרמטרים שליליים במשק הישראלי בסנריו מסויים.

 

"אם יש צירוף של גופים שפעילים בארץ ובעולם שלא יכולים להחזיר את הלוואותיהם לבנקים בהיקפים משמעותיים, זה עשוי לפגוע בחוסנו של בנק. הדברים הללו מתרחשים בימים אלה בארצות רבות בעולם. סנריו כזה הוא לא תלוש מהמציאות. אנחנו מציבים תמרור אזהרה".

 

דבריו של קובנט עוררו סערה. גורם בכיר בבנק ישראל מסר בתגובה, כי אמירות כאלה הן חסרות אחריות. "המערכת הבנקאית יציבה ואין חשש לאיתנות הבנקים, מה גם שבנק ישראל הצהיר כי הוא מוכן לסייע לבנקים בכל הכלים העומדים לרשותו ככל שיידרש", מסר הגורם.

 

גם משה פרל, מנכ"ל איגוד הבנקים, אמר: "מי שזקוק שוב לאמת על מצב הבנקים מוזמן לפנות לבנק ישראל ולמשרד אוצר, אשר בודקים מדי יום את מצב הבנקים וקובעים שוב ושוב שהמערכת יציבה".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יוני רייף
אלי יונס, מנכ"ל בנק מזרחי-טפחות
צילום: יוני רייף
מומלצים