שתף קטע נבחר

התשדירים: הגדולים תקפו, קופטש עישן

אחרי הערב הראשון של תעמולת הבחירות מביעות המפלגות שביעות רצון מהתשדירים. בקדימה מודים לליכוד שחסכו תשדיר על הניסיון של לבני, בליכוד אומרים שקדימה בלחץ, בעבודה ובמרצ מרוצים מהדו-קרב. החקיין של ליברמן זכה למחמאות וביהדות התורה אמרו שאין להם טלוויזיה

בקדימה תקפו את נתניהו ואמרו שהוא לא אמין, בליכוד אמרו שלבני לא עשתה כלום בעשר השנים האחרונות, בעבודה - פחח, טייח ומאפר אמרו שברק דובר אמת, במרצ תקפו את ליברמן וכך גם רע"מ-תע"ל שהשתמשה בשחקן, במפד"ל כיכב אורי אורבך ובאיחוד הלאומי יעקב כצ'לה. ורק בעלה ירוק עישן גיל קופטש על קברו של דוד בן-גוריון. כך נראו שידורי תעמולת הבחירות בערב (יום ג') הראשון.

 

 

בכל המפלגות הביעו שביעות רצון. בליכוד אמרו אחרי הערב הראשון של שידורי התעמולה: "התשדירים הוכיחו שוב שבראש הליכוד עומד מנהיג חזק ובטוח, בעל יכולות להתמודד עם האתגרים הגדולים הניצבים בפני המדינה בביטחון ובכלכלה. בראש קדימה ניצבת פוליטיקאית חלשה שהיתה שותפה בכירה למחדלי ממש קדימה. ניסיונות ההכפשה וההשמצה בתשדירי קדימה נגד נתניהו מעידים על הלחץ בקדימה והציבור לא יקנה אותם".

 

גם בקדימה אמרו שהם מרוצים. מנהל ההסברה של קדימה, אייל ארד, אמר ל-ynet: "התשדירים של הליכוד פשוט לא מעניינים. אנשים נטשו אותם באמצע והלכו לעשות דברים אחרים. התשדירים הנגטיביים שלהם לא פוגעים. 

אנחנו מודים להם שהם שמו את רשימת המשרדים שבהם היא היתה. חסכו לנו תשדיר. אמרו שאין לה ניסיון, עכשיו הם הראו שיש לה. על העבודה אין מה לומר: זו הסבה מקצועית, לשכת עבודה. מעניין מה יהיה הלאה. לדעתי, התשדירים שלנו מכוונים לבטן הרכה של ביבי. הכל דוקומנטרי. הכל מהטלוויזיה, מהמציאות. הכפתור האדום שלנו הוא הזכוכית הנשברת של פרס ב-1996".

 

בעבודה לא הסתירו את התמוגגותם מכך שהליכוד תקף את קדימה - וקדימה תקפה את הליכוד. יו"ר מטה ההסברה, ח"כ אופיר פינס, אמר: "זה שביבי וציפי מטיחים זה בזה שהם לא שווים כלום - הם צודקים". יו"ר מטה הבחירות של העבודה, ח"כ איתן כבל, היה פחות נלהב: "התשדירים היו בסדר, לא יותר מזה".

 

בישראל ביתנו אמרו כי אביגדור ליברמן היה הכוכב של התשדירים. ח"כ אלכס מילר: "ליברמן הפך לכוכב האמיתי של תשדירי הבחירות וזה רק מוכיח שהמסר שלנו חד וברור". הוא התייחס גם לחקיין בתשדירי רע"מ-תע"ל: "בנוסף לאסי כהן מ'ארץ נהדרת' נולד מתחרה חדש מרע"מ-תע"ל". ח"כ סטס מיסז'ניקוב תקף את בל"ד, שלא תירגמה את התשדיר שלה לעברית: "בבל"ד, בסיוע בג"ץ, החליטו שהשפה העברית היא כבר לא שפה רשמית בישראל".

 

במרצ גם מקווים להרוויח מהתקיפות ההדדיות של קדימה והליכוד. לדברי ח"כ זהבה גלאון, "אנחנו מאוד מרוצים מהתשדירים שלנו, שהיו ממוקדים. המפלגות הגדולות עובדות אחת נגד השנייה ואילו אנחנו מקווים שאלה שרוצים להצביע למפלגות הקטנות לא יבזבזו את הקולות של מרצ".

 

באיחוד הלאומי תקפו את הליכוד, ישראל ביתנו ואפילו את ש"ס. יו"ר מטה ההסברה של המפלגה, ח"כ אריה אלדד, אמר:  

"תשדיר הבחירות של הליכוד היה בבחינת זריית חול בעניים. אף אחד במחנה הלאומי לא קונה את העובדה שנתניהו ידע לחזות את ירי הקטיושות על הדרום, בלי לזכור שנתניהו תמך בנסיגה בעזה ובמו ידיו הביא עלינו את האסון".

