שתף קטע נבחר

סרקוזי: רוסיה אינה מהווה איום על נאט"ו

בכנס מינכן לביטחון אמר נשיא צרפת כי יפעל להקמת אזור כלכלי משותף בין האיחוד האירופי לרוסיה. קנצלרית גרמניה אמרה כי היא מוכנה להפעיל סנקציות נוקשות יותר על איראן

המערב מתקרב לרוסיה? נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, אמר היום (שבת) בכנס מינכן כי רוסיה אינה מהווה איום על האיחוד האירופי או על ברית נאט"ו. עוד אמר סרקוזי כי יפעל להקמת אזור כלכלי משותף בין האיחוד האירופי לרוסיה.

 

בכנס מינכן לביטחון משתתפים בכירים מדינות החברות בברית הצפון אטלנטית - נאט"ו. סרקוזי הוסיף כי על רוסיה לסייע למדינות המערב להחריף את הסנקציות על איראן, אם תסרב להיענות לדרישות המערב. "אנו זקוקים לעזרת רוסיה, כדי שהסנקציות על איראן יהיו אפקטיביות".

 

סגן ראש ממשלת צ'כיה, נשיאתה התורנית של האיחוד האירופי, אמר כי יש לשתף את רוסיה בתוכניות ההגנה מטילים האמריקניות הפרושות ברחבי מזרח אירופה, אך אין לאפשר לה לחסום תוכניות אלה.

 

בכנס התייחסה קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, לנושא האיראני. מרקל אמרה כי היא מוכנה להפעיל סנקציות נוקשות יותר על איראן, במקרה שטהרן לא תיענה לדרישות המערב.

 

מזכ"ל נאט"ו, יאפ דה הופ סחפר, אמר כי הארגון ישמח לשתף פעולה במערכות ההגנה נגד טילים, שארצות הברית אומרת שהיא צריכה להגן ממדינות כמו איראן.

 "אני חושב ששיתוף פעולה טראנס-אטלנטי בהצבת טילי הגנה, שיכלול את רוסיה, הוא בר-ביצוע, ויגרום למי שחש איום מהטילים לחשוב פעמיים".

 

אתמול הבהיר נשיא רוסיה, דימיטרי מדבדב, כי אם ארצות הברית תחליט שלא להציב מערכת הגנה מטילים במרכז אירופה, תבטל רוסיה את הצבת הטילים במובלעת קלינינגרד שליד פולין. סגן הנשיא סרגיי איוואנוב אמר בכינוס ביטחוני במינכן, כי "הנשיא מדבדב אמר בבירור מההתחלה, שאם לא תוצב מערכת הגנה מטילים ברוסיה ובפולין, לא יהיו טילי 'איסקנדר' בקלינינגרד".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים