שתף קטע נבחר

יומה הראשון של הילרי קלינטון במחלקת המדינה

ברק אובמה והילרי קלינטון יעבירו היום את הטיפול בנושאי חוץ וביטחון של הממשל החדש לפסים מעשיים. על הפרק שורת מינויים במחלקת המדינה ופגישות עבודה. המטרה - להחזיר את ארה"ב לדיפלומטיה פעילה ברחבי העולם

הילרי קלינטון תגיע היום (יום ה') למקום עבודתה החדש - בניין מחלקת המדינה בוושינגטון. יממה לאחר אישור מינויה בסנאט ופרסום הקווים הכלליים של מדיניות החוץ האמריקנית החדשה, יוכל להעביר היום ברק אובמה את הטיפול בנושאי החוץ והביטחון לפסים מעשיים. השניים צפויים להודיע על שורת מינויים של שליחים מיוחדים, וביניהם ג'ורג' מיטשל למזרח התיכון וריצ'ארד הולברוק לפקיסטן ואפגניסטן.

 

סגנה של מזכירת המדינה החדשה, ג'ים סטיינברג, עתיד להופיע היום לשימוע בטרם יאושר מינויו כיו"ר ועדת החוץ של הסנאט. במקביל, יגיע אובמה וסגנו ג'ו ביידן לביקור ראשון במחלקת המדינה יחד עם היועץ לביטחון לאומי, הגנרל ג'ים ג'ונס, וסגנו טום דונילון - מי שהיה ראש המטה של מזכירת המדינה לשעבר מדלן אולברייט.

 

אובמה וקלינטון צפויים להיפגש עם עובדי מחלקת המדינה ולהציג בפניהם את המדיניות החדשה שיובילו. המטרה - חזרתה של ארה"ב לדיפלומטיה פעילה ברחבי העולם. בכוונתם להגדיל את תקציב מחלקת המדינה, את מספר העובדים בה ואת פעילותה ברחבי העולם.

 

אובמה, כמובטח, ממשיך "להסתער" גם בחזית הכלכלית והוא עתיד להיפגש היום עם היועצים הכלכליים שלו. מועמדו של אובמה לתפקיד שר האוצר, טימותי גייטנר, התנצל אמנם על חשיפת הגילוי שלא שילם מסים בעת הבנק העולמי, אך הדבר אינו חוסך ממנו תהליך מביך בסנאט לאישור מינויו. למרות זאת, מינוי גייטנר לא צפוי לעורר קשיים מצד הרפובליקנים עקב חומרת המשבר הכלכלי ועמדותיו הליברליות של גייטנר.

 

אובמה צפוי להיפגש במהלך היום עם הצוות הבכיר של הבית הלבן ועם קציני צבא בדימוס. הנשיא החדש משקיע מאמץ רב בפגישות הקשורות במלחמות בעיראק ואפגניסטן.

 הלילה הוא נפגש עם הצוות לביטחון לאומי ודן עמם בסוגיית המלחמה בעיראק. הוא ביקש מהצוות לגבש תוכנית יציאה מהמדינה בהתאם להבטחותיו במערכת הבחירות.

 

צבא ארה"ב סבור שיציאה מסודרת מעיראק תארך שנתיים, בהתאם להסכם שהושג עם ממשלת עיראק. אולם אובמה טרם הכריע בנושא והצהיר כי בימים ובשבועות הקרובים ויערוך בדיקה מקיפה של המצב באפגניסטן כדי לפתח תוכנית כוללת לאזור.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קלינטון. שורת מינויים
צילום: רויטרס
מומלצים