שתף קטע נבחר

ח"כים בעבודה לברק: לא נשב עם ליברמן

היו"ר אהוד ברק אמר כי אינו שולל הצטרפות ליברמן לממשלה שבה תשב העבודה - ועורר סערה. ח"כ חילו: אנחנו לא תוקפים מספיק את ליברמן. גם קרבות יוקרה העסיקו את חברי הסיעה. השרה תמיר למנהל הקמפיין: "אתם מעלימים אותי"

במפלגת העבודה סערו הבוקר (יום ה') הרוחות, סביב נכונותו של היו"ר, השר אהוד ברק, לשבת באותה ממשלה עם אביגדור ליברמן. 

 

 

כמה חברי כנסת, ובראשם שרת החינוך יולי תמיר, מתחו ביקורת חריפה על ברק ואמרו כי נכונותו לא לפסול שותפות קואליציונית עם ליברמן פוגעת במפלגת העבודה. תמיר אמרה: "הדברים של ליברמן לא מוסריים, לא ערכיים, לא ראויים, ובגלל הנכונות שלך לשבת איתו, אנחנו מאבדים מנדטים".

 

גם ח"כ נדיה חילו תקפה בחריפות את שתיקתה של העבודה לנוכח דבריו של ליברמן בקמפיין הבחירות של מפלגתו נגד הערבים. "שלוש שנים אנחנו מנפנפים בסוציאל-דמוקרטיה ועכשיו שותקים", אמרה חילו. 

 

היא הפנתה אצבע מאשימה כלפי חברת הכנסת שלי יחימוביץ', העומדת בראש צוות התגובות של העבודה, וטענה כי המפלגה אינה תוקפת מספיק את ליברמן. "למה את לא מתבטאת בתקשורת נגד ליברמן", תהתה חילו. "זה לא מספיק מה שאומרים. הדברים צריכים להיות מאוד ברורים, והם צריכים להיאמר בצורה הרבה יותר חריפה".

 

יצויין כי יחימוביץ' דווקא תקפה בימים האחרונים את התבטאויותיו של ליברמן ואף קראה למפלגת העבודה להכריז באופן פומבי כי לא תשב עם ישראל ביתנו באותה ממשלה. גם חברי הכנסת אופיר פינס ואיתן כבל, וכן השר בנימין בן אליעזר, מתחו ביקורת פומבית על דבריו של ליברמן נגד הערבים.

 

ומה חושב ברק? בימים האחרונים אמר יו"ר העבודה: "ליברמן הוא לא כוס התה שלנו, ולא יהיה סביר שנשב עם ליברמן באותה הממשלה". עם זאת, ציין ברק כי במקרה של הרכבת ממשלת מרכז-שמאל, הוא לא פוסל את הצטרפותו של ליברמן לממשלה על סמך קווי היסוד שתקבע העבודה. הבוקר, בפתח ישיבת הסיעה, אמר יו"ר העבודה: "אנחנו הכוח היחידי שיכול לעצור את הימין, את ביבי-ליברמן-כצל'ה, את הבית היהודי ואת האיחוד הלאומי. רק אנחנו יכולים לעצור, לא מרצ ולא קדימה".

 

תמיר: מעלימים אותי

אך לא רק ליברמן הסעיר את הרוחות הבוקר בעבודה. בשולי ישיבת הסיעה, מתחו כמה מבכירי המפלגה ביקורת על קמפיין הבחירות של העבודה. השרה תמיר אמרה למנהל הקמפיין, שלום קיטל, כי נושא החינוך נזנח, והתלוננה כי היא נדחקה אל מחוץ לקמפיין. "אתם מעלימים אותי", אמרה תמיר לקיטל. "לא עשיתם אף מילה על החינוך, לא הזכרתם אותי במילה אחת, וגם לא את החינוך. אתה חושב שזה נכון לעבודה לא לעסוק בכלל בנושא החינוך?"

 

תמיר אמרה כי אם לא יהיה שינוי ביומיים הקרובים בקמפיין, היא מתכוונת לומר בפומבי את דעתה על המתרחש בעבודה. גם ח"כ יורם מרציאנו זעם על קיטל ואמר: "אולי לא נעבוד יותר בשביל המפלגה. שיהיו רק 13 מנדטים וזהו".

 

יו"ר העבודה לשעבר, ח"כ עמיר פרץ, התגייס אמנם למסע הבחירות במסגרת מסע חוצה ישראל, אולם בשיחות סגורות הוא מותח ביקורת על המתרחש בקמפיין. פרץ אף נעדר בתחילת השבוע ממסיבת העיתונאים החברתית-כלכלית של המפלגה, במסגרתה הוצג המצע של העבודה בתחומים אלה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ברק. ישיבה סוערת
צילום: רויטרס
תמיר. נעלמה?
צילום: מוקי שוורץ
מומלצים