שתף קטע נבחר

מנכ"ל SAP ישראל: אני לא יודע אם נפטר

ענקית התוכנה הגרמנית, מעסיקה כאלף מעובדים בישראל. החברה העולמית תפטר יותר מ-3,000 עובדים. ההערכות הן שיהיו פיטורים גם בארץ אך מנכ"לי החברות בנות בישראל טוענים שהם ממתינים להודעת החברה העולמית על אזורי הפיטורים

ענקית התוכנה הגרמנית SAP הודיעה היום (ד') על כוונתה לפטר יותר מ-3,000 עובדים במהלך 2009, צעד שיוביל לחיסכון של 300 עד 350 מיליון אירו החל מ-2010, לנוכח ירידה בביקושים. החברה מעסיקה כאלף עובדים בישראל וההערכות הן שגם הן ייאלצו לפטר, אך מנכ"לי החברות בנות בישראל, SAP LABS ו-SAP ישראל טוענים שלעת עתה הם ממתינים להודעת החברה העולמית על אזורי הפיטורים.

 

החברה העולמית מסרה שהפיטורים יאפשרו לה "להתאים את עצמה לתנאי שוק קשים". עוד נמסר מ-SAP כי החברה לא יכולה להציע תחזיות לגבי המשך השנה, בגלל "הראות המוגבלת" בעסקים. 

 

SAP מעסיקה כ-52 אלף עובדים ב-50 מדינות בעולם. בישראל מעסיקה SAP יותר כאלף עובדים. לחברה העולמית 2 חברות בנות  בישראל, SAP LABS, המהווה אחד מ-4 מרכזי פיתוח גלובליים אסטרטגיים של החברה ובה מועסקים כ-850 עובדים; ו-SAP ישראל, חברה בת של SAP העולמית, המעסיקה כ-120 עובדים, ושהינה אחראית על פעילויות השיווק, המכירות וההפצה של מוצריה לארגונים גדולים ולשוק העסקים הבינוניים והקטנים בישראל.  

 

"לא ידוע היכן זה יתבצע"

לדברי מנכ"ל SAP LABS, מיקי שטיינר,הפיטורים של 3000 עובדים בעולם  צפויים להתבצע עד סוף השנה הנוכחית - חלקם משחיקה טבעית. המשמעויות לעובדים בארץ אינן ידועות, לא התקבלה החלוקה (לגבי הפיטורים; ג.ק.) מהחברה האם. לא בהכרח מדובר בפיטורים בכל המיקומים וכרגע אין ידיעה היכן זה יתבצע."

 

עוד הוסיף שטיינר כי, " לחברה בישראל 6 קווי מוצר ואין צפי לסגירת קווי מוצר - לא בחברה הגלובלית ולא בחברה בישראל."

  

לדברי מנכ"ל SAP ישראל, גלעד גנס, "אנו מחכים להנחיות מהחברה האם ולעת עתה ממשיכים בתהליך גיוס מנהלי מכירות. SAP ישראל השיגה את יעדי הצמיחה ברבעון 4 שהיה הטוב בתולדותיה, מבחינת הכנסות ל-SAP בישראל. עברנו את היעדים." 

 

הרווח ירד ב-2%

ההודעה על הפיטורים נמסרה ביחד עם פרסום הדו"חות של החברה לשנת 2008. מ-SAP - היצרנית הגדולה בעולם של תוכניות עסקיות – נמסר כי הרווח הנקי בשנה שעברה ירד ב-2% ל-1.89 מיליארד אירו (2.49 מיליארד דולר), לעומת 1.92 מיליארד אירו ב-2007. סך ההכנסות גדל ב-13% והסתכם ב-11.6 מיליארד אירו.

 

"ניתן לתאר את 2008 כשנה עם שני חצאים מנוגדים לחלוטין. הביצועים החזקים במחצית הראשונה שובשו ברבעון השלישי בגלל פריצתו של המשבר הכלכלי והפיננסי הגרוע ביותר שנראה בעולם מזה עשורים", אמר מנכ"ל SAP הנינג קגרמן בהודעה. "למרות זאת, היתה לנו שנה טובה בתוך אקלים כלכלי קשה מאוד, ואנו מציגים צמיחה דו ספרתית בהכנסות מעסקי שירותי התוכנה ושירותים קשורים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קגרמן: שנה טובה באקלים קשה
מומלצים