שתף קטע נבחר

ראש בראש: מרתון טלפוני - וקרבות בתוך הגוש

"הצבעה למפלגות לוויין מימין עלולה להביא לבחירת קדימה", מזהיר נתניהו את הפעילים ומבקש: תזכירו לכולם שמצביעים בפתק אחד. לבני יוצאת במסע רכבת לדרום - וגם היא מתמקדת בעיקר במתלבטים מתוך הגוש שלה. ליברמן עולה לכותל; בעבודה אומרים שבלעדיהם, כל המדינה ליכוד

יממה לבחירות, הסקרים אסורים בפרסום על פי חוק והמתח שובר שיאים. לפי הרמזים העולים מהמפלגות השונות - שממשיכות ללא הרף בבדיקות פנימיות משלהן - מדובר במירוץ צמוד, לפחות בקרב על המקום הראשון בכנסת (שעדיין לא מבטיח את ראשות הממשלה).

 

 

בליכוד, נוכח הזליגה הדרמטית למפלגתו של ליברמן, מתמקדים בניסיון "להחזיר הביתה" את הימין. את הבוקר ניצל בנימין נתניהו לשיחות טלפוניות עם ראשי מטות ופעילים מרכזיים, בניסיון להעיר את השטח. "תעשו מאמץ אחרון", אמר לפעילים, "תזכירו לכולם שמצביעים בפתק אחד - ומי שרוצה אותי בראשות הממשלה חייב להצביע מח"ל". הוא הוסיף את המסר השגור בפיו זה מספר ימים: "הצבעה למפלגות לוויין מימין עלולה להביא לבחירת קדימה".

 

לאחר שסייר אמש בגולן, צפוי נתניהו להקדיש את היום לסיור בדרום. הוא עתיד לבקר באשקלון ואשדוד, להגיע לסניפי המפלגה ולפגוש פעילים.

 

בקדימה ממשיכים לשמור על אופטימיות, ומאמינים שהמומנטום נוטה לכיוונם. גם שם מנסים למשוך מצביעים מתוך הגוש - בדגש על העבודה ומרצ - עם הסיסמא: "רק ציפי תנצח את ביבי". היעד העיקרי: נשים וצעירים, משם מגיעה מאסת המתלבטים הגדולה.

  

בשעות הבוקר קיימה המפלגה "אירוע המרצה" עם אנשי שטח. הצמרת עורכת שיחות מרתוניות עם רכזי שטח ואזרחים המזוהים כמתלבטים. ציפי לבני עצמה, מלווה בכמה מבכירי המפלגה, יוצאת בצהריים למסע ברכבת מתל-אביב אל הדרום ובחזרה.

 

במפלגת העבודה כבר התרגלו למקום השלישי - אך כעת נאבקים גם עליו: לפי

סקרי השבוע שעבר, "ישראל ביתנו" תהיה הכוח השלישי בכנסת ה-18. "זו טעות לחשוב שהקרב הוא רק בין ציפי לביבי", אומרים בעבודה, "בסוף צריך להרכיב קואליציה על סמך הגושים".

 

אהוד ברק נפגש אמש עם צעירים בפאב תל-אביבי, אחרי שבסוף-השבוע סייר בדיזינגוף. במפלגתו משתדלים להשקיע כל מאמץ אפשרי כדי שכמה שיותר תומכים ותומכי עבר, ש"ערקו" במשך השנים לשדות זרים, יפקדו מחר את הקלפיות. המסר לשעות הגורליות האחרונות: "בלי העבודה - כל המדינה ליכוד".  

 

ומה קורה אצל אביגדור ליברמן? הוא מתכנן הערב ביקור בכותל המערבי. "המטה נכנס לישורת האחרונה", סיפר ראש מטה הבחירות, עוזי לנדאו. "ניפגש עם הפעילים במטות השונים, נתבונן ברשימות ונבדוק שכל התוכניות מיושמות. אנחנו מקווים שגל האהדה שאנחנו מרגישים יגיע לשיאו, ויחד עם זאת חוששים משאננות".

 

בתנועה החדשה-מרצ פרסם יו"ר המפלגה ח"כ חיים אורון, פוסט בבלוג שלו בו תקף את קדימה: "אל לנו להלין על הצעירים כאשר הפוליטיקאים שלנו מתייחסים אליהם בזלזול. מי שמוליכה את הטרנד הזה, לצערי, זוהי ציפי לבני. נראה שכמעט אי אפשר לפתוח טלוויזיה בלי לראות אותה רוקדת במועדון או מתקלטת על הרחבה. זר שהיה מגיע לכאן היה יכול לחשוב שמדובר במתחרה בתוכנית ריאלטי ולא במי שרוצה להיות ראש הממשלה. הקמפיינרים של לבני שכניעו אותה שלדבר זה משעמם, אז היא פשוט מתמקצעת בלהיות אחת מהח'ברה".

 

בהכנת הידיעה השתתפו אמנון מרנדה, אטילה שומפלבי, אלי סניור ויעל ברנובסקי
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אין שני פתקים: נתניהו
צילום: AP
או אני או הוא: לבני
צילום: AP
מומלצים