שתף קטע נבחר

צילום: gettyimages image bank

יורוטראש: הסיפור הלא ייאמן על השחקן הפיקטיבי

ה'טיימס' דירג לאחרונה את 50 השחקנים המבטיחים בתבל וכלל בתוכה את מסאל בוגדוב המולדבי. הבעיה? גם במדינתו לא מוכר שחקן כזה. וגם: היורש של גאסקוין, הסיומת הקטלנית של הוילה והסקסופוניסט של ווסטהאם

אחרי פגרה קצרה היורוטראש חוזר, עם מהדורה ראשונה לשנת 2009 בניחוח בריטי, הכוללת את מיטב הסיפורים החמים מהממלכה. תשכחו ממסיבות תה אצל המלכה בבקינגהאם, לנו יש את הדבר האמיתי - קייזר סוזה המולדבי, היורש של גאזה, קבוצה בלתי ניתנת להכנעה, סקסופוניסט בשווי מיליון דולר ושדר אחד מטורף. או בקיצור, הטראש בביקור מולדת.

 

סיפור השבוע: האיש שלא היה שם. לקרוא ולא להאמין

עיתון ה'טיימס' הבריטי הוא אחד המכובדים והמפורסמים בממלכה ובעולם בכלל. בשנים האחרונות מתפרסמות במדור הספורט ובאתר האינטרנט שלו כתבות דירוג שונות, דוגמת השחקנים הגדולים בהיסטוריה או השערים היפים ביותר. לאחרונה פורסמה באתר העיתון כתבה המדרגת את 50 השחקנים המבטיחים בתבל, אלא שבמקום שסיפור החשיפה של כמה מהצעירים יתפוס כותרות, דווקא אי-החשיפה של אחד מהם היא זו שעוררה הדים. מבולבלים? גם אנחנו.

 

מסתבר שבעקבות הכתבה נחשפה מעין מזימה שלא הייתה מביישת את הסרט 'לכשכש בכלב'. לא ברור מי אחראי לכך, אך בחודשים האחרונים נולד ועלה לגדולה שחקן פיקטיבי. בדיוני. שחקן שלא קיים. גם לא בויקיפדיה.


לתוהים היכן "גדל" מסאל בוגדוב, צירפנו מפה של מזרח אירופה

 

במקום ה-30 בדירוג הצעירים, אפילו לפני סבסטיאן ג'ובינקו של יובנטוס, הציב הכותב את 'מסאל בוגדוב' בן ה-16, המשתייך, לטענתו, לאולימפיה באלטי המולדבית. נכתב כי הוא צפוי לקבל אישור עבודה באנגליה, וכמה מאריות היבשת, כולל ארסנל, נאבקות על שירותיו. מספר קוראים הזהירו כי הכותב בדה את בוגדוב מדמיונו והכל מפוברק, אלא שהסיפור הפך הזוי עוד יותר נוכח האזכורים הקודמים של השחקן בתקשורת.

 

החודש הוא הופיע על תקן כוכב העתיד של מולדובה במגזין 'When Saturday comes', ובמהלך 2008 פרסמה סוכנות הידיעות AP מספר ידיעות בנוגע לבוגדוב. באחת מהן נכתב כי השחקן, יליד 1992 (14 באפריל, יש אפילו תאריך), הוא הכוכב הגדול ביותר שידע הכדורגל המזרח אירופאי מאז גיאורגי האג'י וכי צ'לסי וזניט סט.פטרסבורג בעקבותיו.

 

בהמשך צוטט סוכנו 'יורי יוליקוב', שבדיוק יצא מפגישה במשרדי התותחנים (שוב, הכל בדוי), כאומר 'מתקיימים מגעים עם ארסנל', וצוין כי בהופעת הבכורה של בוגדוב בנבחרת הבוגרת של מולדובה, בגיל 16 ו-44 ימים בלבד (שיא, פיקטיבי כמובן) במשחק ידידות מול ארמניה, היתל בשני מגינים ושלח בעיטה אימתנית לחיבורים כדי להשוות את התוצאה (2:2). לפי דו"ח המשחק הרשמי של ההתאחדות המולדבית, אף אדם העונה לשם מסאל בוגדוב לא נטל חלק בהתמודדות.

 

ארבעה ימים לאחר מכן פרסמה AP ידיעה נוספת בעניינו של בוגדוב, אלא שהפעם נכתב כי מעברו ללונדון לא יתבצע מ'סיבות דיפלומטיות', והשחקן אף 'הביע את אכזבתו' בשני ציטוטים. חולפים עוד מספר ימים, והטירוף רק מעלה הילוך - הפעם זהו רפא בניטס שמנסה לגנוב לארסנל את המולדבי, ומוכן לשלם חמישה מיליון ליש"ט.


רפא בניטס. מוכן לשלם 5 מיליון ש"ח על שחקן שלא קיים? (צילום: רויטרס)

 

אלא שבידיעה הזו התגלה סדק ראשון במזימה, כשנכתב כי הדיווח מגיע מהעיר 'טירול' במולדובה. נכון, טירול, או לפחות ה-טירול, נמצאת באוסטריה. אין עיר שנושאת את השם טירול במולדובה, אף על פי שהדיווחים משם המשיכו לזרום.

 

הסיפור המדהים גלש לאתרים בכירים נוספים, שכללו את בוגדוב בכתבות שונות שלהם. אגב, חיפוש שמו של השחקן הפיקטיבי באתר AP לא יניב שום תוצאות. מספר גולשים, שחשדו בפרסומים ההזויים, לקחו את העניין צעד אחד קדימה וניסו לברר אודות בוגדוב. אחד מהם הגיע עד ללאברנטיי אריצ'נקו, עורך ה'מולדפוטבול', שכתב לו:"השחקן הזה לא קיים. אני ראיתי במו עיניי את המשחק מול ארמניה ואף שחקן עם שם כזה לא שיחק. הכל מזויף".

 

הידיעה האחרונה בנושא פורסמה ב'אינדיפנדנט', שדיווח כי הקשר השתלח במנג'ר טוטנהאם, הארי רדנאפ, על יחסו המשפיל לכדורגל המולדבי, לא פחות. השבוע חשף ה'גרדיאן' את התרמית, וה'טיימס' מיהר להוריד את הכתבה המדוברת, כמו גם שאר האתרים שמחקו כל אזכור של בוגדוב ממנועי החיפוש שלהם.

 

ללא ספק, מדובר באחד הסיפורים המדהימים בתולדות המדור. ומה עם איזה שחקן באמת מבטיח? הגרדיאן ממליץ על דניאל אלקסיץ', סרבי בן 17 מקבוצת וויוודינה. יממש או לא יממש את ההבטחה, הוא לפחות קיים.


פול גאסקוין. היורש יציל את השושלת? (צילום: גטי אימג'ס) 

 

דור העתיד: קמרון גאסקוין

בימים אלו, בהם פול גאסקוין, המכור זה שנים לטיפה המרה, מתנדנד בין חיים למוות תוך חשיפת סיפורים ביזאריים מחיי היום יום שלו בתדירות שבועית (שינה במעלית, לחישות לסוסים כחלק מגמילה, ומה לא), יש דווקא מי שמפאר את שמה של משפחת גאסקוין ודוחק את כוכב העבר האנגלי מהכותרות.

 

תכירו את קמרון גאסקוין, אחיינו של 'גאזה', שהוחתם השבוע בניוקאסל. אל תנסו לחפש אותו בשידורי הפרמייר-ליג, שהרי הרכש החדש של המגפייז הוא בן שבע בלבד. גאסקוין ג'וניור צד את עיניהם של הסקאוטים כשכבש לא פחות מ-22 שערים, במשחק בן 30 דקות בלבד (!).

