שתף קטע נבחר

דיווח: טורקיה במגעים עם חמאס על שחרור שליט

לפי הדיווח ברשת CNN-טורק, משלחת מטעם ממשלת טורקיה נמצאת בדמשק, שם היא מנהלת שיחות בנושא זה עם ראשי החמאס, שעשויות "להניב תוצאות" עד יום שלישי הקרוב. טרם התקבל אישור לדיווח מכל מקור אחר. בינתיים נמשך המו"מ על רגיעה בקהיר, ובחמאס מצפים לגיבוש הבנות כבר ביום ראשון

ערוץ מגעים חדש לשחרור גלעד שליט? על רקע המו"מ בקהיר להשגת רגיעה ברצועת עזה, ובצל ההתקררות האחרונה ביחסים בין ישראל לטורקיה, דיווח בתקשורת הטורקית, כי משלחת מאנקרה הגיעה לדמשק ומנסה לגבש הסכם עם חמאס על שחרור גלעד שליט.

 

רשת CNN-טורק דיווחה אמש (יום ו') כי משלחת מטעם ממשלת טורקיה נמצאת בדמשק, שם היא מנהלת שיחות בנושא החייל החטוף עם ראשי החמאס. לפי הדיווח, השיחות הללו עשויות "להניב תוצאות" עד יום שלישי הקרוב. עד כה לא התקבל אישור לדיווח זה מכל מקור אחר.

 

טורקיה כבר הציעה בעבר את תיווכה במגעים לשחרור שליט, וראש ממשלתה, רג'פ טאיפ ארדואן, אף הצהיר לאחרונה שוב על נכונותו בעניין זה. עם זאת, אם יתברר כי הדיווח נכון, יש בכך בהחלט מימד מפתיע, בעיקר לנוכח היחסים העכורים בין ישראל לטורקיה בשבועות האחרונים, על רקע המלחמה בעזה, ששיאם בתקרית בין ארדואן לנשיא שמעון פרס בוועידה הכלכלית בדאבוס.

 

חמאס: הבנות - כבר בתחילת השבוע

בתוך כך, גורמים בחמאס ובארגונים הפלסטיניים השונים אומרים כי נמשכים המאמצים להגיע להסכם על רגיעה, או לפחות להבנות בנושא, כבר ביום ראשון הקרוב. הגורמים ציינו כי ביום ראשון תשוב לקהיר משלחת חמאס עם התשובות הסופיות בעניין, כשההערכה היא שסוגיית המעברים - קצב פתיחתם וכמות הסחורות שישראל תסכים להכניס לרצועה - תיסגר.

 

הגורמים ציינו כי המחלוקות עדיין עקרוניות - אך קטנות, וכי הקו המנחה הוא שאין לדרדר את המצב בעזה חזרה ללחימה. "המטרה היא לאפשר לאנשים להשתקם. מה שנאמר בנאומים הוא דבר אחד, אך מה שמנחה את המשלחת בחדרי חדרים, זהו האינטרס האמיתי של הרחוב", אמר ל-ynet גורם בכיר בחמאס, שהוסיף כי הסיכויים להגיע לרגיעה גדולים יותר מהסיכויים להגיע לסיבוב נוסף של עימות.

 

ביום חמישי שב מקהיר ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, האלוף

במיל' עמוס גלעד, לאחר שקיבל עדכונים מהמצרים על מצב המו"מ עם החמאס. המטבחון המשולש צפוי לדון בעדכונים שהביא עמו גלעד ממצרים, אולם לפי שעה טרם נקבע מועד לכינוסו.

 

אמש טען דובר חמאס ברצועה, איימן טהא, ששב מהשיחות בקהיר, כי חל שינוי בעמדת ישראל במו"מ, וכעת היא כבר אינה מציבה את שחרורו של שליט כתנאי לפתיחת המעברים לרצועה. בישראל לא התייחסו לטענה.

 

נועם שליט, אביו של החייל החטוף, פנה אמש פנה לחמאס בנאום שנשא לפני תלמידים ברמת-גן: "הפסיקו להחזיק בנו, האזרחים הפשוטים, הבלתי מעורבים, משפחות האסירים, שהיו יכולים להיות כבר בביתם עם משפחותיהם - להחזיק בנו בני ערובה פוליטיים, בני ערובה של ההתנגדות המדומה. התנגדות למה? התנגדות למי? בני ערובה של סמלים אשר שייכים במקרה הטוב למלחמות של אתמול, לעולם של אתמול שכבר השתנה ללא היכר".


פורסם לראשונה 06/02/2009 22:30

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: נועם רותם
גלעד שליט
צילום: נועם רותם
הצהיר על נכונות. ארדואן
צילום: AP
מומלצים