שתף קטע נבחר

"מאבק" בבית היהודי: האם אורלב ידביק שפם?

המשופמים - דניאל הרשקוביץ' ואורי אורבך - ניסו לשכנע בסרטון סאטירי את זבולון אורלב להדביק שפם "בשביל האחדות". אורלב סירב. ומה הציע ניסן סלומינסקי לשניים כדי להיות אחידים? אורבך: "אנחנו צריכים להיות גם בחזית ההומור"

הדבק לך שפם - הגרסה התורנית: ליו"ר מפלגת הבית היהודי, פרופ' דניאל הרשקוביץ', יש שפם. מספר 3 ברשימה, אורי אורבך, משופם גם הוא - בתשדיר בחירות של המפלגה מנסים השניים לשכנע גם את מספר 2 ברשימה, ח"כ זבולון אורלב, "לשמור על חזית אחידה" ולגדל שפם.

 

 

במערכון סאטירי, שצולם בשבוע שעבר בהשתתפות בכירי המפלגה ויופץ בימים הקרובים בדואר האלקטרוני ובאתר יו-טיוב תחת הכותרת "מתחת לאף", מתעקש אורלב להמשיך ולהתגלח, עד שרגע לפני הפילוג מציג ח"כ ניסן סלומינסקי - גם הוא משופם - את הנוסחה שלו לפתרון הסכסוך ושומר על אחדות המפלגה.

 

יו"ר מטה ההסברה של המפלגה ומי שעומד מאחורי המערכות, אורי אורבך, אמר ל-ynet כי "הרבה פעמים יש בעיה עם דימוי של מפלגה, וזה לא משהו שאפשר לשנות ביום אחד". לדבריו, "קמפיין קיצוני מדי יהיה פתטי, אבל במקומות שבכל מקרה נחשבים לצעירים יותר, כמו אינטרנט, אפשר בהחלט להיות קצת 'מגניבים'".

  

"אני חושב שצריך להשתמש גם בהומור עצמי, ועוד הרבה לפני כניסתי לפוליטיקה גרסתי שאנחנו צריכים להיות גם בחזית ההומור", אמר אורבך.

 

עוד במסגרת הקמפיין ברשת, העלתה המפלגה פרסומות באתרי האינטרנט הגדולים. הגולשים מתבקשים לבחור באחת מאותיות ה"א-ב היהודי"

שלהם, כאשר בהצבעה על כל אות מופיע משפט קצר שקשור במפלגה או ש"עוקץ" את האיחוד הלאומי והליכוד.

 

כך, למשל, באות נ' נכתב: "נורמלים. דתיים נורמלים מצביעים הבית היהודי". בלחיצה על ט' - האות שמופיעה על פתק הבחירות של האיחוד הלאומי - נכתב: "תוכנית זו ביצעה פעולה לא חוקית והיא תיסגר". באות ז' - "וולפא? נו, באמת!", ב-כ' - "כרמל שמע, מספר 26 ברשימת הליכוד - נורא דחוף לכם לתת לו את הקול?", ובאות ש' - "שרגא, השם האמצעי של אורי אורבך".


פורסם לראשונה 26/01/2009 21:54

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בלי שפם בצמרת. אורלב
צילום: גיל יוחנן
מומלצים