שתף קטע נבחר

שיא במספר המפוטרים בדצמבר: 17.5 אלף

מנתוני שירות התעסוקה עולה, כי בחודש דצמבר נרשמה עליה בשיעור של 3% במספרם של דורשי העבודה לעומת נובמבר. האזור עם מספר המובטלים הגדול ביותר: מחוז דן עם 5,900 מפוטרים. מנכ"ל שירות התעסוקה: תם עידן הפריפריה

במהלך חודש דצמבר 2008 נרשמו בלשכות התעסוקה 17.5 אלף מפוטרים - 71.7% מכלל 24 אלף המובטלים החדשים שנרשמו בלשכות. מדובר בנתונים מקוריים הכוללים תנודות הנובעות מהשפעות עונתיות. מלשכת התעסוקה נמסר, כי זהו שיא של כל הזמנים בהיקף הפיטורים במשק.

 

 

בחודש דצמבר נרשמה עליה בשיעור של 3% במספרם של דורשי העבודה (בניכוי השפעות עונתיות, חגים וימי פעילות) בהשוואה לחודש נובמבר. מספרם של דורשי העבודה בחודש דצמבר הסתכם ב-205.8 אלף, בהשוואה ל- 199.8 אלף בחודש נובמבר - תוספת של 6,000 דורשי עבודה.

 

מספרם של המובטלים (דורשי עבודה שצברו מעל יומיים של אבטלה) הסתכם בחודש דצמבר ב-184.8 אלף - עליה בשיעור של 1.1% בהשוואה לחודש קודם.

 

מנכ"ל שירות התעסוקה, יוסי פרחי, מסר כי "ניתוח פנימי של הנתונים מצביע על כך שהאזורים הגיאוגרפיים בהם מספר המפוטרים הרב ביותר הם: מחוז דן עם 5,900 מפוטרים, מחוז הצפון עם 4,000 מפוטרים, ומרכז ועמקים עם 3,100 אלף מפוטרים".

 

פרחי אמר ל-ynet, כי העובדה שמחוז דן מוביל במספר המפוטרים, מעידה על חומרתה של מכת הפיטורים: "הדבר הבעייתי הוא שאם בשנים עברו ידענו שהאבטלה היתה בעיקר בקבוצות חלשות, בפריפריה, היום הפגיעה החזקה היא בגוש דן: תם עידן האבטלה בפריפריה.

 

"מבנה נכון של שירות תעסוקה, כשהגזע חזק והענפים חלשים - בהקבלה למרכז ולפריפריה, יכול להתמודד יותר טוב עם המצב. במקרה הנוכחי הבעיה היא בגזע - הגזע שלנו בכל היבט של עבודה בשכבת הביניים של המדינה הוא מחוז דן. זה לא אומר שאני יוצר השוואה ואומר שהפריפריה פחות חשובה, אבל זוהי הפעם הראשונה שבה הנפגע העיקרי והחשוב הוא מחוז דן".

 

פרחי הדגיש עוד כי "בחודשים נובמבר-דצמבר בולט מספרם הגדול של מפוטרי מהנדסי תוכנה - 690 מהנדסים (318 נובמבר, 372 דצמבר) לעומת כ-100 מפוטרים מהנדסי תוכנה בממוצע בחודשים הקודמים. המשמעות היא שיש לנו גידול מאד משמעותי בענף ההיי-טק במדינה וצריכה להידלק נורה אדומה".

 

מנתוני שירות התעסוקה עולה, כי לאחר 4 שנים של ירידה במספר המובטלים, בשיעור חודשי ממוצע של 0.1% בשנת 2004, 0.3% בשנת 2005 ו-0.7% בשנים 2006-7 - חל בחודש אפריל 2008 שינוי במגמה ונרשמה עליה רצופה במספרם של המובטלים, בשיעור חודשי ממוצע של 1% (אפריל-דצמבר 2008). ב-9 החודשים האחרונים חלה עליה מצטברת בשיעור של 8.7% במספר המובטלים.

 

עיני: לגבש תוכנית מוסכמת

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, מוסר לynet בתגובה: "אני קורא לשלושת ראשי המפלגות הגדולות - בנימין נתניהו, ציפי ליבני ואהוד ברק, לשים את המחלוקות הפוליטיות בצד ולגבש ביחד תוכנית כלכלית מוסכמת יחד עם כלל הגורמים במשק כדי שניתן יהיה ליישם אותה באופן מיידי בכל ממשלה שתקום. כפי שהם ידעו לתפקד בזמן משבר ביטחוני, למרות הבחירות, כך ניתן לעשות עם המשבר הכלכלי".

 

בהכנת הכתבה השתתף תני גולדשטיין

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אילוסטרציה
צילום: ויז'ואל/פוטוס
מומלצים