 

יש זמן לצפות בתשדרים?

ברע"מ-תע"ל היו מרוצים מהערב הראשון. ח"כ אחמד טיבי אמר: "צפינו בתשדירים ואני שמח לשמוע תגובות נלהבות, גם מן הצד היהודי וגם מן הצד הערבי. זה נכון שהם נופלים על שעות שאנחנו נמצאים בחוגי בית וזה בלתי אפשרי לצפות בהם מדי יום. אך מטרת התשדיר היא לקרוא לאנשים לצאת ולהצביע, ואולי זה לא מרתק את כלל תושבי ישראל, אך זהו כלי חשוב, בעיקר למפלגות הקטנות. אני קובע באופן לא אובייקטיבי שמבין התשדירים ששודרו הערב התשדירים של רע"מ-תע"ל הם הטובים ביותר".

 

והיתה גם מפלגה שמצהירה כי התשדירים לא כל כך מעניינים. בחד"ש אמרו כי הם היו עסוקים בכינוס בחירות בירושלים. "לא היה לי זמן לצפות בתשדירים, אנחנו אמנם משתמשים בכך, אך זה לא מה שעושה אצלנו את הבחירות, זהו רק פולקלור ותו לא", אמר יו"ר המפלגה, ח"כ מוחמד ברכה.

 

הגמלאים היו מרוצים גם הם: "זהו תשדיר אמיתי שאומר את מה שצריך, נוגע בסכנות שיש לגמלאים לצד ביבי, ציפי וברק ונותן להם את התקווה והעוצמה שהגמלאים בראשות רפי איתן וגדעון רייכר ימשיכו לדאוג להם. התשדירים ענו על שלושת ההבטחות המרכזיות שלנו - חוק פנסיה בערבות ממשלה, קצבת זקנה למשפחה ועלות תרופות".

 

בתנועה הירוקה- מימד, שראשיה הופיעו עם מטאטא, אמרו: "לשמחתנו הרבה, כולנו עסוקים בפעילות השטח ואין לנו זמן לצפות בתשדירי התעמולה". במפלגת הירוקים אמרו: "אנחנו מרוצים מאוד מהתשדיר ששודר הערב, העברנו את המסרים החשובים בנושא הירוק וצפויות עוד הפתעות בתשדירים הבאים". במפלגת צבר הביעו שביעות רצון:

 "התשדיר שלנו, יותר מכל תשדיר, אחר הצליח להעביר את המסר הכי מדויק לקהלים - כמו פרסומת במובן הטוב של המילה. היו הרבה הכפשות פרסונאליות בתשדירים אחרים, ואצלנו הייתה ביקורת עניינית. בחרנו להציב את המסרים, ולא את האנשים".

 

בעלה ירוק, אמר היו"ר גיל קופטש: ""אני ראיתי ארץ נהדרת ולא הספקתי לראות את התשדירים – זה יותר מצחיק, יותר מעניין ויותר חכם מתשדירי התעמולה".

 

בישראל חזקה אמרו: "בשבועות האחרונים אנחנו נמצאים בגל פשע שכולל התקפות נגד אנשי ציבור, ראשי ערים וסנה עצמו. הציבור הישראלי מוטרד מהפשע, וישראל חזקה תמשיך להראות בקמפיין שלה את נפגעי הפשע ואת הדרכים להתמודדות איתו".

 

ביהדות התורה, שהקדישו את התשדיר לאברהם רביץ ז"ל, שהלך לעולמו השבוע, אמרו: "אין לנו מכשירי טלוויזיה, לא ראינו את התשדירים ועקב כך אין אנו יכולים להתייחס אליהם".  

 

בבל"ד, שהתשדיר שלה היה בערבית ללא תרגום, אמרו כי האפקטיביות של התשדירים נמוכה מאוד. יו"ר הסיעה, ח"כ ג'מאל זחאלקה, לא צפה בתשדירים אך הוא מתכוון לצפות בהם מאוחר יותר בשידור החוזר. "פעם התשדירים היו סיפור מרכזי במערכת הבחירות, היום הם הפכו לסיפור משני. הספקתי לראות זה רק את התשדיר של ליברמן באינטרנט וכמוהו גם את ההודעות שהוציא בעיתונות נגדי ונגד אחרים. התשדיר שלו הוא הסתה פרועה והתרת דם".

 

בהכנת הידיעה השתתפו אטילה שומפלבי, אמנון מרנדה, יעל ברנובסקי, אלי סניור, קובי נחשוני, רועי מנדל, רונן מדזיני ושרון-רופא אופיר
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קופטש על קבר בן גוריון
לבני בתשדיר קדימה
נתניהו בתשדירי הליכוד
תשדיר העבודה
תשדיר הגמלאים
מומלצים