 

במחצית, כיאה לליגות הילדים ששואפות להעניק ערכים ספורטיביים ומטיפות כי 'הניצחון הוא לא העיקר', נאלץ קמרון, לבקשת אחד מקברניטי הליגה (דמיינו בחור בשם גלן, לבוש בקפוצ'ון של גאפ) לעבור לשורות הקבוצה היריבה בכדי לאזן את התוצאה. אם רק היו מבקשים זאת גם מליאו מסי.

 

"פול הוא מודל לחיקוי עבור קמרון. על המגרש", סיפרה לינדזי, אמו של הילד, שעלה לכותרות לראשונה לפני שנתיים, לאחר שפצע את גאזה בחימום טרם משחק וותיקים בסט.ג'יימס פארק. "אני מקווה שהוא ילמד מהטעויות שדוד שלו עשה מחוץ לכר הדשא. הוא מעריץ אותו וגאה ללבוש את החולצה עם שם המשפחה. מי יודע, אולי עוד כמה שנים שוב נזכה לראות גאסקוין בנבחרת אנגליה".

 

הטראש המתמשך: שיא על השיא בספרד

לפני שבועיים נקבע, ככל הנראה, אחד השיאים הביזאריים בתולדות הכדורגל. משחק מהליגות הנמוכות בספרד, בין רקראטיבו ליננסה לסלאדיו, הופסק אחרי 54 דקות עקב קטטה המונית בין שחקני שתי הקבוצות, והשופט המבולבל נאלץ להרחיק לא פחות מ-19 שחקנים.

 

השבוע נקבע עונשם של המורחקים, שימו לב- השעיה מ-71 משחקים בסה"כ (!), 35 לשחקני רקראטיבו ו-36 לאלו של סלאדיו שהשתתפו בקטטה. בנוסף, נקנסו שחקני רקראטיבו בכ-250 יורו כ"א, בעוד שאלו של סלאדיו יאלצו להיפרד משטר של 50. הזוי? נו, שכחתם איפה אתם נמצאים?


גארת' בארי. מי יעצור את אסטון וילה? (צילום: AP)

 

התופעה: לא תנצחו את אסטון וילה

כולם מדברים על מנצ'סטר יונייטד, ליברפול וצ'לסי, שלושת הראשונות בטבלת הפרמייר-ליג שעשויות להיקלע למאבק אליפות משולש ומרתק. ארסנל כבר לא ממש בתמונה, אבל מי שמשתחלת אט-אט לחבורת הגדולות היא דווקא אסטון וילה, שטיפסה השבוע למקום הרביעי, מרחק שלוש נקודות מהפסגה, אחרי ניצחון דרמטי על סנדרלנד.

 

היה זה ניצחונם הרביעי ברציפות של חניכיו של מרטין אוניל, שכבשו את שער הניצחון מפנדל שלא היה, לאחר שחלוקת הנקודות נראתה בלתי נמנעת. זו לא הפעם הראשונה העונה שוילה מגדירה את האמרה האלמותית 'כדורגל משחקים 90 דקות' וחומקת מאובדן נקודות, לעיתים אף בעזרת היריבה. הנה רשימת המקרים האחרונים:

 

אברטון-אסטון וילה 3:2, 7 בדצמבר

ג'ולאון לסקוט, בלם אברטון, קבע 2:2 בדקה ה-90 אלא שארבע דקות בתוך תוספת הזמן הכניע אשלי יאנג את טים הווארד והעניק לוילה 3 נקודות יקרות.

 

ווסטהאם-אסטון וילה, 1:0, 20 בדצמבר

עד הדקה ה-78 זה נראה כמו 0:0 קלאסי, אלא ששער עצמי של לוקאס ניל ניצח לוילה את המשחק שלא בצדק.

 

אסטון וילה- ארסנל, 2:2, 26 בדצמבר

המארחים נקלעו לפיגור בן שני שערים, אך הצליחו לחזור למשחק ולסחוט נקודה הודות לפנדל של גארת' בארי ושער בתוספת הזמן מרגלי זאט נייט.

