שתף קטע נבחר

וול סטריט נסגרה בעליות קלות

הדאו ג'ונס עלה ב-0.48%, ה-S&P500 עלה ב-0.56% והנאסד"ק עלה ב-0.82%. זאת על רקע עלייה במניות האנרגיה ועסקת ענק בתחום התרופות, ולמרות הודעות על פיטורים של עשרות אלפים בחברות אמריקניות גדולות

בורסת וול סטריט נסגרה אתמול (ב') בעליות שערים קלות. מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.48% ל-8,116.03 נקודות. מדד S&P500 עלה ב-0.56% ל-836.57 נקודות. מדד נאסד"ק עלה ב-0.82% ל-1,489.46 נקודות.

 

העליות נרשמו למרות גל של הודעות על פיטורים בחברות גדולות בארה"ב, בהן קטרפילר וספרינט נקסטל. מניות האנרגיה הובילו את העליות, והמסחר הושפע מהדיווח על רכישת וויית' על ידי פייזר תמורת 68 מיליארד דולר, המיזוג הגדול ביותר בענף התרופות האמריקני בחמש השנים האחרונות.

 

בנוסף, הושפע המסחר מהודעות מרגיעות למשקיעים מצד הבנקים באירופה, לפיהן נוקטים הבנקים בצעדים כדי להתגבר על הפסדי האשראי שצברו. גם דיווח על עלייה של 6.5% במכירת בתים קיימים בדצמבר לעומת נובמבר תרמה לסנטימנט החיובי.

 

אתמול במאקרו

17:00 מכירות בתים יד שנייה לחודש דצמבר. הצפי הצביע על מכירות של 4.4 מיליון יחידות דיור, אך בפועל נמכרו 4.74 מיליון יחידות דיור.

 

17:00 מדד האינדיקטורים המובילים לחודש דצמבר. הצפי הצביע על ירידה של 0.3%, אך בפועל נרשמה עלייה של 0.3%.

המדדים באירופה סגרו בעליות חדות בהובלת מניות הבנקים ובראשן מניית ברקליס, שזינקה ביותר מ-70% על רקע דו"חות טובים מהצפוי. מדד פוטסי בבריטניה טיפס ב-3.86%, מדד קאק הצרפתי עלה ב-3.73% ומדד דאקס הגרמני התחזק ב-3.54%.

 

מניות הבנקים בוול סטריט בלטו על רקע זינוקים חדים במניות הבנקים באירופה. מניית ברקליס זינקה ב-75% עם מחזור המסחר הגדול ביותר מבין המניות האירופיות, מניית רויאל בנק אוף סקוטלנד עלתה ביותר מ-20% ומניית לויידס זינקה ב-22%.

 

הנפט נסגר בירידה של 1.6% לרמה של 45.73 דולר לחבית. הזהב נסחר ברמה של 906 דולר לאונקיה והדולר נחלש ב-0.34% מול האירו ונסחר ברמה של 1.3012 דולר.

 

120 מתוך 500 המניות במדד ה-500 S&P מדווחות השבוע, על תוצאות הרבעון הרביעי של השנה. ואלה ודאי יספקו למשקיעים כיוון ברור לרבעון הקרוב. לפי שעה, נתבשרנו על אכזבות בעונת הדו"חות כמו מיקרוסופט (MSFT), אך גם על הפתעות לטובה, כמו אפל (AAPL) וגוגל (GOOG), לכן יש יסוד להניח שעונות הדו"חות לא תהייה שלילית לגמרי.

 

מניות במרכז

רכישת חברת התרופות וויית' (WYE) על ידי ענקית התרופות פייזר (PFE), מזרימה חמצן לתחום המיזוגים והרכישות, שקפא בשנה האחרונה. העסקה אמורה להתבצע לפי שווי של 50 דולר למניה, גבוה ב-7 דולר ממחיר הסגירה של המניה ביום שישי. פייזר (PFE) דיווחה על תוצאות טובות מן הצפוי, אך מנייתה נסגרה בירידה של יותר מ-10%.

 

קטרפילר (CAT), ענקית הציוד ההנדסי, המשמשת כברומטר לחוזקה של התעשייה האמריקנית והעולמית פרסמה דו"ח רבעוני חלש, והודיעה על פיטורים של 20 אלף עובדים. מניית החברה נסגרה בירידה של 8.38%.

 

מקדונלד'ס (MCD), ענקית המזון המהיר, דיווחה לפני תחילת המסחר על ירידה של 23% ברווחים כתוצאה מהשפעת הדולר על עסקיה הבינלאומיים, והיא עומדת באור הזרקורים לנוכח ההמלצות החיוביות שהיו לאחרונה במניה. מניית החברה עלתה ב-0.65%.

 

חברות הנפט הגדולות ובהן אקסון מוביל (XOM), שברון טקסקו (CVX), קונוקו פיליפס (COP) ופטרוליאו ברזיליאר (PBR) זכו לסיקור חיובי של בארונ'ס. בבארונ'ס מנמקים את הסיקור החיובי בצפי לעלייה במחירי הנפט, בדיווידנד הנדיב במניות אלה ובמחירן הנמוך יחסית.

 

ג'יי. פי. מורגן (JPM) - מגזר הבנקאות כולו נהנה מסנטימנט חיובי לאור המלצת "קנייה" שמקבלת ענקית הבנקאות מגולדמן זאקס. פרט לכך, בגולדמן זקס מצרפים את הבנק לרשימת המניות המומלצות לקנייה. מניית החברה עלתה ב-0.91%.

 

היינץ (HNZ) - המגזין בארונ'ס מציין כי מניית יצרנית הקטשופ היא המועדפת עליו במגזר יצרניות המזון ומוסיף שהחברה מועמדת לקנייה לנוכח מחירה האטרקטיבי ושרק קשיי האשראי מונעים מענקיות המזון העולמיות לקנות את החברה. מניית החברה עלתה בכ-3%.

 

*בשיתוף טריידנט

פורסם לראשונה 26/01/2009 23:13

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בורסה וול סטריט 01.12.2008
צילום: AP
מומלצים