שתף קטע נבחר

עמוס לוזון לשחקנים: "תראו מי הקבוצה של העיר"

הבעלים של מכבי פ"ת הגיע לאימון המסכם לקראת הדרבי. כשבן חיים נכנס באדישות אמר לו לוזון: "תפסיק עם הפוזות". גנון, צמח ובן חיים יעדרו. מחפוד וזלצר לשחקנים: "זה משחק של עונה שלמה". התלבטות בין ריקן לשן בהרכב

אחרי אימון סוער שכלל עידוד, פירוטכניקה ופריצה של כחמישים אוהדים אל כר הדשא אתמול, הבוקר (ו') ערכו שחקני מכבי פתח תקווה אימון מסכם שקט לפני הדרבי העירוני המסקרן, שיתקיים מחר באצטדיון ה'אורווה' (17:35).

 

לאסיפה המסכמת היום הגיעו גם הנשיא עמוס לוזון והיו"ר שינו זוארץ. לוזון אמר לשחקנים את הדברים הבאים: "זה משחק חשוב מאוד עבורנו כדי להיצמד לצמרת. אני רוצה שננצח גם את הדרבי הזה ונראה להם מי הקבוצה של העיר". החלוץ הצעיר טל בן חיים, שנכנס לחדר ההלבשה במה שנראה ללוזון כאדישות, ספג ביקורת מהנשיא שאמר לו: "תפסיק עם הפוזות ותתחיל להתעורר".

 

"אני מודע לחשיבות המשחק הזה", הצהיר אתמול המאמן החדש של הקבוצה, רוני לוי, שעומד עד כה על מאזן של נצחון במשחק הבכורה מול מכבי חיפה ותיקו מול עירוני קרית שמונה בשבוע שעבר. לוי יחסר מחר את קובי גנון וסולי צמח הפצועים, כמו גם את טל בן חיים, שהורחק בשבוע שעבר אחרי שני כרטיסים צהובים על התחזות ברחבה.


רוני לוי. יודע מהי משמעות דרבי (צילום: אלי אלגרט)

 

את מקומו של צמח בקישור האחורי ימלא אורי לוזון, ששיחק לצידו של סירמנה דמבלה גם בשבוע שעבר. במקומו של גנון בעמדת המגן השמאלי ימשיך לקבל קרדיט נאור פסר, שממלא את התפקיד בהצלחה בשבועות האחרונים. ההתלבטות היחידה של המאמן לקראת המשחק הינה בין עומר דמארי לדני פרדה בקישור ההתקפי במקומו של בן חיים, כשנכון לעכשיו נראה כי העדיפות היא לפרדה.

 

"אפשר להגיד שיצאנו לדרך חדשה עם הגעתו של רוני לוי", אמר המגן נאור פסר לקראת המשחק. "אין ספק שרואים אצלנו שינוי בשבועיים האחרונים - אנחנו משחקים טוב יותר, עומדים יותר טוב על המגרשים ואני מקווה שזה ימשך ככה. הליגה שלנו מאוד צפופה ובלי המשכיות אי אפשר להשיג כלום. בליגה הזו שני נצחונות רצופים מקפיצים אותך למעלה, בזמן ששני הפסדים שמים אותך במרכז טבלה עם הפנים לתחתית ושם אנחנו לא רוצים להיות. חשוב להיות עקביים ולהמשיך להציג יכולת טובה".


סולי צמח. רוני לוי ייאלץ להסתדר בלעדיו (צילום: אלי אלגרט)

 

"הדרבים בפתח תקווה חמים בשנים האחרונות", המשיך פסר והתייחס למפגש מול היריבה העירונית, "בדרבי הראשון היתה אווירה נפלאה, בדרבי שענה על כל הציפיות. נקווה שגם הדרבי הזה יענה על הציפיות של כולם ויהיה משחק עם כדורגל טוב. אנחנו לא צריכים להסביר לרוני מה זה דרבי, הוא עבר דרבים בחיפה ומבין את החשיבות של המשחק, אני מקווה שמחר ניתן לו נצחון ראשון בדרבי פתח תקוואי".

 

הרכב משוער: אוהד כהן; איסמעיל עאמר, בובאן גרנצ'רוב, מוראד מגמדוב, נאור פסר; סירמנה דמבלה, אורי לוזון, עומר בוקסנבוים, דני פרדה (עומר דמארי); פאבלו בסטיאניני, ליאור אסולין.


אלי מחפוד: "צריך לעשות הכל כדי לנצח" (צילום: אלי אלגרט)

 

מחפוד: "יש כאן שחקנים שלא יודעים מה זה דרבי"

הפועל פ"ת ערכה הבוקר אימון מסכם לעיני מספר מצומצם של אוהדים בלבד, אולי לאור מצבה של הקבוצה בליגה. המלאבסים יגיע לדרבי מול מכבי, אחרי ארבעה הפסדי ליגה רצופים ולא פחות משלוש שנים וחצי ללא ניצחון על מכבי העירונית, שלא לדבר על המאזן בין הקבוצות בשנים האחרונות, שנוטה בבירור לטובת מכבי.

 

הצוות המקצועי בראשות זאביק זלצר ואלי מחפוד, שוחח גם היום עם השחקנים והבהיר להם את חשיבות המשחק. "זה משחק של עונה שלמה", נאמר באסיפה שכללה גם את ניתוח היריבה. מבחינת סגל מתלבטים במלאבס בין אבי ריקן לאייל שן בקישור, כשעמנואל בנהיני הפצוע, יפנה ככל הנראה את מקומו בהרכב לשגיב כהן.

 

מחפוד אמר ל-ynet: "יש שחקנים שלא יודעים מה זה דרבי, דיברנו גם איתם על חשיבות המשחק. הרבה זמן לא ניצחנו בדרבי, אבל מעבר לזה, הרבה זמן גם לא ניצחנו בליגה. צריכים לעשות הכל כדי לנצח את המשחק הזה. ניצחון יכול להחזיר את הביטחון, אבל צריך לזכור שמכבי פ"ת זו קבוצה טובה שעשתה תוצאות טובות תחת רוני לוי. אנחנו מקווים לתמיכה לגדולה מהקהל, כי גם הם יודעים שהדרבי הוא מעל לכל".


אייל שן. עשוי לפתוח בהרכב בדרבי (צילום: אלי אלגרט)

 

בקבוצה הביעו שביעות רצון מהחתמתו של אימן אבו סלאח, חלוץ הפועל עכו שכבש העונה שלושה שערים, והיה תחת מעקב של הצוות המקצועי בשנה האחרונה.

מחפוד התייחס לרכש שיעבור בבקרה רק ביום ראשון: "הוא שחקן שעקבתי אחריו גם בעונה שעברה כשהיינו בלאומית. הוא מהיר וטכני, ומבחינתנו מדובר בחזרה למסורת של פעם, כשהיינו מגלים בהפועל פ"ת כשרונות מליגות נמוכות כמו ניר לוין ואחרים". אגב, גם עסקת דן רומן תיסגר, אם בכלל, רק ביום א'.

 

הבעלים רונן אלעד צפוי לשוב ביממה הקרובה מחו"ל, אחרי שפספס את ארוחת הגיבוש שהתקיימה אתמול באחת המסעדות בעיר. אלעד יגיע לדרבי ולאחריו ככל הנראה, גם ישלם את המשכורות שמתעכבות.

 

הרכב משוער: שביט אלימלך; אורי אוזן, סטיבן אופיי, גל כהן, שגיב כהן; אייל שן (אבי ריקן), קונה ג'קריצ'ה, ג'וניור ויסה, חן עזריאל; שמעון אבוחצירה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים