שתף קטע נבחר

וול סטריט: מסחר תנודתי ננעל במגמה מעורבת

הסוחרים בניו יורק הגיבו לדו"חות לא מחמיאים של ענקית המתכות אלקואה: מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.3%, מדד נאסד"ק עלה ב-0.5% ומדד S&P 500 עלה ב-0.17%

המסחר בבורסה לניירות ערך בניו יורק ננעל אמש (יום ג') במגמה מעורבת, על רקע חששות מהחמרה ברווחיות המגזר העסקי. זאת - לאחר שיצרנית האלומיניום אלקואה דיווחה אמש על הפסד גבוה מהצפוי. עוד הושפע המסחר מהערכות אנליסטים, שרווחי ג'נרל אלקטריק יהיו בקצה הנמוך של סקלת תחזית הרווח של החברה.

 

ביקוש ער הורגש למניות חברות האנרגיה בעקבות ההתאוששות במחיר הנפט, כשמאידך, התקוות להגדלת הסיוע הממשלתי תחת ממשל אובמה לטובת ייצוב שוקי האשראי, גברו על החששות שנוצרו מתחזית הרווח העגומה של סיטיגרופ.

 

מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.3% לרמה של 8,448.56 נקודות, מדד נאסד"ק עלה ב-0.5% לרמה של 1,546.46 נקודות ומדד S&P 500 עלה ב-0.17% לרמה של 871.71 נקודות.

 

"אובמה נמצא במצב טוב יותר מממשל בוש לזכות בשיתוף פעולה עם הקונגרס", אמרה גייל דודאק, מנהלת השקעות בניו יורק. "השוק רוצה לראות צעדים מאד פרגמטיים, ואובמה מנסה לפעול בדרך זאת".

 

אובמה מתכוון להיפגש היום עם הדמוקרטים בסנאט בניסיון לשכנעם לאשר ללא דיחוי את הפשרת החלק השני של חבילת החילוץ, העומד על 350 מיליארד דולר. אובמה מבקש להשתמש בכספים לטובת סיוע לבעלי בתים שמתקשים בהחזר המשכנתא החודשי ועומדים בפני סכנה של עיקול ביתם.

 

ענקית המתכות אלקואה דיווחה על תוצאותיה לרבעון הרביעי של השנה. החברה חתמה את הרבעון עם הפסדים של 1.19 מיליארד דולר או 1.49 דולר למניה בעוד שצפי האנליסטים הצביע על הפסד של 0.11 דולר למניה בלבד. חברה זו היא הראשונה שפירסמה את תוצאותיה לרבעון הרביעי של 2008 והתוצאות המאכזבות משרות סנטימנט שלילי כבד מאוד על המשקיעים בשוק.

 

אתמול במאקרו

גירעון הסחר של ארה"ב: הצפי הצביע על מאזן שלילי של 51.5 מיליארד דולר בחודש נובמבר, אך בפועל נרשם גירעון של 40.4 מיליארד דולר בלבד.

 

ברק אובמה יורה למשרד האוצר להגביל את התגמול לבכירים ואת תשלומי הדיבידנדים במוסדות פיננסיים, הזוכים ל"סיוע מיוחד" מקרן הסיוע הפיננסית של הממשל, כך אמר לקונגרס לארי סאמרס, יועץ כלכלי בכיר לנשיא הנבחר.

 

המדדים באירופה ננעלו אתמול בירידות כשברקע הסנטימנט השלילי שמגיע על רקע הדו"חות המאכזבים של חברת אלקואה וחששות לדיווחים שליליים נוספים של החברות האמריקניות. מדד פוטסי הבריטי ירד ב-0.61%, מדד דאקס הגרמני איבד 1.75% ומדד קאק הצרפתי נחלש ב-1.49%.


פורסם לראשונה 13/01/2009 23:15

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מסחר מבולבל בוול סטריט
צילום: רויטרס
מומלצים