 

האל סיטי- אסטון וילה 1:0, 30 בדצמבר

קאמיל זאייאטה כבש לשערו שלו וקבע את תוצאת המשחק. בתוספת הזמן העניק השופט, סטיב בנט, פנדל להאל, אך חזר בו מהחלטתו.

 

אסטון וילה- ווסט ברומיץ', 1:2, 10 בינואר

אותו בנט היה צריך לשרוק לפנדל לזכות האלביון בתוספת הזמן אך התעלם, והוילה חגגה עוד ניצחון. הרצף נמשך כאמור גם בשבת האחרונה (העבירה שזיכתה בפנדל הייתה מחוץ לרחבה), והיד, כמה קלישאתי מצידנו, עוד נטויה.


בלונדון יש כאלה שמעדיפים את הסקסופון על הכדורגל (indexopen) 

 

ולנגינת ההמנון...המגן השמאלי?

מחלקת הנוער של ווסטהאם יונייטד טיפחה לא מעט כוכבי גדולים, ביניהם בובי מור, ריו פרדיננד, פרנק למפארד וג'ו קול. טיילר ריקס בן ה-16, שהשתייך לאקדמיה מגיל 8, עשוי היה להפוך לדבר החם הבא. אלא שהוא ויתר על ההזדמנות לטובת האהבה השנייה שלו - הסקסופון.

 

נכון, לדמיין סקסופון זה כבר מצחיק, אבל ריקס וויתר על קריירה ככדורגלן כדי להגשים את החלום האסור שלו, להיות סקסופוניסט. הוא השתתף לפני כשנה וחצי בתוכנית כשרונות ב-BBC, ואף על פי שלא העפיל לגמר, צד הנער החסון, ששיחק מספר פעמים ב'אפטון פארק', את עיניהם של כמה וכמה בכירים בתחום המוזיקה. השבוע האהבה גם ניצחה, כשריקס הוחתם בחברת ההקלטות 'יוניברסל' על חוזה בשווי מיליון ליש"ט.

 

"תמיד ידעתי שיום אחד אאלץ לבחור בין השניים", סיפר טיילר המאושר. "לא יכולתי לחלום אפילו שההחלטה תתקבל בעקבות חוזה ענק שכזה". מנהל חברות ההקלטות, דיקון סטיינר, סיכם: "אנחנו שמחים שהוא בחר במוזיקה. זה עדיף על פני קריירה כמגן שמאלי".


חואנדה ראמוס. מוצא זמן גם לטפח את גופו (צילום: AFP)

 

קטנות: מאיר איינשטיין הבריטי

1. יש מאמנים שכוססים ציפורניים, ויש כאלו שעושים מניקור. מאמן ריאל מדריד, חואנדה ראמוס, דווקא משקיע ועוד בזמן משחקים. צפו במעלליו על הספסל במהלך המשחק במחזור שעבר מול ויאריאל.

 

2. הליגה הגרמנית תחזור מפגרה רק בחודש הבא. בינתיים עורכות הקבוצות משחקי ידידות, וכשהאנובר אירחה את אוסנברוק בקור מקפיא, מישהו היה חייב לחמם את האווירה. האוהד, למקרה שתהיתם, זוהה ונעצר.

 

3. ולסיום, הדובדבן שבקצפת. בדרך כלל, כששדר כדורגל יוצא מגדרו, אין לנו הזדמנות לצפות בו מאחר והמצלמות מתמקדות, מן הסתם, במתרחש על הדשא. פיל תומפסון, שדר סקיי (ואוהד ליברפול מושבע), זוכה מפעם לפעם לשדר באולפן החי מול המצלמות, ובכל פעם הוא מתעלה על עצמו מחדש. בשבת הוא זכה לדווח על המהפך של צ'לסי מול סטוק, ופשוט יצא מגדרו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ויז'ואל/פוטוס
צילום אילוסטרציה
צילום: ויז'ואל/פוטוס
מומלצים